Contactpunten vs. elektronische ontsteking
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2009 09:31 #785602
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Contactpunten vs. elektronische ontsteking
netto zou het verschil ook 0 zijn, want de kracht van de vonk wordt opgewekt met stroom, die van de dynamo komt, en die haalt zijn kracht weer van .. juist; de krukas.
dus al zou je een bizar sterk ontstekingssysteem maken dat een bliksemflits in de verbrandingsruimte doet ontstaan waardoor de verbranding meer power oplevert; nog steeds resultaat 0
dus al zou je een bizar sterk ontstekingssysteem maken dat een bliksemflits in de verbrandingsruimte doet ontstaan waardoor de verbranding meer power oplevert; nog steeds resultaat 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2009 10:23 #785610
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Contactpunten vs. elektronische ontsteking
Ik vraag me af of er op jou vliegwiel en vliegwielhuis, plek zit om een een renix sensor te plaatsen. Als dat zo is, moet je gewoon een systeempje van een latere GLS eraan hangen. Mijn B19A heeft gewoon renix! Geen geknoei met aftermarket meuk. Gewoon origineel!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2009 11:10 #785618
door V300 register
maar; loopt dat een beetje met een set ADDHE carburateurs erop?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2009 16:21 #785645
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Contactpunten vs. elektronische ontsteking
Nouja, het liefst wil ik natuurlijk gewoon een R-Sport kit met andere nokkenas, dubbele carbs, aangepast luchtfilterheus etc... je weet wel, de hele meuk.
Maar omdat dat ?cht helemaal onderaan m'n lijstje staat en de auto waarschijnlijk wel een paar studentenjaren voor z'n kiezen krijgt, vroeg ik me zo af of ik beter die contactpuntjes kon wegdonderen.
Maar als ik dit zo lees, denk ik: no way.
Maar omdat dat ?cht helemaal onderaan m'n lijstje staat en de auto waarschijnlijk wel een paar studentenjaren voor z'n kiezen krijgt, vroeg ik me zo af of ik beter die contactpuntjes kon wegdonderen.
Maar als ik dit zo lees, denk ik: no way.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2009 16:41 #785646
door V300 register
Er zit toch iets verschil tussen de modellen met B19A en contactpuntjes ten opzichte van de B19A met renix. Het vermogen en compressie van de laatste is ietsje minder, dus ik weet niet of het plaatsen van een renix zonder meer een goed resultaat geeft.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-06-2009 23:46 #785716
door V300 register
(tussen haakjes) bedankt voor de uitleg!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2009 13:50 #785781
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Contactpunten vs. elektronische ontsteking
Inderdaad! Weer wat geleerd

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2009 17:05 #794977
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Contactpunten vs. elektronische ontsteking
Op de B20A hoort vervroeging, op de B20B hoort verlating. Dit zou bij de B19 ook kunnen zijn. Vacuumslang van de verschillende types wordt op een andere plaats op de carburateur aangesloten; namelijk voor, respectievelijk na, de gasklep, waardoor uiteindelijk weer (min-of-meer) hetzelfde resultaat ontstaat..
over het type met verlating lopen de meningen uiteen. over het algemeen wordt afgeraden deze te gebruiken, komt de prestaties niet ten goede en is ooit hoofdzakelijk uit milieu-oogpunt bedacht.
Pingelen duidt normaliter overigens op een ontsteking die te vroeg staat. is de ontsteking nog goed? heb je de karakteristiek laten controleren?
Om zeker te zijn dat je ontsteking goed werkt zou je een 123 ignition kunnen aanschaffen. kost wel weer geld, maar je weet zeker dat je een optimaal functionerende ontsteking hebt!
De stand van het tandwieltje dat de ontsteking aandrijft maakt in principe niet uit. Als de ontsteking "op tijd" staat, dan moet 't goed zijn!
over het type met verlating lopen de meningen uiteen. over het algemeen wordt afgeraden deze te gebruiken, komt de prestaties niet ten goede en is ooit hoofdzakelijk uit milieu-oogpunt bedacht.
Pingelen duidt normaliter overigens op een ontsteking die te vroeg staat. is de ontsteking nog goed? heb je de karakteristiek laten controleren?
Om zeker te zijn dat je ontsteking goed werkt zou je een 123 ignition kunnen aanschaffen. kost wel weer geld, maar je weet zeker dat je een optimaal functionerende ontsteking hebt!
De stand van het tandwieltje dat de ontsteking aandrijft maakt in principe niet uit. Als de ontsteking "op tijd" staat, dan moet 't goed zijn!
Moderators: Mark Smeets