Belabberd lopen na vervangen hoofdremcilinder

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2009 22:30 #783503 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Belabberd lopen na vervangen hoofdremcilinder
Mijn eerdergenoemde plan gaat door. Als het kan morgenavond al, we hebben gewoon een auto nodig namelijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2009 19:50 #783595 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Belabberd lopen na vervangen hoofdremcilinder
Zo, de 345 staat weer op de oprit. Iets vroeger dan gepland, maar het is niet anders.

Het was ronduit spannend om met de 343 te rijden. Hij slaat vrijwel direct aan, blijft niet lopen (tenzij je goed gas geeft), rijdt wel weg, maar bokkend.
Plankgas = niks aan de hand, trekt als een lier.

Bij het opschakelen is 'ie gedoemd tot afslaan, tenzij Henkie Tussengas om de hoek komt kijken. Hij maakt hetzelfde karakteristieke geluid als bij de heringebruikname, een stotend geluid (bopbopbop). De uitlaatwalm is blauw gemengd met zwart.
Met veel moeite hebben we hem de schuur (stalling) in gekregen, maar ik heb 'm het laatste stukje geduwd, de schuur stond binnen no-time blauw.
"Goed voor het ongedierte", aldus Opa (de stallingshouder is al in de 80).

Ik snap echt niet waarom hij van de een op de andere dag zo slecht loopt. Al vermoed ik dat de carterontluchting in orde is, maar dat de carburateur weer "versprongen" is op de een of andere manier.

Afijn, hij staat nu lekker droog tussen de vouwwagens en een enkele stoffige Opel of Volkswagen, kan 'ie even op adem komen en uitrusten. In augustus mag 'ie weer aan de bak!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2009 22:13 #786825 door 16673-dummy
Hij wil nog steeds niet. Hij slaat vlot aan, dat wel.

Vlotterniveau inmiddels al wel 4 mm bijgesteld, nog steeds veel te rijk. Sproeier al weer een stuk omhoog, naald naar beneden...

nee hoor. Blijft zwart roken.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2009 23:00 #786914 door 16673-dummy
oorzaak waarschijnlijk al gevonden; t?ch weer het membraam van de luchtdoseringsklep.

Die heb ik pas nog vervangen, maar er ontbreekt een busje en een schroefje. Ik denk dat hierdoor het membraam wat opgefrommeld is (het membraam IS ook daadwerkelijk opgefrommeld).

Tja, dan kun je dus gaan klooien met sproeiers, naalden, vlotters en de hele meuk, maar na een tweepersoons brainstormsessie kwamen we er toch uit dat het iets met luchttoevoer/vacuum moest zijn i.p.v. benzinetoevoer.

Morgen even snel de luchtdoseringsklep van de groene 345 afhalen en die op de rode 343 proberen om te kijken of dat ook daadwerkelijk het probleem is.
Zoja, hebben we in totaal iets van 10 arbeidsuren weggegooid.

Het leukste is nog dat ik kort voordat de wagen in de stalling is verdwenen datzelfde membraam nog had vervangen waardoor ik dat eigenlijk al had uitgesloten ("nee, dat kan het niet zijn, die is pas vervangen").
Daarna is 'ie nog voor afstelling van de carb bij de garage geweest; vermoedelijk hebben zij e.e.a. kwijtgemaakt/niet goed aangedraaid o.i.d.

Afijn, morgen weten we of het een ribverslindend nieuw onderdeel (iets van 10 euro, zo'n m'mbraampje) moet worden, of dat er t?ch nog iets anders is.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2009 09:26 #786982 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Belabberd lopen na vervangen hoofdremcilinder
Ribverslindend nieuw onderdeel: Dat wordt in Frankrijk fruit plukken.......

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2009 12:41 #786996 door 16673-dummy
Nee; uitgeknapte auto's die al jaren langs de kant van de weg staan meenemen en hier verkopen.
Er staan me af en toe toch leuke dingen te verrotten aan de kant van de weg...

Vorig jaar nog een "junkyard" ontdekt met vele Caddilacs, Chevy's, Chryslers etc.
en dan allemaal van dat jaren '60/'70 spul h?...:worship:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2009 22:39 #787071 door 16673-dummy
Nou, de motor zoemt weer tevreden, die is weer klaar voor de volgende kilometers....

Na 20 kilometer begaf de veerpoot het. Da's lullig, als je 15 km van huis stil komt te staan. Eerst dachten we aan het wiellager (veel gezoem, gegons en aanlopende geluiden), maar thuis bleek het na een inspectie de veerpoot te zijn die krom staat (compleet doorgeroest).
Nouja, met een slakkengang van 20 km/h en de alarmlichten aan naar huis gereden.

Verdorie, 't een is nog niet klaar of het volgende dient zich alweer aan. Wat is het volgende?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2009 22:43 #787073 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Belabberd lopen na vervangen hoofdremcilinder

volvofiel;112270 schreef : Wat is het volgende?

Distributieriem die knapt? :woops:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC