- Berichten: 4
Belabberd lopen na vervangen hoofdremcilinder
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Hij remt weer super, alleen nu loopt hij weer slecht.
Hij bokt, rijdt onzuinig (ok?, komt door hoog CO), trekt wel enorm goed, maar loopt NIET stationair. Zowel met koude motor als met warme motor, wel of geen choke.
Tijdens het rijden de koppeling intrappen is onmiddellijk afslaan.
De rook uit de uitlaat is blauwig, met een pluimpje wit en zwart er tussendoor.
Echter, in de 2000 km die we al gereden hebben, heeft hij geen druppeltje olie verbruikt. Wel een aantal setjes bougies :+
Een telefonisch consult van Anjo leverde op dat het een lekke koppakking kon zijn, of een verstopte carterventilatie.
Het eerste kan eigenlijk niet, want geen smurrie op de vuldop, geen geknetter bij het aansteken van de peilstok, geen witte pluim, w?l koelvloeistofverbruik. Maar dat kan ook weggelekt zijn, hebben we niet gecontroleerd.
Dan de carterventilatie: het is een olieachtige, vette smeerzooi onderop het onderblok (rondom de "ventilatiepot"). Op het luchtfilter is een spetterspoor van olie, afkomstig van de carterventilatie, te zien.
Heeft iemand de gouden tip? Het is echt van de ene op de andere dag dat hij zo rot loopt. Hij ploft ook enorm. Deed 'ie gisteren ook niet.
Kan het zijn dat de nieuwe hoofdremcilinder een ander vacu?m vraagt o.i.d., waardoor de afstelling nu veranderd is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
We gaan 'm d'r nu weer op maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Is dit mogelijk? Het is zomaar een brainstorm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Mij niet gezien!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Geef ze is namen joost, dan weten we waarover het gaat!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Jos360;108505 schreef : De DLS was toch nooit fatsoenlijk af te stellen? Je hebt dus waarschijnlijk altijd met een vacuumlek gereden in je rembekrachtiger. Nu heb je weer een dicht vacuumsysteem en is je afstelling dus weer totaal naar de klote.
Nee, een vacu?mprobleem was nooit aan de orde.
Eerst waren de sproeier + naald kapot, toen stond het vlotterniveau verkeerd, toen de sproeier, nu staat hij weer te laag.
Maar helaas heeft de ingreep niet geholpen. Nog steeds hetzelfde.
We zitten er nu over te denken om de DLS en GLS eens om te wisselen (stalling), dus de DLS de stalling in en de GLS eruit. Dan kan Stefan tijdelijk met m'n groene monster rondrijden, en gaat de DLS twee maandjes de stalling in.
In augustus hebben we beiden nog een paar weken vrij (lees: de hele maand) en dan gaan we eens rustigaan aan de DLS werken. Gewoon alles verhelpen, alles in 1x in orde maken.
Want aan de rust ontbreekt het nu, en we lossen problemen nu eigenlijk op met lapmiddelen vanwege tijdgebrek. Voordat het ene probleem goed en wel is opgelost, is het volgende weer aan de orde.
Maar de zoektocht naar de oorzaak van dit probleem gaat voort!
@ Karsten: mijn groene 345 gaat ook wel door het leven als "het groene monster" en "het binnenvaartschip", de DLS heeft niet echt een koosnaampje. Eerder iets in de trant van ragbak o.i.d.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Niet helemaal on topic, maar als het zo'n pekzooi is in die motorruimte zou ik hem een keertje schoonmaken. Dan zie je meteen leksporen waar er het een en ander lekt.volvofiel;108499 schreef : Dan de carterventilatie: het is een olieachtige, vette smeerzooi onderop het onderblok (rondom de "ventilatiepot"). Op het luchtfilter is een spetterspoor van olie, afkomstig van de carterventilatie, te zien.
Heeft iemand de gouden tip?
- Eerst het grove vuil er af spuiten met de hogedrukspuit. Werkt het beste als je motor en de motorruimte lekker heet zijn.
- Dan alles lekker onderspuiten met industriele ontvetter. Dat koop je per 5 liter jerrycan en kun je met een plantenspuit of een spuitfles van een huis tuin en keuken reinigingsmiddel opspuiten. Dit ff lekker overal insmeren met een afwasborstel en daar waar nodig met een tandenborstel.
- Als je daarna de hogedrukreiniger er weer overheen haalt is alles echt wel los.
- Voor het mooie kun je nog ff met een emmer en een sopje alles afnemen. Ik heb dit alles met lopende motor gedaan, dan blijft alles lekker op temperatuur en wordt het makkelijker schoon.
Nu is hij al bijna 1000 km kurkdroog en dus nog steeds brandschoon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.