Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 11:55 #767550 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
Kunnen we bij iemand deze zomer Torque-Tubes gaan reviseren? Die van Jos, Joost etc. zijn van harte welkom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 17:39 #767579 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
Mijn torque-tube is niet kapot, alleen het koppelstukje is gesprongen.

Maar van mij mag je hem hebben hoor :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2009 19:10 #767605 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
Dat koppelstukje is heel gemakkelijk te verstevigen! Gewoon effe met een lasapparaat eromheen bakken :yesyes: .

Volgens mij Kun je de as er langs 1 kant uitmeppen. Vervolgens gebruik je een lange pijp om het middelste lager er langs de zelfde kant uit te meppen. Moet gaan lijkt me.......

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 19:50 #767622 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
Is dat koppelstukje makkelijk los te halen dan om hem te repareren? In dat geval neem ik 'm weer mee naar huis namelijk. Dan last m'n vader 'm en hebben we een reserve-aandrijflijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2009 19:54 #767625 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
Koppelstukje loshalen:

-Neem de 2 rubber doppen onder de torque-tube weg aan de bak-kant
-Draai de T-T zo dat de boutkoppen naar het gat wijzen
-Draai de bouten los
-Pak het koppelstuk er uit

Je moet het koppelstuk niet rondom lassen, maar een ?ets groter lasje dan er standaard op ligt mag ook wel... Dat is echt een kredietcrisis lasje, en dat hadden ze 20 jaar geleden niet eens.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 19:55 #767626 door 16673-dummy
Da's nou jammer, een van de boutjes van het koppelstuk is afgebroken en er zit dus nog een restje schroefdraad in...

Edit: ach, wat zit ik toch ook te mieren... wat heb ik nou aan een reserve-aandrijflijn? Heb ik helemaal geen ruimte voor (dat soort potenti?le oliezweters/-lekkers hoef ik niet op zolder te hebben).

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 20:00 #767627 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
Ik wil hem wel hebben. Maak ik hem wel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2009 20:01 #767628 door V300 register
Wanneer ging die H?r GLT nu uit elkaar? Ik kan misschien de t-t nog wel even langsbrengen, kan ik gelijk die h?r nog eens zien, en kijken wat voor wielophanging daar nu eigenlijk onder zit...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 20:06 #767629 door E. van Oostveen
24 en 25 april gaan we langzaam afscheid nemen van de H?R GLT. We zullen lang doorwerken en vroeg opstaan. Mogelijk een sleep-in in mijn werkplaats, auto's genoeg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2009 20:21 #767630 door V300 register
Ik zal eens kijken of ik dan vrij heb. Misschien kan ik een klein handje meehelpen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC