- Berichten: 7
Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2009 10:43 #628796
door E. van Oostveen
Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe? is gemaakt door E. van Oostveen
Ik krijg de indruk dat Torque-tubes schaars worden (met dank aan cross- en circuitmonsters). Is het mogelijk deze te reviseren?
Zo, ja hoe? (kosteninschatting, materialen, evt. revisiebedrijven, benodigde gereedschappen, etc.)
Laten we in ieder geval de oude Torque-Tubes niet weg gooien,maar bewaren. Ik stel hiervoor plaats beschikbaar.
Zo, ja hoe? (kosteninschatting, materialen, evt. revisiebedrijven, benodigde gereedschappen, etc.)
Laten we in ieder geval de oude Torque-Tubes niet weg gooien,maar bewaren. Ik stel hiervoor plaats beschikbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-03-2009 12:11 #767362
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
koppelstuk kun je lassen. De 3 lagers gaan niet snel stuk volgens mij maar die moeten er uit te drukken zijn. Je mag mijn torque tube hebben. Die gaat anders naar de schrootbak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2009 13:14 #767374
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
revisie torquetube:
- 3 lagers vervangen + invetten met hoogwaardig lagervet
- spline assen aan de uiteinden van de as controleren op beschadigingen
kosten lagers; laten we gek doen; 100 euro. 10 tegen 1 dat je het veel goedkoper krijgt maar het is een hoogwaardig lager (geschikt voor toerentallen tot ca 10.000) en die kosten net ff iets meer..
koppelstukje hoort niet bij de torquetube maar idd zoals jos zegt, lasjes controleren nieuwe bouten, schroefdraad opzuiveren en de spline naven controleren
- 3 lagers vervangen + invetten met hoogwaardig lagervet
- spline assen aan de uiteinden van de as controleren op beschadigingen
kosten lagers; laten we gek doen; 100 euro. 10 tegen 1 dat je het veel goedkoper krijgt maar het is een hoogwaardig lager (geschikt voor toerentallen tot ca 10.000) en die kosten net ff iets meer..
koppelstukje hoort niet bij de torquetube maar idd zoals jos zegt, lasjes controleren nieuwe bouten, schroefdraad opzuiveren en de spline naven controleren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-03-2009 20:45 #767438
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
jij gaat gelijk voor een C-3 lager zeker 
zijn waarschijnlijk, de meest standaard SKF lagers die je kunt verzinnen. 3x 15 euro?

zijn waarschijnlijk, de meest standaard SKF lagers die je kunt verzinnen. 3x 15 euro?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-03-2009 22:19 #767476
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
C3 is nergens voor nodig.
Die worden namelijk vooral gebruikt op plaatsen waar hogere temperaturen heersen. C1 of hooguit C2 zal voldoende zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat de lagers te vervangen zijn. Daarnaast heb ik ook al een manier om die koppelbusjes te versterken.
Die worden namelijk vooral gebruikt op plaatsen waar hogere temperaturen heersen. C1 of hooguit C2 zal voldoende zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat de lagers te vervangen zijn. Daarnaast heb ik ook al een manier om die koppelbusjes te versterken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2009 22:23 #767479
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
de C waarde staat toch voor de interne speling tussen het lagerschaal en de kogels? waarbij een hogere C waarde een grotere speling betekend, dan wil je toch een zo klein mogelijke speling, omdat de lagers totaal niet warm worden en toch een vrij hoog toerental draaien??
nu de volgende stap, hoe verwijder je het middelste lager:+ van 1 kant erin van 1 kant eruit lijkt mij het logische, maar zit hij nog geborgd oid?
nu de volgende stap, hoe verwijder je het middelste lager:+ van 1 kant erin van 1 kant eruit lijkt mij het logische, maar zit hij nog geborgd oid?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
29-03-2009 23:00 #767510
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
Laten we maar wat Torque-Tubes gaan redden. Bij mij mag het gebeuren, maar ik heb niet echt trek-en duwgereedschap. en plaats en een goede werkbank. Misschien bij RR of AvdA of bij ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2009 23:02 #767512
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
neeeeeee niet bij mij, straks heb ik echt ruzie met m'n moeder:D, moet er nog vertellen dat ik er nog een motor bij heb gekocht:f wordt tijd dat ik eens even flink wat onderdelen "gebruik" dat levert een hoop ruimte op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-03-2009 23:40 #767527
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
Die achterraamjaloezie ruim ik wel op voor je. Geen probleem. Morgen tijd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
30-03-2009 11:44 #767549
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Revisie Torque-Tube is dat mogelijk en hoe?
:lol:
goeie actie Jos :+
goeie actie Jos :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets