Einddemper 360
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Frans;91774 schreef : Ik heb ook nog steeds geen nieuwe verdelerkap. Degene is nog prima na duizenden kilometers. Heb van de week wat groen weg gekrabd. Ik heb nog nooit in mijn lange 300 bestaan nieuwe bougiekabels gekocht.
en wat is jouw verbruik?
mijn ervaring is dat bij een compleet goed onderhouden motor, een versleten setje verdelerkap/bougiekabels het verschil in verbruik kan maken tussen 1 op 12 en 1 op 14. dus simpel gezegd na elke 12 km rij je 2 km gratis.
en dan even een simpel rekensommetje; als je dan telkens 40 liter tankt doe je daar dan of 480 (bij 1 op 12) of 560 (bij 1 op 14) kilometers mee. is dus bij een brandstofprijs van 1,25 euro een besparing van 80km gedeeld door 14 = 5,7 liter x 1.25 is 7,12 euro
oftewel met 2x tanken heb je dan je verdelerkap terugverdiend, en daarna ben je dus lekker bezig:yesyes:
aanschafprijs x levensduur afwegen zou je dan kunnen zeggen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als 'ie maar goed is voor de APK en niet t? veel geluid maakt.
- V300 register
- Verbannen
-
Daarin kan ik geen mening over hebben omdat ik deze nooit heb vernieuwd. Bij geen van mijn 10 auto's.
Mijn auto rijd vanaf het begin 1 op 12 zonder al te veel nadenken over rijgedrag. Ik kan mij niet voorstellen dat nieuwe kabels 2 liter gaan uitmaken. Accu, bougies zijn nieuw en kap goed.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;91770 schreef : Gewoon een nieuwe einddemper bestellen. Niet liggen rotzooien.
Deze einddemper was nieuw en daarom liet ik hem lassen. 15 minuten er bij staan en klaar. Ik wou hem een kans geven.
Nu koop ik dus een nieuwe en na even onder de auto te zijn geweest is het klaar.
Valt allemaal dus wel mee.
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Jos360;91738 schreef : Hij is wel 45mm diameter ipv 50mm van de standaard 360 dus er moet wel een verloopje op.
Is dit niet nadelig voor de prestaties? Ik bedoel, de originele uitlaat is niet voor niets 50mm. Als je naar 45mm gaat is dat zo'n 20% kleiner in doorsnede. Komt er dan niet (verhoudingsgewijs) teveel druk op het eerste stuk te staan? Of maakt dat niet uit. Misschien dat ik dan ook wel een diesel einddemper wil(nee, niet op de GLE, dat is allemaal goed).
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb hem al in huis. Het plaatsen duurt nog wel even, de eerste twee zaterdagen met iets anders bezig.
Maar ik ervaar nog geen last van de los zittende pijpje.
- V300 register
- Verbannen
-
Met het mooie weer vandaag tijd genomen om de demper te plaatsen.
De pijp past niet en ik begon zonder te weten waar uit te komen. Ik had voor nood een stukje pijp van de breedte van de pijp. Deze heb ik niet nodig gehad.
Zoals zo vaak bij de 360 was de ophanging van de middendemper gebroken. De middendemper met grote slangenklem opgehangen.
Omdat de aansluiting niet past van de diesel pijp/demper ge?xperimenteerd.
De aansluiting moet andersom. Van de nieuwe pijp knijp je het sluitgedeelte met gleufje iets kleiner en deze doe je in de andere waar ik een gleufje in heb gemaakt. Met een extra stukje staal over dit gleufje en een beetje uitlaatpurrie en twee klemmen vastgezet. Zit als een huis. Purrie was niet echt nodig.
De uitlaat geplaatst en het kleine eindstukje van de oude 360 pijp op het einde van de pijp geplaatst. Deze is anders te kort en blaast dan tegen de carrosserie.
Een geluidje als een naaimachine!