Einddemper 360

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2009 20:34 #628651 door V300 register
Einddemper 360 is gemaakt door V300 register
Toch wel vrij verse uitlaat maar het stukje uitlaat aan de einddemper laat al voor de tweede keer los. Dat stuk wat zich om de demper krult. Hij is gelast en zit extra vast, maar toch. (Ik hoor nog geen lekkage geluid)

Ik heb hier geen zin meer in.

Vraag mij af wat een alternatief is.
Afzagen en eindstuk van 1700?
Of gewoon een ander merk twee liter eindstuk?

Moet toch kunnen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 20:41 #760087 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Einddemper 360
Mijn eindstukje zit ook los (tweeliter).

Hij is niet rot, hij is dus ook niet door, maar hij zit w?l los.

Volgens Anjo zgn. "interne rot" (door vocht in de uitlaat?), dus dan schiet je er natuurlijk niks mee op om de buitenkant opnieuw vast te lassen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2009 21:00 #760090 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Einddemper 360
Ik ben dus op zoek naar alternatief. Ooit eens iemand meegemaakt die er een stijgerpijp op heeft gezet, maar dat is nou ook weer niet de bedoeling...

Het gaat meer om het gegeven of je er er andere demper maat op kan zetten met pas en meet werk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2009 21:30 #760093 door V300 register
Ik heb een eindpijp van een diesel liggen. Die heeft die krul niet en dus een rechte doorgang. In de cup gebruiken ze deze voor extra vermogen. Hij is wel 45mm diameter ipv 50mm van de standaard 360 dus er moet wel een verloopje op.
Ik denk dat dit een goed alternatief is voor de standaard demper. Bewezen in de cup.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2009 23:57 #760111 door V300 register

Jos360;91738 schreef : Ik heb een eindpijp van een diesel liggen. Die heeft die krul niet en dus een rechte doorgang. In de cup gebruiken ze deze voor extra vermogen. Hij is wel 45mm diameter ipv 50mm van de standaard 360 dus er moet wel een verloopje op.
Ik denk dat dit een goed alternatief is voor de standaard demper. Bewezen in de cup.

Ik stuur je een PB.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2009 09:50 #760124 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Einddemper 360
Gewoon een nieuwe einddemper bestellen. Niet liggen rotzooien. Anjo heeft gelijk de roest zit aan de binnenkant. De kosten en moeite van lassen of aanpassen wegen vaak niet op tegen de kostprijs van een nieuwe. Ook op dit forum staan voorbeelden van een complete uitlaat voor een 360 voor heel weinig geld. Gewoon een nieuwe plaatsen en de overgebleven tijd aan andere dingen besteden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2009 10:25 #760128 door V300 register
De gehele uitlaat is nieuw tot goed en ik wil geen dezelfde einddemper. Dit is een goed alternatief.
Als het een goede einddemper is dan kan hij nog een behoorlijke tijd mee.
Jos overhandigt mij de demper, ik pak hem vast, maak de ander los en doe hem er op. Alles op zijn tijd.
Alles hoeft niet gelijk nieuw. Als het zo kan is het prima.

Ik heb ook nog steeds geen nieuwe verdelerkap. Degene is nog prima na duizenden kilometers. Heb van de week wat groen weg gekrabd. Ik heb nog nooit in mijn lange 300 bestaan nieuwe bougiekabels gekocht. Lees dit ook zo vaak maar ik vind niet dat dit iets is wat zo snel vervangen moet worden. Van mij hoeft niet alles nieuw.
Je bent soms meer tijd kwijt aan bestellen en doen.
Ik heb hier soms het idee dat er een soort moraal bestaat om alles nieuw te kopen. Laat mij mijn eigen gang maar gaan, ik heb het altijd zo gedaan. Daar is een liedje van:
[youtube]FzRH3iTQPrk(<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/7Y9hN6awXEQ&hl=nl&fs=1 "> www.youtube.com/v/7Y9hN6awXEQ&hl=nl&fs=1 " type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344">)[/youtube]

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2009 13:00 #760150 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Einddemper 360
Ik geloof dat je op marktplaats nog wel een advertentie vindt van Jelle Venema die nieuwe originele Volvo 360 einddempers aanbiedt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2009 14:55 #760161 door V300 register
Ik wil geen originele einddemper van de 360. Dat eind pijpje is een zwak punt.

Ik heb al een h??????l dure :humor: nieuwe hiervoor genoemde van Jos. ('Duur' is geintje)
En we wonen dicht bij elkaar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2009 15:10 #760162 door V300 register

Frans;91808 schreef : Ik wil geen originele einddemper van de 360. Dat eind pijpje is een zwak punt.

Ik heb al een h??????l dure :humor: nieuwe hiervoor genoemde van Jos. ('Duur' is geintje)
En we wonen dicht bij elkaar.

Ik hoop inderdaad dat je hem niet duur vindt ;) Ik hou namelijk van goed onderhoud aan een auto, en mijn vraagprijs is een schijntje van al het onderhoud dat ik al in mijn auto heb gestoken, zonder er een kilometer mee te rijden :humor:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC