- Berichten: 4
Rare trucs bij de garage
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2009 18:21 #628539
door 16673-dummy
Rare trucs bij de garage is gemaakt door 16673-dummy
Het verhaal:
de carburateur van de DLS (B19A) is niet terug te draaien wat betreft CO volgens de garage. Dat was 10%.
Fijn, ok?, prima.
Nu heeft Jean-Luc de carburateur van de GLS erop gezet. Die was en is prima.
Ook deze zit vast op 8%, de garage krijgt hem niet verder terug.
Kmstand DLS is 250k, de GLS iets meer dan 100k.
Is het nou echt waar dat ik twee kapotte carburateurs heb of is de garage zo stom bezig?
Edit: morgenavond komt Jean-Luc even speciaal afstelgereedschap brengen, dan probeer ik het zelf wel terug te schroeven. Verdorie nog aan toe. Die aanbeveling in het Boekoe Pienter haal ik weg. Met Renault-motoren komen ze een heel eind, maar een 2-liter is toch teveel gevraagd. Daar komt nog eens bij dat ze niet eens bellen, je moet er steeds zelf achteraan.
de carburateur van de DLS (B19A) is niet terug te draaien wat betreft CO volgens de garage. Dat was 10%.
Fijn, ok?, prima.
Nu heeft Jean-Luc de carburateur van de GLS erop gezet. Die was en is prima.
Ook deze zit vast op 8%, de garage krijgt hem niet verder terug.
Kmstand DLS is 250k, de GLS iets meer dan 100k.
Is het nou echt waar dat ik twee kapotte carburateurs heb of is de garage zo stom bezig?
Edit: morgenavond komt Jean-Luc even speciaal afstelgereedschap brengen, dan probeer ik het zelf wel terug te schroeven. Verdorie nog aan toe. Die aanbeveling in het Boekoe Pienter haal ik weg. Met Renault-motoren komen ze een heel eind, maar een 2-liter is toch teveel gevraagd. Daar komt nog eens bij dat ze niet eens bellen, je moet er steeds zelf achteraan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2009 18:26 #755327
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Rare trucs bij de garage
voor zover ik gezien heb, kun je van bovenaf de naald afstellen en vanaf de zijkant stationair toerental en co, lijkt mij dus dat dat gewoon af te stellen is..
kijken ze wel naar het goeie vakje op de meter?
co2 gehalte is meestal iets van 10 tot 15 procent, co veel lager...
hoe hoog is de lambda waarde?
kijken ze wel naar het goeie vakje op de meter?
co2 gehalte is meestal iets van 10 tot 15 procent, co veel lager...
hoe hoog is de lambda waarde?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
11-02-2009 18:29 #755331
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rare trucs bij de garage
Geen flauw idee.
Daarom geloof ik er ook nul komma nada van. Ik kan gewoon NIET geloven dat ik TWEE kaduke carbs heb!
Het CO was wel veel te hoog, zwarte (vette) bougies, inhouden en smoren, hij verzoop continu.
Morgenochtend halen we hem op. Dan probeer ik het morgenavond zelf wel.
Daarom geloof ik er ook nul komma nada van. Ik kan gewoon NIET geloven dat ik TWEE kaduke carbs heb!
Het CO was wel veel te hoog, zwarte (vette) bougies, inhouden en smoren, hij verzoop continu.
Morgenochtend halen we hem op. Dan probeer ik het morgenavond zelf wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2009 18:34 #755332
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Rare trucs bij de garage
als hij met de carb die nu in de dls zit liep als toen hij in de gls liep dan is het co in orde.
een co van 10% wordt veroorzaakt door nogal rare effecten van de verbranding, en dus het stabiel lopen van de motor. en die gls liep totaal niet slecht dus 10%co of 8%co whatever kan neuit.
pak straks even je vraagbaak erbij en zoek de pagina op voor het afstellen van de carbs op de 2 liter, neem dat morgenochtend mee naar de garage, motor volledig warm trappen (met beleid uiteraard) dan aan de meter hangen. lambda rond 1%, co2 is niet boeiend, co max 4,5% (probeer 2 ofzo)
wedde dat ze aan het verkeerde schroefie stonden te draaien:o
een co van 10% wordt veroorzaakt door nogal rare effecten van de verbranding, en dus het stabiel lopen van de motor. en die gls liep totaal niet slecht dus 10%co of 8%co whatever kan neuit.
pak straks even je vraagbaak erbij en zoek de pagina op voor het afstellen van de carbs op de 2 liter, neem dat morgenochtend mee naar de garage, motor volledig warm trappen (met beleid uiteraard) dan aan de meter hangen. lambda rond 1%, co2 is niet boeiend, co max 4,5% (probeer 2 ofzo)
wedde dat ze aan het verkeerde schroefie stonden te draaien:o
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
11-02-2009 18:40 #755333
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rare trucs bij de garage
Morgen heb ik totaal geen tijd en vrijdag ook niet.
Ik probeer het zelf wel en als het lukt kom ik het hem DIK onder de neus wrijven.
Bah.
Ik probeer het zelf wel en als het lukt kom ik het hem DIK onder de neus wrijven.
Bah.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
11-02-2009 18:49 #755334
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rare trucs bij de garage
Zojuist hoorde ik trouwens dat het CO nog veel h?ger is geweest dan die 8%:flame:
Ze konden hem alleen niet verder terug krijgen dan 8%.
Kan het te maken hebben de motor van de DLS? Dat die de carb van de GLS anders 'accepteert' op de een of andere manier of dat de choke is blijven hangen?
Ze konden hem alleen niet verder terug krijgen dan 8%.
Kan het te maken hebben de motor van de DLS? Dat die de carb van de GLS anders 'accepteert' op de een of andere manier of dat de choke is blijven hangen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-02-2009 19:02 #755336
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rare trucs bij de garage
Raar..................heeeeeeel raar.
Ik heb ook weleens CO-problemen gehad bij m'n 343.
De garage kreeg hem niet afgesteld. Ik ben dus naar een andere garage gereden waar ik ZELF even gebruik mocht maken van de uitlaatgasmeet-temperatuur. In het begin wou 't me ook niet lukken, waarom weet ik niet meer precies, iets zegt me dat ik toen aan de verkeerde schroef zat te draaien........zou dat kunnen?
Enfin, toen ik het eenmaal door had kon ik de CO afstellen van 0,3 tot over de 15. Even goedzetten, APK erop, en daarna heb ik hem weer zo afgesteld dat hij gewoon lekker liep en lekker oppakte :yesyes:
Ik heb ook weleens CO-problemen gehad bij m'n 343.
De garage kreeg hem niet afgesteld. Ik ben dus naar een andere garage gereden waar ik ZELF even gebruik mocht maken van de uitlaatgasmeet-temperatuur. In het begin wou 't me ook niet lukken, waarom weet ik niet meer precies, iets zegt me dat ik toen aan de verkeerde schroef zat te draaien........zou dat kunnen?
Enfin, toen ik het eenmaal door had kon ik de CO afstellen van 0,3 tot over de 15. Even goedzetten, APK erop, en daarna heb ik hem weer zo afgesteld dat hij gewoon lekker liep en lekker oppakte :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-02-2009 19:14 #755338
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rare trucs bij de garage
Ik had ook problemen met de CO tijdens de APK. Een volvo specialist heeft hem helemaal terug geschroeft. Daardoor liep de auto bovenin wel slecht. Maar stationair was CO goed. Ik heb hem zo ver-APK't, en daarna nog ff terug gezet.
Eigenlijk moesten de gasbuis en gasnaald vervangen worden. Maar die had hij niet op stock. En nu op LPG maakt het al helemaal niet uit...Dikke kans dat deze bij jou ook versleten zijn
Eigenlijk moesten de gasbuis en gasnaald vervangen worden. Maar die had hij niet op stock. En nu op LPG maakt het al helemaal niet uit...Dikke kans dat deze bij jou ook versleten zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-02-2009 20:26 #755351
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rare trucs bij de garage
Om deze problemen te voorkomen moet je voor de keuring een klein vacuumslangetje van het inlaatspruitstuk af halen. Co knalt dan naar beneden. Wij hoeven met onze bolides nog geen viergasmeting dus dat g aat altijd goed. Na de keuring het slangetje weer terug monteren en rijden. Scheelt een hoop ellende.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
11-02-2009 20:37 #755355
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rare trucs bij de garage
Dank voor de tips!
@ 360 TIC: welk slangetje bedoel je? Ik kan me zo even geen vacu?mslangetje voor de geest halen.
@ 360 TIC: welk slangetje bedoel je? Ik kan me zo even geen vacu?mslangetje voor de geest halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets