koppelingsplaten vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Daarmee ben je zo klaar, en de torque-tube gaat er veeel sneller uit. Je hebt namelijk totaal geen ruimte om de aandrijving naar achter te schuiven, dus de achterste bladveerophangpunten moeten sowieso los.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb dus de achterste veerschommels losgehaald en de schokdempers losgemaakt, toen had ik ruimte genoeg om de as naar achter te halen.
Als je dit doet ben je alleen nog wel aan het kloten met het verschuiven van die as naar voren en achteren, terwijl je 2 bouten (voorste bladveerbouten) verwijderd bent van de complete achteras loshalen, waardoor je ineens een zee van ruimte over hebt.
Bij het inbouwen doe ik dat iig, dan ben ik sneller klaar.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;83245 schreef : Dat is wel een slimmer en praktischer idee. Bovendien kun je de rubbers van de achteras ook inspecteren. Wat ik je kan adviseren is het plaatwerk rondom de schokbrekers te inspecter. Daar kun je nu mooi bij. Het is ook lekker weer om te schuren en event. te lassen.
Weet jij misschien of die rubbers allemaal nog te krijgen zijn? Dan doel ik op de ophangrubbers van de versnellingsbak aan het subframe, de bladveerophangrubbers, eventueel de tankslangen (allemaal), en natuurlijk bouten en moeren die daarbij horen.
Ook een koppelingskabel heb ik nieuw nodig, inclusief veertje. Die is helaas gesneuveld bij het uitbouwen...
Ik sleutel binnen dus lassen kan toch wel

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Jos360;83258 schreef : de bladveerophangrubbers, eventueel de tankslangen (allemaal), en natuurlijk bouten en moeren die daarbij horen.
bladveerrubbers kun je dafhobby voor benaderen, kosten 20 euri per stuk en je hebt er 6 nodig. deze rubbers zijn identiek aan die van een volvo 66 (er staat zelfs nog een daf logo + partnummer in)
ik merkte bij het demonteren van mijn rubbers dat vervangen niet nodig is, aan de zijkante is het rubber verweerd, maar binnen het oog waar het rubber z'n werk moet doen is het nog perfect en als nieuw. ik zou de moeite niet nemen (doe het zelf ook niet)
tankslangen lijken me op de vulslang na redelijk universeel, misschien dat als je een losse vulslang meeneemt ze er nog wel een hebben die er heel goed op lijkt, en het beste is een complete set nieuwe slangklemmen, er groeit allerlei roest/vuil en zand op het draadpatroon van de klemmen, zodat ze verrot gaan zodra je ze losdraait.
de trillingdempers voor de versnellingsbakophanging heb ik geen idee van of die nog te krijgen zijn, misschien kan kevin even de volvo-dealer partsbase afspeuren?
- V300 register
- Verbannen
-
Sowieso worden ALLE slangklemmen vervangen en alle rubber slangen. Ook de bouten en moeren wil ik zoveel mogelijk nieuw hebben. Benzineslang lijkt me inderdaad ook wel universeel, ik meet de lengtes wel op en dan koop ik dat gewoon per meter.
Die trillingsdemper hoop ik wel nieuw te kopen, die ziet er namelijk nogal gaar uit, en nu alles open ligt wil ik het direct goed doen.
Aandrijfassen L+R vervang ik misschien ook, hoewel, die zien er nog redelijk uit. Zijn daar punten waarop ik slijtage kan herkennen?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-