Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-12-2008 17:03 #745251 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Verdelerkap is altijd het tweede waar ik naar kijk. Naast je pijlstok zit hij, waar je bougieskabels naar toe lopen. Dit zwarte of rode kapje klik je los of schroef je los (twee schroeven) en haal je los. Je kan de kabels gewoon laten zitten. Let goed op hoe hij er op zit want verdraai je hem iets bij er op zetten dan loopt de wagen niet meer.
Daarin zie je de vier contactpuntjes. Durf er gif op in te nemen dat ze groen en of verweerd zijn. Kan erger maar dat hoop ik niet. Deze schoonkrabben met een scherp klein schroevendraaiertje en iets opscheuren. Ook het middenstukje waar de middelste kabel op uikomt. Even kijken of het staafje beweegt in midden van de verdelerkap. Even het klein stukje metaal van de rotor ook schuren. Bij mij is het meerdere malen voor gekomen dat dit veel hielp. (bij mijn vele wagens in verleden) Maar ik moet zeggen dat het op de weg al vaak te merken is door schokken van motor. Kijk ook even naar het benzinefiltjertje daar in de buurt. Zit aan de slang naar carburateur. Klein doorzichtig plastic trechterachtig dingetje. Mischien zit hier vuil in omdat het vuil onder uit de tank pakte bij lege benzinetank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2008 17:13 #745258 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
opschuren gaat 1x goed als tijdelijke oplossing, daarna krijg het ivm het verteren van de contacten precies hetzelfde als slecht afgestelde bougies, die contactafstand is superbelangrijk.

als je spreekwoordelijk een bougievonk van 1000V spanning met 100ohm weerstand hebt, en de bougieafstand word 20% groter, dan betekend dat ivm de grote weerstand van lucht dat dit de weerstand behoorlijk laat groeien naar bijv 500 ohm. , wat zorgt voor veel een minder sterke vonk.

zodra je weet dat hij half verteerd is, gewoon vervangen die rommel. je kan prima tennissen met oude verdelerkappen, misschien ontdek je daarin een leuke extra hobby.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2008 18:21 #745264 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!

AvdAkker;81319 schreef : je kan prima tennissen met oude verdelerkappen, misschien ontdek je daarin een leuke extra hobby.

Dat vind ik eerder een Erik-opmerking... :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-12-2008 18:28 #745265 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!

Bodejodel;81327 schreef : Dat vind ik eerder een Erik-opmerking... :D


Eerder was er ook iemand hier die zei dat het interieur van een 340 goed kon branden (en roken).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2008 18:35 #745266 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Ok?, deze hint is duidelijk. Ik zal wat serieuzer worden. Alhoewel tennissen met verdelerkappen mij ook wel aanspreekt. Anjo, heb jij tennisrackets voor a.s. zaterdag?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2008 18:39 #745269 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
die opmerking was serieus, een slijtagedeel kun je een keer tijdelijk oplappen, maar met een 5cm lang potlood waarvan de punt breekt neemt een tekenaar ook niet de moeite voor om het ding nog een keer te slijpen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2008 18:46 #745271 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Ik begrijp hem wel. Ik ben er al lang van afgestapt om een paar euro uit te sparen door puntjes te krabben. Het valt onder noodmaatregelen, evenals zilverpapier etc. Eenmaal thuis is het motto gelijk vervangen.

Wat je er dan mee doet: tennissen, op de kop op een steel met kaarsje er in als tuinverlichting gebruiken, of wat anders is slechts bijzaak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-12-2008 20:17 #745280 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
Kapje kost 5 euro ofzo...... Setje bougies kost je ook de kop niet en spaart je meer benzine uit dan altijd 100 op de snelweg te rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-12-2008 21:33 #745282 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!
En als je merkt dat de auto goed loopt nadat de verdelerkap schoon is zo snel mogelijk een nieuwe kopen. Ik doe dat altijd. Heb zelfs enkele liggen. Ach ja, mijn verhaal was al zo lang. Het zou zeker worden aangevuld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-12-2008 23:24 #745284 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help mijn nieuwe volvo 360 (uit 1985) start niet meer!!

Erik;81334 schreef : Ik begrijp hem wel. Ik ben er al lang van afgestapt om een paar euro uit te sparen door puntjes te krabben. Het valt onder noodmaatregelen, evenals zilverpapier etc. Eenmaal thuis is het motto gelijk vervangen.

Wat je er dan mee doet: tennissen, op de kop op een steel met kaarsje er in als tuinverlichting gebruiken, of wat anders is slechts bijzaak.


Mee eens. Maar met een schoongekrabte verdeler haal je een nieuwe. Ik rijd er nu al tegen de drieduizend KM mee maar er komt een nieuwe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets