Spoelen koelsysteem B200
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1...ighlight=koelsysteem
Mijn vraag, hoe doe ik dit bij een B200? Ik weet de plug waar ik de koelvloeistof uit het blok kan laten lopen. Maar als ik wil spoelen met die plug open, waar moet ik de tuinslang dan opzetten? als ik de tuinslang op de radiateur zet, spoelt ie dus tot de plug, maar in feite niet meer van de plug tot de radiateur.
En als ik 'uitgespoeld' ben, hoe weet ik dan of al het water uit het blok is? Als er niks meer uit de plug komt, kan ik er dan vanuit gaan dat het koelsysteem helemaal leeg is? Maakt het ook uit welke kant ik op spoel? Het lijkt me dat de waterpomp maar 1 kant op draait, spoel je dezelfde kant op dan draait de waterpomp passief mee, lijkt me. Spoel je de verkeerde kant op, dan zet je de waterpomp misschien onnodig onder druk. Wie weet hier meer van?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Die vreemde haak is trouwens een oog, waaraan je de motor op kan hangen om hem er uit te halen. Er zitten nog 2 andere ogen aan het uitlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk, met deze 3 samen hangt de motor in balans.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Jos360;80960 schreef : Die vreemde haak is trouwens een oog, waaraan je de motor op kan hangen om hem er uit te halen. Er zitten nog 2 andere ogen aan het uitlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk, met deze 3 samen hangt de motor in balans.
Aha, dan zal ik ze dus maar wel bewaren:D
- V300 register
- Verbannen
-
Doeke Dobma;80985 schreef : Aha, dan zal ik ze dus maar wel bewaren:D
Ik heb ze er ook af gehaald, maar dat is meer omdat ik ze vergeten was terug te plaatsen toen ik mijn motor ging opbouwen :+ Je kan ook gewoon harpsluitingen ergens anders aan vastmaken, maar voor de balans zou ik de ogen houden.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Al lijkt het me wel gaaf om dat eens te zien bij een 300:wtf:
Kan me wel voorstellen dat dat verrekte moeilijk is om het zo clean te maken.