Oil Catch Can en carterventilatie
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
@ Erik: Ik solliciteer nergens naar hoor;) Ik zal nooit mijn auto naar voren schuiven, daar ben ik te bescheiden voor. Ik zou het alleen doen als ik ervoor werd gevraagd, wat voor mij dan ook een groot compliment zou zijn. Ik vind mijn wagen zeker VKB waardig, maar ik heb e.e.a. bijvoorbeeld niet zo grondig uitgevoerd als Ronald.... we zien wel!
Overigens is de wagen optisch 99%, en VKB waardig issie pas bij 100%, voor mij althans. Dus, er moet nog wel wat gebeuren...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Doeke Dobma;83963 schreef : Maar nu de hamvraag: waar dient dat dunne slangetje voor, tussen de vlamdover en het inlaatspruitstuk? En, kan ik hem weglaten??
Ik wil niet ongeduldig zijn, maar niemand die hier het antwoord op heeft???
- V300 register
- Verbannen
-
bij stationair kan het anders gebeuren bij een beetje vermoeide motor, dat je luchtfilter vervuilt door oliedampen (omdat de carterontluchting meer druk geeft dan de luchtinlaat wegzuigt)
het dunne slangetje zuigt van achter de gasklep, en heeft dus bij stationair wel voldoende stroming om de dampen op te zuigen.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Doeke Dobma;83949 schreef :
Vanmorgen de nippels en haakse verbinding met het kannetje eens losgehaald. De nippels hebben een binnendiameter van 5 mm, wel erg klein. De originele slang is 15mm dia van binnen. Het bleek echter dat de haakse verbinding tussen de nippels en de kan maar een piepklein gaatje hadden, misschien 3 mm, dat was nooit goed gekomen. Dus op zoek naar grotere nippels, en gevonden. De nippels zoals te zien op de volgende foto zijn 12mm dia van binnen. Dit is wel ok, want de binnendiameter van de originele nippels is ook ongeveer 12mm. Ik moest voor deze 2 nippels overigens wel 10 euro betalen, heel veel! Daarna naar een metaalbewerkingsbedrijf gegaan(wat is het gaaf wat ze daar allemaal doen!) en voor 20 euro 2 schroefdraden van 20 mm laten tappen. Wel groot, maarja zo waren de nippels nou eenmaal. Nu zit alles er goed op en aan, nu kan het feest beginnen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
nee goed bezig doeke, liever wat extra geld uitgegeven als een blok met overdruk op het carter:)
het gaat volgens mij echt n?t goed met dat linkernippel teeering..
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Moet het "automotive" zijn? Werkt iets als dit of dit niet precies hetzelfde?
- Voor de zekerheid: de oil catch can komt rechtstreeks aan de carteraansluiting te zitten toch? De OEM ontluchting hoeft er niet voor te blijven zitten?
Bedankt voor eventuele antwoorden :worship:
Edit: Het gaat hier natuurlijk om de 1700 (carb) motor

- V300 register
- Verbannen
-