Hoe zat het ook al weer? Openluchtfilter
- V300 register
- Verbannen
-
afwijkingen worden niet automatisch gecompenseerd, in principe dien je bij veranderingen de sproeierbezetting aan te passen (wat -om het goed te doen- uitgebreide metingen/lab onderzoek vereist)
bij een injectiesysteem heeft het systeem wat meer zelfcorrigerende eigenschappen, zodat je van deze wijzigingen geen last hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik had dus totaal niet aan dit soort eventuele probleem gedacht.
Ga dus wel FF twee keer nadenken voordat ik iets in een opwelling wil doen.
Vriendelijk bedankt,
R.
- V300 register
- Verbannen
-
Met de injectie was het een duidelijker verhaal en resultaten waren bekend.
Ik moet zeggen dat ik dat filtertje nog wel kan herrinneren op de 1400 motor. Zag het eens bij een sleuteldag.
Maar als we praten over winters en zo, die zijn er bijna niet meer...
Je zou hem dan kunnen omzetten. Als het ?cht koud wordt.
- V300 register
- Verbannen
-
Frans;58929 schreef : Dan doen wij het dus niet. Het ging mij in principe ook enkel om het geluid en gemak van vervangen.
Met de injectie was het een duidelijker verhaal en resultaten waren bekend.
Ik moet zeggen dat ik dat filtertje nog wel kan herrinneren op de 1400 motor. Zag het eens bij een sleuteldag.
Maar als we praten over winters en zo, die zijn er bijna niet meer...
Je zou hem dan kunnen omzetten. Als het ?cht koud wordt.
Tsja, maar wanneer moet je hem er precies weer afhalen of er terug opzetten. Stel je voor dat je er even geen tijd voor hebt en je komt met een bevroren carburateur te staan...........lastig.
Doet me altijd weer denken aan een oude maat van me. Die had altijd voor de APK een aantal dagen werk om z'n auto APK-klaar te krijg. Niet door een normale "onderhoud" maar puur om al z'n extra verlichting en bull-bar, daklampen, roostertjes voor de koplampen, sidepipe enz eraf te halen en dit te vervangen door het originele spul zodat hij door de APK kan. Na de APK weer een dag nodig om al het spul erop te zetten.
De eerste paar keer is zoiets nog leuk. Maar nu rijdt die gast dus gewoon met een originele auto rond en al het pretspul ligt in de schuur weg te rotte.
Met andere woorden. 't is niet erg praktisch, zo'n sportfiltertje. Geef hem liever doping :+ NOS

- V300 register
- Verbannen
-
Of waneer de vrouw met de gezinswagen (Fiat Marea Weekend.)op stap is en ik ergens anders moet zijn.
de volvo is voor mij dan ook een leuk speeltje voor erbij en niet als hoofdvervoersmiddel.
R.
- V300 register
- Verbannen
-
Bevriezing op de snelweg is wel een groot probleem. Bevriezing is niet door rijwind maar omdat het verdampen van benzine een endotherm proces is dat dus de temperatuur verlaagt, op de snelweg verdampt er veel benzine en dus meer temp. verlaging.
Jasper
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik weet nog te herinneren dat het kleine slangetje afgetopt kon worden met een filtertje. Zie oude topics.
Je zit nu waarschijnlijk met het kleine slangetje van carb deksel naar je blok toe. Hoe dit moet.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
oil-catchcan is een optie, maar een olieafscheider is n?g beter;)
voor open luchtfilters geld eigenlijk hetzelfde, als je naar de autostyle achtige troepfilters kijkt ben je zonder filter vaak nog beter af, alle troep dat het filter niet uit de lucht haalt, gaat gewoon de motor in.. origineel filter is weerstand in de luchtweg, maar wel filtratie. dus een filter met zelfde materiaal maar dan groter filteroppervlak is the way to go, max filtratie met minder weerstand. en er zijn zat merken die dergelijke filters leveren:)
- V300 register
- Verbannen
-