CO2 uitstoot Volvo 360
- V300 register
- Verbannen
-
weet je hoeveel invloed de motortemperatuur op de ge?njecteerde hoeveelheid brandstof heeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;56153 schreef : Die korte ritjes kunnen mijns inziens niet zoveel invloed hebben op het verbruik.
Het kan natuurlijk ook aan het gewicht van je rechtervoet liggen...
Mijn rechtervoet is niet zo zwaar, gemiddeld schakelen bij 3000tpm. Ik ben niet zo'n driftkoning, ben juist zuinig op mijn beestje. Soms doorpoken (mits warm) om haar niet lui te laten worden.
Wat zou ik nog meer kunnen controleren...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;56161 schreef : Weet jij dat ik met mijn 343 nog steeds 1:12,5 rijd, of het nu ritjes van 100 km of van 5 km zijn???!:no_comment:
Maar da's handgeschakeld en kan zuiniger... Lange ritten is altijd zuiniger rijden!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Kortom: allemaal je CO omhoog draaien tegen het broeikaseffect!
Hierdoor wordt de rook giftiger en los je dus ook een gedeelte van de overbevolking op. Win/win-situatie lijkt me :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
HERA360;56106 schreef : Ok bedankt!
Handig rekensommetje, maar ik moet zeggen dat ik 1op11 (8,9l op 100km) bij lange na niet haal. Ik heb alles al gecontroleerd (slangen, filters, vlotter onder achterbank, (vijfde)injector(s)) wat een verbruik van 1op7 in de winter en 1op8 als het wat warmer wordt genereerd, maar ik weet het niet meer. Het blokje heeft maar 95.000 km gedraaid en ik rij altijd op Total Excellium 98. Heb zelfs al Gulf Challenger 100 geprobeerd...
Zou ik dan met jouw rekensom en mijn verbruik op het volgende uitkomen:
13 x 23,7 = 308.1 g/km!!
ik heb ook een gl injectie uit 87 en die van mij verbruikt ook een 1 op 8, laatst naar duitseland gereden en dus snelweg gereden, toen deed hij 1 op 10, en kon vast nog wel zuiniger, verder gebruik ik mijn auto ook alleen voor stukjes van een 10 kilometer a 15 kilometer..
met de huidige brandstofprijzen zou een verbruik van 1 op 10 al een heel stuk schelen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vraag me nu eigenlijk af wat de compressieverhouding van deze motor is aangezien dat een heel belangrijke factor is in het rendement van een motor.
Een B200E/E van '88 heeft een compressieverhouding van 9,2:1 en levert 82KW (111 pk)
Ik heb echter geen 360 handleiding van '86 en in het ledenmenu kon ik ook niet direct iets terug vinden. Vermoedelijk is de compressieverhouding hoger.
Een B200K heeft ook een hogere compressieverhouding van 10:1 en heeft dus in theorie een beter rendement. Ik denk dat er hier zijn die dat kunnen beamen.
Een hoger compressieverhouding vereist wel benzine met een hoger octaangehalte.
Ik vermoed dat de B19 motoren ook een hogere compressieverhouding hadden. Ik ben benieuwd. Is deze info ergens terug te vinden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
bolster;61968 schreef : Met een B200E/E van '86 85kw (115pk) heb ik altijd een verbruik rond 1:12.
Ik vraag me nu eigenlijk af wat de compressieverhouding van deze motor is aangezien dat een heel belangrijke factor is in het rendement van een motor.
Een B200E/E van '88 heeft een compressieverhouding van 9,2:1 en levert 82KW (111 pk)
Ik heb echter geen 360 handleiding van '86 en in het ledenmenu kon ik ook niet direct iets terug vinden. Vermoedelijk is de compressieverhouding hoger.
Een B200K heeft ook een hogere compressieverhouding van 10:1 en heeft dus in theorie een beter rendement. Ik denk dat er hier zijn die dat kunnen beamen.
Een hoger compressieverhouding vereist wel benzine met een hoger octaangehalte.
Ik vermoed dat de B19 motoren ook een hogere compressieverhouding hadden. Ik ben benieuwd. Is deze info ergens terug te vinden?
dus dit houd in dat ik straks in met 360 met 2,3 en een gevlakte kop 98 moet gaan tanken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
ronaldromme;62108 schreef : dus dit houd in dat ik straks in met 360 met 2,3 en een gevlakte kop 98 moet gaan tanken?
Ik tank altijd al 98...
Je moet ook niet per definitie kijken naar hoeveel het meer kost, maar hoeveel je er verder mee komt. Ik tank Excellium 98 van Total en daardoor rijdt hij ook zuiniger. Moet je gewoon eens proberen hoe ver je met een tank 95 komt ten opzichte van de kosten van een tank 95 en dat vergelijken met de kosten van een tank 98 en hoever je daarmee komt. We hebben ook octaan 100 in het dorp, maar dat is te duur om er nog voordeel uit te halen (?1,76 p/l)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.