CO2 uitstoot Volvo 360
- V300 register
- Verbannen
-
Door die hele hype rondom het milieu enzo vraag ik me af wat de CO2 uitstoot is van de Volvo 360. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik kan het alleen nergens vinden.. Ik heb een B200EA uit '87.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
* CO2-uitstoot bereken je dus als volgt: (liters per 100 kilometer) x 23,7 = CO2-uitstoot in g/km. Voor diesels reken je met 26,5 in plaats van 23,7.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;56081 schreef : Ga ik uit van het verbruikscijfer in Autoweek Carbase (8,9 l/100 km) kom ik op 8,9 x 23,7* = 210,93 g/km. Tenminste, ik nam aan dat je dat bedoelde, en niet CO-uitstoot.
* CO2-uitstoot bereken je dus als volgt: (liters per 100 kilometer) x 23,7 = CO2-uitstoot in g/km. Voor diesels reken je met 26,5 in plaats van 23,7.
Ok bedankt!
Handig rekensommetje, maar ik moet zeggen dat ik 1op11 (8,9l op 100km) bij lange na niet haal. Ik heb alles al gecontroleerd (slangen, filters, vlotter onder achterbank, (vijfde)injector(s)) wat een verbruik van 1op7 in de winter en 1op8 als het wat warmer wordt genereerd, maar ik weet het niet meer. Het blokje heeft maar 95.000 km gedraaid en ik rij altijd op Total Excellium 98. Heb zelfs al Gulf Challenger 100 geprobeerd...
Zou ik dan met jouw rekensom en mijn verbruik op het volgende uitkomen:
13 x 23,7 = 308.1 g/km!!
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
dsangers;56104 schreef : En de uitstoot op gas?
Aanzienlijk lager dan benzine: deze persoon heeft met wat rekenwerk een tabelletje van waarden gemaakt die je aan brandstof kunt hangen, waarbij het getal dat je voor lpg moet invullen uitkomt op 16,1. Door de bank genomen verbruikt je auto echter meer liters lpg dan liters benzine, maar CO2-voordeel is er zeker!
(alle cijfers ohne gew?hr natuurlijk)
- V300 register
- Verbannen
-
HERA360;56106 schreef : Ik heb alles al gecontroleerd (slangen, filters, vlotter onder achterbank, (vijfde)injector(s)) wat een verbruik van 1op7 in de winter en 1op8 als het wat warmer wordt genereerd, maar ik weet het niet meer.
Voor de ritjes naar de bakker zou ik er niet van opkijken, maar anders is 1 op 8 gewoon veel te veel. Zie Kevins ervaringen. Misschien dat een van de B200-experts hier raad weet. Loopt de motor wel OK?
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;56118 schreef : Voor de ritjes naar de bakker zou ik er niet van opkijken, maar anders is 1 op 8 gewoon veel te veel. Zie Kevins ervaringen. Misschien dat een van de B200-experts hier raad weet. Loopt de motor wel OK?
Het blok loopt als een zonnetje. Helemaal met octaan 100.
Ik denk dat de ritjes te kort zijn ofzo. Ik gebruik hem niet voor een paar kilometer meestal voor 10km>
Maar ja 10km is al kort natuurlijk...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Het kan natuurlijk ook aan het gewicht van je rechtervoet liggen...