katalysator inbouwen

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2008 13:51 #703500 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic katalysator inbouwen
Naar gele stickers kun je fluiten met een benzinemotor. Voor die categorie is het ?f een groene sticker (dan heb je een geregelde katalysator/G-Kat) of helemaal geen sticker (dan heb je een ongeregelde of geen kat). De gele en rode stickers zijn voor dieselvoertuigen; daar hanteert de Duitse overheid wel verschillende grenswaarden c.q. Euro-normen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2008 11:18 #703709 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic katalysator inbouwen
Heren,

ik denk dat Wouter de spijker weer eens op de kop slaat. Mijn plannetje heeft dus geen zin, want het wordt zo nooit een B200F motor op het kenteken.

Veel dank,

Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2008 17:21 #703744 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic katalysator inbouwen
Eehm... als we het toch over die stickers hebben; moet mijn oldtimer die ook hebben? Of mag hij, omdat hij belastingvrij is, w?l de Duitse steden in zonder sticker?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2008 17:32 #703947 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic katalysator inbouwen
Nee die van jou krijgt ook geen sticker... dus mag niet de steden in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2008 18:34 #703961 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic katalysator inbouwen
Joost, als het goed is laat de Duitse pliesie auto's door die duidelijk als oldtimer herkenbaar zijn. Helaas voor jou zijn dat auto's die aan het kenteken als zodanig herkenbaar zijn, i.e. Nederlandse auto's met blauwe platen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2008 19:20 #703970 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic katalysator inbouwen
Maar het is slechts 2 jaar verschil. En vooral omdat de mijne nu bijna precies 27,5 jaar oud is leek het mij wel logisch dat ik die steden gewoon in mag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2008 21:48 #703992 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic katalysator inbouwen
De Milleu activist kent geen grenzen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2008 23:57 #704011 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic katalysator inbouwen
in belgi? is er geen verschil qua nummerplaten tussen gewone en oldtimers (alleen als ze op speciale keuringsvrije platen staan, maar daar mag je belgi? niet mee uit) dus hoe moeten die dat zien?

eerste toelating langer dan 25 jaar geleden = oldtimer, toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2008 17:09 #704168 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic katalysator inbouwen

T?V Nord schreef : De Duitse overheid heeft in Brussel een voorstel tot wijziging van de wetgeving over de fijnstofverordening ingediend. E?n wijziging betreft belangrijk nieuws voor bezitters van oldtimers.
Oldtimers met een historisch kenteken die in  Duitsland als zodanig geregistreerd staan (het voertuig moet tenminste 30 jaar oud zijn, en voorzien zijn van het "H" - kenteken of het rode "07" - kenteken) , hebben een permanente ontheffing voor de Umweltplakette. De Duitse overheid heeft een amendement ingediend waarbij deze uitzonderingssituatie ook van toepassing is op oldtimer geregistreerd in andere landen van de EU, onder de voorwaarde dat de overeenkomstige voorwaarden van toepassing zijn.

Indien uw oldtimer in Nederland geregistreerd is, een datum eerste toelating heeft van v??r 1 januari 1978, en het voertuig voorzien is van Nederlandse historische kentekenplaten (de blauwe platen) heeft u dus geen Umweltplakette nodig en mag u met uw voertuig de Umweltzones inrijden.
Is uw oldtimer voorzien van een geel "GAIK" kenteken, dan voldoet u niet aan de voorwaarden voor de ontheffing, en mag u zonder Umweltplakette niet de Umweltzone inrijden. Aangezien oldtimers veelal niet aan de emissie-eisen voor de Umweltplakette voldoen, betekent een en ander dat u met uw oldtimer de Umweltzone niet in mag rijden.



Kortom, mijn auto komt net twee jaar tekort.
Er zijn gelukkigen met een 300 onder ons die w?l de Umweltzones in mogen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2009 21:24 #794812 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic katalysator inbouwen
Laatst nog in Saarbrucken geweest, nergens groene zones tegen gekomen? WElke steden hebben wel zulke zones?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD