injectie vraagje 360 gl 1987
- V300 register
- Verbannen
-
mijn vorige auto een honda civic 1.5 dxi met injectie die liep na het starten altijd op 1500 toeren en na een tijdje zakte die af naar het stationaire toerental, doet een volvo dat ook, mijn 360 namelijk niet..
ook houd de auto wat in, vooral in zijn eerste versnelling, als je het gas dan vol intrapt, bij de 2de versnelling zit je dan al snel op 3000 toeren en trekt hij hem wel door...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Doeke Dobma;49394 schreef : Mijn injectie verhoogt bij koude start tot ongeveer 1100 toeren, maar zakt na korte tijd terug naar ca 950.
Die toerentallen klinken me inderdaad bekend in de oren...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Doeke Dobma;49394 schreef : Mijn injectie verhoogt bij koude start tot ongeveer 1100 toeren, maar zakt na korte tijd terug naar ca 950.
die van mij blijft gewoon stationair draaien, verhoogt helemaal niks, als ik het gas iets intrap, loopt hij gewoon al mooier, maar dat doet hij niet uit zichtzelf..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
- Wat is je stationair toerental bij warme motor?
- Trekt ie wel lekker op?
- Wat is je verbruik?
- Wat voor blok heb je?
Ook is het zo dat de motor direct aanslaat, maar de computer heeft even tijd nodig om hem bij te regelen. Als ik 's winters start, loopt ie de eerste soms wel 10 seconden op 750 toeren(dat klinkt beroerd), om daarna naar hooguit 1100 en dan langzaam terug naar 950 te gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
je kunt het checken door er in de lengte doorheen te kijken, tegen het licht in.
Overigens staat er een tamelijk uitgebreide storingzoek lijst bij de documentatie in het ledenmenu.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Doeke Dobma;49421 schreef :
- Wat is je stationair toerental bij warme motor?
- Trekt ie wel lekker op?
- Wat is je verbruik?
- Wat voor blok heb je?
quote]
vanmorgen de accu een tijdje los gehad zodat de computer kon resetten, merkte nu wel dat als ik hem start dat hij eerst stationair wat staat te schudden, en dan toch langszaam wat hoger gaat lopen tot een 1000 toeren ongeveer, dus dat lijkt wel goed te zijn.
- stationair toerental bij warme motor is, zo ongeveer 750 toeren denk ik.
- hij trekt vanaf een 3000 toeren lekker op, daaronder wil hij nog wel eens schokken, en lijkt het net of hij wat verzuipt.
- net getankt en kwam toen op een verbruik van 1 op 8,5 uit, en heb ik gereden als een oud wijf, niet lopen planken, gewoon rustig gereden.
de econmeter staat wel altijd in het rooie. hieronder wel te zien, is in zijn 5 met constante snelheid.
motorblok is een B200e
hier nog wat andere foto's, kwam ook nog wat tegen te zien op de eerste foto, hier zit geen slangetje aan, hoort dat zo? is die expres eraf gehaald, kan dat? lijkt iets van een vacuumklep te zijn ofzo, is dat van de egr?
volgende foto, zijn die 2 dingen afgedopt, eentje met een bout en de andere met een kurk..
en dit is de motor in zijn geheel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Klep zonder slangetje = EGR klep.
Waar komt de slang op plaatje 2 vandaan en waar gaat ie naar toe?
Volgens mij is daar iets omgewisseld en verkeerd doorverbonden.
Ik zou die hele meuk eraf schroeven.
Gat in uitlaatspruitstuk afdichten met een mof.
Die lelijke, verroeste eenwegklep eraf halen (mits de zeskantmoer niet rond is)
en na inspuiten met WD40 een voorzichtige poging wagen.
EGR klep weg, bouten terug schroeven want daar zit ook de carter-
ontluchting mee vast.
Klein venturi in inlaatspruitstuk afsluiten met schroef 191026-4.
Daar zit nu een slangetje dat via een thermostatische klep naar de
EGR klep zou moeten gaan. De EGR klep komt alleen in actie als er:
a-een koelwatertemperatuur is van 60 graden (dan laat de klep lucht door)
en
b-voldoende onderdruk is in het inlaatspruitstuk (dus NIET bij stationair)
Als je alles eraf haalt ontstaat er dus een gat in het inlaatspruitstuk en
dat kun je afblinden met bovengenoemde bout.
Plaatje om aansluiting EGR-pijpje af te dichten kan ik je opsturen
tegen een geringe vergoeding.
Maar ik denk dat ie ergens valse lucht trekt.
Controleer alle slangen, waar gaan ze naar toe en waar komen
ze vandaan, dus iets meer foto's graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.