olielekkage bij olievuldop.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-03-2009 14:57 #763329
door V300 register
Afijn, de doppen verschillen wel, maar ik heb het idee dat de nieuwere veel beter afsluiten. Op de oude dop van de 14.1 zat maar 1 rubbertje en er hadden makkelijk 2 extra tussen het klemmetje en de bovenkant van de dop gepast.
Er stond een GL special 5-bak en een witte vario (onder het mos), het GL-interieur lag er los in, zag er nog mooi uit. Verder waren de motorruimten nog aardig gevuld met onderdeeltjes die wel eens van pas kunnen komen, EMVK, tachorelais (als je vario hebt), dynamo, weber carb. De sloop ligt trouwens in Oene bij Van Essen.
'k Ga nu weer verder met kleppendeksel poetsen.
Beantwoord door V300 register in topic olielekkage bij olievuldop.
Vaag, in m'n andere auto ligt een 14.3 en die heeft een veel korter stuk (bijna niks) onder de vuldop zitten als ik het mij goed herinner, maar ik heb net op de sloop twee auto's gezien, waarvan 1 sowieso met een 14.4 (dop ervanaf gehaald, gratiesj en hij past gewoon op m'n 14.1.) en die hebben weer dezelfde hals als de 14.1 die ik nu bij me heb.punkazz;95072 schreef : In ieder geval heeft ie de 'lange hals' op het kleppendeksel en andere dop als de 14.3 die ik heb (helemaal zeker ben ik niet). Ik ga nu naar de sloop, ff koekeloeren.
Afijn, de doppen verschillen wel, maar ik heb het idee dat de nieuwere veel beter afsluiten. Op de oude dop van de 14.1 zat maar 1 rubbertje en er hadden makkelijk 2 extra tussen het klemmetje en de bovenkant van de dop gepast.
Er stond een GL special 5-bak en een witte vario (onder het mos), het GL-interieur lag er los in, zag er nog mooi uit. Verder waren de motorruimten nog aardig gevuld met onderdeeltjes die wel eens van pas kunnen komen, EMVK, tachorelais (als je vario hebt), dynamo, weber carb. De sloop ligt trouwens in Oene bij Van Essen.
'k Ga nu weer verder met kleppendeksel poetsen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-03-2009 18:25 #763381
door V300 register
Ik besef me dat ik dit 2-liter topic aan het vervuilen ben, maar ja, splitsen lijkt me overbodig? Of het hele topic verplaatsen naar overig?
Zie verschil 14.3 en 14.1/14.4:
Check de dop en non-'hals'
op een 14.3:
www.sminc.nl/pictures/restrictie.JPG
Bij (iig) een 14.1 & 14.4 ziet het er zo uit (alleen onder de olievuldop dan, de dop zelf is weer net iets anders/ieliger op een 14.1 dan deze):
forum.volvo300club.nl/attachment.php?att...id=1465&d=1237568553
Zie verschil 14.3 en 14.1/14.4:
Check de dop en non-'hals'

www.sminc.nl/pictures/restrictie.JPG
Bij (iig) een 14.1 & 14.4 ziet het er zo uit (alleen onder de olievuldop dan, de dop zelf is weer net iets anders/ieliger op een 14.1 dan deze):
forum.volvo300club.nl/attachment.php?att...id=1465&d=1237568553
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2009 13:48 #763715
door V300 register
Net ff gekeken of na de lange nachtrit van gisteren er olie heeft gelekt. Toch stevig gereden en veel ook. Helemaal niks, ziet er nog net zo mooi uit als na de poetsbeurt voor de nachtrit. Probleem opgelost.
Moderators: Mark Smeets