Maximale snelheden per versnelling

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2007 23:00 #685914 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maximale snelheden per versnelling
De auto was idd van een jongen uit Megen. Ik heb de auto op de brug bekeken en hij is vrijwel helemaal gaaf. Er waren wel wat dingetjes aan, zoals een niet-werkend achterklepslot, defect klokje, gaatje in de achterbankbekleding en nog wat van dat soort zaken, maar mede dankzij wat onderdelen die ik vrijdag in Staphorst heb opgehaald, zit er weer een gave achterbank in en werkt het achterklepslot weer. Ga ook een nieuw klokje monteren en verder haal ik binnenkort een setje achtergordels op. Volgend weekend zet ik 'm in de was, want dat is al een tijdje niet gebeurd. Overigens zitten er wel een paar kleine plekjes en deukjes op/in hoor, maar in het algemeen is het een erg nette wagen en tot nu toe zijn we er erg blij mee. Verder is het een leuk klusobject voor iemand met mijn beperkte kennis en ervaring. Hoewel-ie eigenlijk van m'n vrouw is, ben ik er enthousiaster over dan zij...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2007 23:07 #685916 door V300 register
Kleine dingen is niet zo erg, roest daarentegen wel. Laswerk aan dorpels, voor- en achterbalk en bodem gaat meteen grof geld kosten. En hoe zit het met de onderkant van de deuren? Op de foto ziet ie er erg mooi uit. Nu is het jouw taak om hem te conserveren, dus voorbalk doorspoelen, met de tuinslang de deuren doorspoelen, dorpels idem, en dan een paar dagen laten drogen en de hele handel volspuiten met anti-roestspul. Pak de motorkap van binnen ook even mee. En zorg dat je minimaal 1 keer per maand de wielkasten brandschoon maakt (niet alleen met water, maar ook met de hand erlangs), zorg dat er geen blaadjes in de hoeken bij de veerpoten zitten (in de motorruimte) en zorg dat de afwateringsgaatjes van de veerschotels altijd open zijn. Met deze kleine voorzorgsmaatregelen ga je nog lang plezier hebben van deze auto.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2007 00:26 #685923 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Maximale snelheden per versnelling
handige tips lucluc:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-10-2007 01:18 #685927 door V300 register

lucluc;37306 schreef : Kleine dingen is niet zo erg, roest daarentegen wel. Laswerk aan dorpels, voor- en achterbalk en bodem gaat meteen grof geld kosten. En hoe zit het met de onderkant van de deuren? Op de foto ziet ie er erg mooi uit. Nu is het jouw taak om hem te conserveren, dus voorbalk doorspoelen, met de tuinslang de deuren doorspoelen, dorpels idem, en dan een paar dagen laten drogen en de hele handel volspuiten met anti-roestspul. Pak de motorkap van binnen ook even mee. En zorg dat je minimaal 1 keer per maand de wielkasten brandschoon maakt (niet alleen met water, maar ook met de hand erlangs), zorg dat er geen blaadjes in de hoeken bij de veerpoten zitten (in de motorruimte) en zorg dat de afwateringsgaatjes van de veerschotels altijd open zijn. Met deze kleine voorzorgsmaatregelen ga je nog lang plezier hebben van deze auto.

klinkt allemaal heel logisch :woops: en toch heb ik er nog nooit wat van gedaan.
en wat ik niet snap is dat harry heel stom zat te lachen, vroeg hem wat die mistlampen hem gekost hadden, wou ie niet vermelden omdat het veel was.
en toen zei ik dat ik nu totaal zo'n 800 euri aan de auto totaal besteed had, aankoop en onderhoud. en dat was niet veel. tja... moet je maar geen vario rijden denk ik dan, als zo'n ding 750 euro's moet kosten....
maarja t is idd niet veel geld om een auto te rijden :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-10-2007 16:58 #685948 door V300 register
Ik ben gewoon veel te perfectionistisch, ik schaam me er zelfs een beetje voor. Maar ik wil gewoon geen ouwe zooi op/aan/onder m'n auto als het ook nieuw/bijna nieuw kan. Bovendien blijf ik maar olie kopen omdat ie best wat verbruikt, en da's ook niet gratis :sad:

Het gaat wel erg offtopic trouwens.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-10-2007 18:15 #685957 door V300 register
jup, maar soms heeft dat ook wel nut
ik had vanmiddag bijna een 5bak met maar 110000 km gereden, alleen die bak was zo smerig onder de olie, en vooral bij alle keringen dat het echt vettig vochtig was heb ik hem mooi laten staan op de sloop.
dan kan t wel een 5 bak zijn, maar als hij zo erg lekt.
al schakelde hij wel zijdezacht, echt soepel.

en wisserarmen voor jean luc gehaald, inclusief een met zijn gewenste spoiletrje :p en zelf nog een carb gescoord die net 80k gedaan had :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-10-2007 09:20 #686014 door V300 register
Dat zo'n bak in een sloopauto zijdezacht en soepel schakelt, schijnt (heb ik hier ergens gelezen) te komen doordat er - voor jou - al iemand anders in de bak heeft zitten roeren, waardoor dus nu alle tandwielen al goed staan. Geen garantie voor zijdezacht schakelen in de praktijk dus :)

Edit: of heb je nou wel echt gereden met die versnellingsbak? In dat geval gaat mijn verhaal natuurlijk niet op :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-10-2007 10:15 #686021 door V300 register
ik heb een stukje met die auto gereden, moest ff achter een autoambulance gezet worden om hem een stuk omhoog te rijden zodat ik de bak kon bekijken.
schakelde echt goed, maarja als je dan olie aan alle kanten eruit ziet kruipen wacht ik toch liever nog maar wat langer.
en anders bij auto rima maar een voor 150 euro kopen, dan heb je nog keuze uit verschillende bakken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-10-2007 17:26 #686044 door V300 register

KonradW;37349 schreef : en wisserarmen voor jean luc gehaald, inclusief een met zijn gewenste spoiletrje :p

Waarvoor mijn dank! :y:

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2007 16:27 #689972 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Maximale snelheden per versnelling

antiekeradio;36697 schreef : een injectie versie heeft een toerenbegrenzer.

Waarom? Ik heb wel eens gelezen dat de motoren toch wel meer kunnen hebben dan die 6500rpm.
Ik vind het best irritant soms, als je een sprintje doet ofzo. Als die begrenzer er niet zou zijn zou ie flink blijven trekken. Kun je die begrenzer niet uitzetten? Kan het kwaad om zulke toerentallen te draaien?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC