Verschillen in differentieel
- V300 register
- Verbannen
-
kijk anders ook op pagina 82 van deze PDF: www.volvo300mania.com/technic...ania_gb04a.pdf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Is dit een goede bak of heb ik nu een totaal verkeerde gekocht??
- V300 register
- Verbannen
-

- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
knarfmk1;35460 schreef : Ook zag ik nog iets opmerkelijks, aan de rechterzijkant van de bak vlakbij de aansluiting van het diff, zit een klein vierkant gaatje van 10 bij 5mm ongeveer, waar de olie uitliep. Het ziet eruit alsof het zo in de fabriek gemaakt is. Heeft iemand een idee waar deze voor dient en of deze afgedicht moet worden?
Ik heb ook ooit (in 1995) een kapotte bak vervangen voor ??n van de sloop, en die had precies het euvel wat je beschrijft.
Volgens mij zit het als volgt: de bak en diff hebben op de plaats waar ze aan elkaar gekoppeld zitten allebei een oliekeerring. Deze houden, zeg maar de bakolie en diff.olie gescheiden. Als nu de diff.keerring lekt, zit er in de flens van de diff. een "overloop" in, die de olie naar buiten brengt en niet de bak in.
Heb de bak en diff. gescheiden en nieuwe keerringen gemonteerd, lekkage was daarmee verholpen.
- V300 register
- Verbannen
-
Nou ben ik nog steeds benieuwd of het differentieel van een 1.4 of een 1.7 (of een diesel?) wel of niet achter een 2.0 versnellingsbak past! Iemand intussen enige ervaring hiermee opgedaan?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
(M45 en M47 diffs zijn dus niet uitwisselbaar)
- V300 register
- Verbannen
-
Ik (of eigenlijk mijn vrouw) rij nog steeds met een dichtgelast diff onder de 360 na de bakwissel van de sloper. Een normaal diff (en zeker van een 1.4 5-bak) zou best leuk zijn onder de 360...