Andere kop
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Deze heeft een iets kleinere verbrandingskamer. 51.7cc in plaats van de 53.7cc van de 531.
Ook zijn de in-en uitlaatkanalen kleiner en minder goed afgewerkt als die van de 531.
Je zult het verschil wel merken denk ik...
De VX3 nokkenas maakt het wel een beetje goed, die geeft iets meer vermogen in de hogere toeren.
Een 16V past in een 360. Dat is al eens eerder gedaan. Ik kan alleen die site niet zo snel terugvinden.
Wel een leuk klusje...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Als iemand nog interesse heeft of iemand weet die nog een kop zoekt. Voor de club is die wel goedkoper natuurlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Had net even goed naar die kop gekeken en zag dat er 1 uitlaatklep helemaal dicht zat met roet, zal goed gelopen hebben. Maar voor de rest zag alles er nog perfect uit, totaal geen slijtsporen. Ga morgen tussen 't werk door en zaterdag ochtend de kop helemaal demonteren en alles goed schoonmaken.
Als alles dan meezit kan ik hem zaterdagmiddag monteren. Zal van het schoonmaken en monteren foto's maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Ben ik al mee bezig.
Maar gisteren de kop geplaatst. 6 uur mee bezig geweest. Eerst de kop uit elkaar gehaald. Alles schoongemaakt, kleppen geslepen en gelijk gesteld. Toen de andere uitbouwen. Geen problemen tegen gekomen.
Auto loopt wel weer een stuk beter. Bij de andere kop bleef 1 uitlaatklep een klein beetje openstaan. Helaas geen foto's kunnen maken, m'n telefoon was de dag ervoor kapot gegaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Eyeball360;35254 schreef : Nee verkoop hem niet meer. Heb besloten mijn motorrijbewijs te halen.
Ben ik al mee bezig.
Maar gisteren de kop geplaatst. 6 uur mee bezig geweest. Eerst de kop uit elkaar gehaald. Alles schoongemaakt, kleppen geslepen en gelijk gesteld. Toen de andere uitbouwen. Geen problemen tegen gekomen.
Auto loopt wel weer een stuk beter. Bij de andere kop bleef 1 uitlaatklep een klein beetje openstaan. Helaas geen foto's kunnen maken, m'n telefoon was de dag ervoor kapot gegaan.
dat heb je netjes gedaan. dus nu heeft het beestje nog meer powah met wegtrekken.
jammer dat je geen foto's kon maken, lijkt me erg intressant geweest om eens te zien.
zo'n 1400 blokje is te simpel en te saai, maar daar komt toch even iets meer techniek bij kijken, bij dat blok van jou

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Zo'n kop wisselen is op zich niet echt moeilijk werk. Als je maar weet waar je mee begint. Ik heb al een paar keer de radiateur eruit gehaald. En dus weet ik precies hoe alles zit en hoe het het snelst eruit is.
Je begint dus met de grill en bumper eraf te halen. Grill zijn 2 klemmentjes. Bumper zijn 4 bouten aan de voorkant, en de schuifstukken aan de zijkant. Bedrading van de knipperlichten losmaken. Dan de radiateur leeg laten lopen, slangen eraf en de 2 boutjes aan de voorkant eruit. Daarna ventilator, snaren en poulie's demonteren. Kappen weghalen en distributieriem verwijderen.
Daarna de spruitenstukken loshalen. Inlaat kan je aan de kant leggen. Uitlaat laat je los eraan zitten totdat je kop verwijderd, dan schuif je hem er zo af.
Kopbouten eruit en kop demonteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.