Andere kop

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2007 22:51 #680800 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Andere kop
Jammer van die 1000398-kop. Dat is een van de minder goede.
Deze heeft een iets kleinere verbrandingskamer. 51.7cc in plaats van de 53.7cc van de 531.
Ook zijn de in-en uitlaatkanalen kleiner en minder goed afgewerkt als die van de 531.
Je zult het verschil wel merken denk ik...
De VX3 nokkenas maakt het wel een beetje goed, die geeft iets meer vermogen in de hogere toeren.

Een 16V past in een 360. Dat is al eens eerder gedaan. Ik kan alleen die site niet zo snel terugvinden.
Wel een leuk klusje...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 22:43 #680857 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Andere kop
Dus direct maar weer te koop?;)

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2007 00:22 #680860 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Andere kop
Jep, heb namelijk een belletje gehad van een garage hier in de buurt. Die had nog een 1000531 kop liggen waar 150000 km mee gereden is.

Als iemand nog interesse heeft of iemand weet die nog een kop zoekt. Voor de club is die wel goedkoper natuurlijk.

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2007 19:08 #681326 door Frank de Boer
Vandaag die andere kop opgehaald. Koste ook 175 euro, was alleen niet nieuw. Ook wel compleet met nokkenas en kleppen enz.

Had net even goed naar die kop gekeken en zag dat er 1 uitlaatklep helemaal dicht zat met roet, zal goed gelopen hebben. Maar voor de rest zag alles er nog perfect uit, totaal geen slijtsporen. Ga morgen tussen 't werk door en zaterdag ochtend de kop helemaal demonteren en alles goed schoonmaken.

Als alles dan meezit kan ik hem zaterdagmiddag monteren. Zal van het schoonmaken en monteren foto's maken.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2007 22:35 #681422 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Andere kop
Ga je hem niet meer verkopen dan? Je steekt er nogal wat geld in zo...

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2007 11:30 #681439 door Frank de Boer
Nee verkoop hem niet meer. Heb besloten mijn motorrijbewijs te halen.
Ben ik al mee bezig.

Maar gisteren de kop geplaatst. 6 uur mee bezig geweest. Eerst de kop uit elkaar gehaald. Alles schoongemaakt, kleppen geslepen en gelijk gesteld. Toen de andere uitbouwen. Geen problemen tegen gekomen.

Auto loopt wel weer een stuk beter. Bij de andere kop bleef 1 uitlaatklep een klein beetje openstaan. Helaas geen foto's kunnen maken, m'n telefoon was de dag ervoor kapot gegaan.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2007 13:14 #681448 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Andere kop
Lijkt me nog snel in 6 uur al dit werk. Zo herken je weer de echte monteur....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2007 14:43 #681464 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere kop

Eyeball360;35254 schreef : Nee verkoop hem niet meer. Heb besloten mijn motorrijbewijs te halen.
Ben ik al mee bezig.

Maar gisteren de kop geplaatst. 6 uur mee bezig geweest. Eerst de kop uit elkaar gehaald. Alles schoongemaakt, kleppen geslepen en gelijk gesteld. Toen de andere uitbouwen. Geen problemen tegen gekomen.

Auto loopt wel weer een stuk beter. Bij de andere kop bleef 1 uitlaatklep een klein beetje openstaan. Helaas geen foto's kunnen maken, m'n telefoon was de dag ervoor kapot gegaan.

dat heb je netjes gedaan. dus nu heeft het beestje nog meer powah met wegtrekken.
jammer dat je geen foto's kon maken, lijkt me erg intressant geweest om eens te zien.
zo'n 1400 blokje is te simpel en te saai, maar daar komt toch even iets meer techniek bij kijken, bij dat blok van jou :)

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2007 17:08 #681477 door Frank de Boer
Ja er zit wel meer techniek in maar echt moeilijk is het niet. Vind ik zelf dan.

Zo'n kop wisselen is op zich niet echt moeilijk werk. Als je maar weet waar je mee begint. Ik heb al een paar keer de radiateur eruit gehaald. En dus weet ik precies hoe alles zit en hoe het het snelst eruit is.

Je begint dus met de grill en bumper eraf te halen. Grill zijn 2 klemmentjes. Bumper zijn 4 bouten aan de voorkant, en de schuifstukken aan de zijkant. Bedrading van de knipperlichten losmaken. Dan de radiateur leeg laten lopen, slangen eraf en de 2 boutjes aan de voorkant eruit. Daarna ventilator, snaren en poulie's demonteren. Kappen weghalen en distributieriem verwijderen.
Daarna de spruitenstukken loshalen. Inlaat kan je aan de kant leggen. Uitlaat laat je los eraan zitten totdat je kop verwijderd, dan schuif je hem er zo af.
Kopbouten eruit en kop demonteren.

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2007 17:53 #681478 door Frank de Boer
Moet nou alleen nog een keer de kleppen goed afstellen. Maar heb zelf het juiste gereedschap niet. Als er weer een sleuteldag is (niet de 15e) dan ga ik er ook geen en dan hopen dat er iemand heengaat die wel de juiste spullen ervoor heeft.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC