Andere kop

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2007 17:00 #626376 door Frank de Boer
Andere kop is gemaakt door Frank de Boer
Ik heb ongeveer een maand geleden mijn kleppen gesteld. Dit moest worden gedaan omdat er een veerschotel (die ligt boven op de veren bij de kleppen) was gebroken.

Nu is hij opeens minder gaan trekken en kan hem ook niet meer ver doortrekken, stopt gewoon. Nu heb ik de kleppen weer gecontroleerd, maar nu hebben er 3 geen speling meer. Ik denk dat hier ook de schotels van zijn gebroken.

Nu had ik al gezien toen ik de motor inbouwde dat de kleppen en klepzitting al aardig ver versleten waren. Dit zag ik omdat er speciale dunne klepstelplaatjes tussen moest.

Nu ga ik maar gelijk een andere kop erop doen voordat dalijk alles kapot loopt. Er zit bij mij een b230fb motor in een 1000531 kop. Dit is volgens mij een van de beste koppen. Dus ben van plan om er weer zo 1 te monteren.

Maar nu vroeg ik me af, is het mogelijk als ik ergens een 16v kop kan kopen die te monteren zonder al te veel wijzigingen aan andere motoronderdelen??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2007 18:39 #680525 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere kop
als je en 16v kop op zet inplaats van 8v zou je dan ook niet en andere nok-as in moeten zetten?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2007 18:51 #680526 door V300 register

nadav;34276 schreef : als je en 16v kop op zet inplaats van 8v zou je dan ook niet en andere nok-as in moeten zetten?

duhhhhh:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2007 19:10 #680527 door V300 register
ik mag hopen dat je ruimte genoeg hebt om die er zo uit te krijgen zonder de motor uit te bouwen

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2007 21:16 #680594 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Andere kop
Vanavond een 1000398 kop opgehaald. Het is misschien niet dezelfde die erop zit. Maar voor 175 euro een nieuwe kop vind ik geen geld. Zeker niet als de kleppen nokkenas ed er ook inzitten.

De verkoper heeft vroeger ook een volvo gehad. Toen had die een nieuwe kop gekocht. Erop gezet en na eventjes lopen liepen de krukaslagers eruit. Dus de kop er maar weer afgehaald en de auto weggedaan.

De kop ziet er echt perfect uit. Heeft wel een btje schoonmaakwerk nodig van al die jaren in een schuur liggen. Zal er morgen even foto's van maken.

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2007 19:34 #680632 door Frank de Boer
Heb vanavond even door mijn kleine beetje onderdelen gezocht en zag dat er nog een VX3-nokkenas lag. In de kop die heb gekocht zit een A-nokkenas dus die ga ik ook maar eens verwisselen.

Weet iemand toevallig wat het aandraaimoment is van de nokkenasschalen??

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2007 15:57 #680745 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Andere kop
35 nm volgens mij. Het staat in de vraagbaak, of het moet ook terug te vinden zijn in de documentatie van de club.

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2007 18:25 #680752 door Frank de Boer
Ok? bedankt.

Ik ga zaterdag de kop helemaal klaar maken voor montage op mijn werk. De vlakken waar pakkingen op moeten helemaal schoonschuren. Buitenkant even schoonmaken. De nokkenassen verwisselen.

Volgende week zaterdag ga ik de kop monteren. Hiervan zal ik foto's maken en er een garagescene van maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2007 18:46 #680753 door V300 register
Zorg dat je het voorgeschreven moment aanhoudt. Aanlegvlakken van de lagerkappen schoon en vet/olievrij maken. Niet vergeten de lagers zelf wel goed in te olien.

Toch jammer dat je niet aan een 16v conversie begint :D Maar ik weet ook niet of dat allemaal zomaar gaat passen. Ik denk dat je hetzelfde probleem zou gaan krijgen als Paul met z'n 1.8 16v. (hoofdremcilinder in de weg)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2007 21:33 #680768 door V300 register
en je moet een gat in het kachelhuis maken omdat de verdelerkap op de kop zit

teminste bij een 16v blok wel

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC