diff trouble?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-06-2007 16:14 #671263 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic diff trouble?
de eindaandrijving mag g??n splinters in de olie hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-06-2007 18:53 #671290 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic diff trouble?
Zoals als ik het begrepen had duiden splinters op slijtage, en dat die naar de mallemoer ging, alleen dat dat nog best nog lang kon duren, zeg enkele 10000 km. (tot enkele 100 en....)

Af hankelijk hoeveel splinters het zijn, bijna niks of heel veel....

Maar wat bedoel je met eindaandrijving, de totale cvt of enkel de secundaire. Klinkt als heel de cvt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-06-2007 20:47 #671301 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic diff trouble?
nee. met eindaandrijving bedoel ik het gedeelte achteraan de bak waar de pignon overbrenging en differentieel in zit.

bij de CVT is dit de gehele secundaire bak, bij handbakken is het een met oliekeerring van de versnellingsbak afgescheiden geheel. er zit ook andere olie in als in het versnellings gedeelte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-06-2007 23:29 #671365 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic diff trouble?

1.35 liter achter 0.55 voor

dus dat ik er dus niet meer in kreeg dan die ca 1,5 is dus normaal.?
maar dat gejank duidt toch wel op een ver*ot diff? want het oliepeil is toch goed nu schijnbaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-06-2007 23:39 #671370 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic diff trouble?
het geluid komt waarschijnlijk van de pignon aandrijving. dat is de haakse overbrenging waar het differentieel eigenlijk middenin zit.

soms kun je dit door afstellen nog goed krijgen (maar dat afstellen gaat met vulplaatjes van gecalibreerde dikte etc, is dus niet een stelschroef ofzo)
maar meestal is het dus gewoon een lager wat zijn einde aan het aankondigen is. dat kan trouwens inderdaad wel lang duren.

het makkelijkste en waarschijnlijk hoogste kans op succes is om de complete bak inclusief eind aandrijving te verwisselen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-06-2007 23:45 #671374 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic diff trouble?
Ja dan loopt het er weer uit. Wellicht dat je er wel 4 liter in kunt krijgen, als je hem op zn kop houd en helemaal vol duwt... Maar dat is niet de bedoeling. Zoveel verstand heb ik er nog van :lol:

ALs je in je primair dus wat splinters hebt zitten (wat niet heel de olie vol) kan het dus geen kwaad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD