Caburateur afstellen op gehoor
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-10-2004 14:07 #635686
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Caburateur afstellen op gehoor
Eerst maar eens kijken hoe ik het volgende oplos: schroefje is foetsie. Kon hem ook niet vinden bij de sloop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-10-2004 21:53 #635687
door V300 register
Het stelschroefje is er dus niet. Mijn buurman zegt dat het zo zou kunnen zijn (hij heeft in het leger veel aan auto's gezeten) dat hij er nooit in heeft gezeten. Hij loopt wel aardig zo en er komt niets uit de opening.
Hij zegt dat je het kunt afstellen met het plastic gedeelte bij de gaskabel.
Hij zegt dat je het kunt afstellen met het plastic gedeelte bij de gaskabel.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-10-2004 23:11 #635688
door V300 register
Pardon?
Het stationair toerental NOOIT met de gaskabel afstellen!! Deze moet altijd iets slap hangen!
Neem me niet kwalijk als het aangewezen onderdeeltje niet de kabelhuls van de gaskabel is...
Het stationair toerental NOOIT met de gaskabel afstellen!! Deze moet altijd iets slap hangen!
Neem me niet kwalijk als het aangewezen onderdeeltje niet de kabelhuls van de gaskabel is...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-10-2004 23:18 #635689
door V300 register
Je hebt gelijk.
Ik bestel er een via de Volvo garage.
Maar klopt het gegeven dat het schroefje er niet is en "gewoon goed loopt"?
Ik bestel er een via de Volvo garage.
Maar klopt het gegeven dat het schroefje er niet is en "gewoon goed loopt"?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-10-2004 00:20 #635690
door V300 register
hangt er vanaf of het gat waar het schroefje in moet wel doorgeboord is onderin.
als dat dicht is zou er een andere voorziening op moeten zitten.
zou me ook niet verbazen als er een aanslagschroef op de gasklephevel zit. dat is zo'n beetje de standaardconstructie bij carburateurs.
Groetjes Wouter
als dat dicht is zou er een andere voorziening op moeten zitten.
zou me ook niet verbazen als er een aanslagschroef op de gasklephevel zit. dat is zo'n beetje de standaardconstructie bij carburateurs.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-10-2004 12:59 #635691
door V300 register
Om een lang verhaal...
Het kabelhulsje zit dus wel aan de gaskabel en niet op de shokekabel, daar zit niets. Met een ijzerdraadje in de ruimte voor stationairschroefje zitten peuteren maar zit naar mijn mening dicht. Ik heb de afstelling nagekeken van de ontluchtingsklep, die is perfect. (kan reden zijn voor meer benzine verbruik) Hij loopt 1 op 10-11 in tussen dorpen, zo nu en dan in de stad een een enkele keer op de snelweg verkeer. Dat kan dus kloppen. Loopt verder het juiste stationair toerental dus ik zal er verder afblijven.
Groet Frans
Het kabelhulsje zit dus wel aan de gaskabel en niet op de shokekabel, daar zit niets. Met een ijzerdraadje in de ruimte voor stationairschroefje zitten peuteren maar zit naar mijn mening dicht. Ik heb de afstelling nagekeken van de ontluchtingsklep, die is perfect. (kan reden zijn voor meer benzine verbruik) Hij loopt 1 op 10-11 in tussen dorpen, zo nu en dan in de stad een een enkele keer op de snelweg verkeer. Dat kan dus kloppen. Loopt verder het juiste stationair toerental dus ik zal er verder afblijven.
Groet Frans
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-02-2005 20:28 #635692
door V300 register
Even een oude topic ophalen....
De "op gehoor afstel"-methode die Wouter beschreef ken ik wel. Nu vroeg ik me wel af welke kant op je het mengsel rijker maakt.
Logisch lijkt mij, indraaien is armer, eruit draaien is rijker. Kan iemand dit bevestigen (het gaat trouwens om een 1.4 met Weber-Carb, bouwjaar 87) ??? Wouter, weet jij het antwoord ?
Wil hem namelijk liever wat armer ivm verbruik.
Dank en groeten, Thomas
De "op gehoor afstel"-methode die Wouter beschreef ken ik wel. Nu vroeg ik me wel af welke kant op je het mengsel rijker maakt.
Logisch lijkt mij, indraaien is armer, eruit draaien is rijker. Kan iemand dit bevestigen (het gaat trouwens om een 1.4 met Weber-Carb, bouwjaar 87) ??? Wouter, weet jij het antwoord ?
Wil hem namelijk liever wat armer ivm verbruik.
Dank en groeten, Thomas
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2005 00:35 #635693
door V300 register
CO schroef rechtsom = armer
er zijn ook types (specifiek modeljaar 79 - 81/82) die een extra schroef naast de CO schroef hebben. dat is een luchtschroef met dezelfde functie als de gasklep aanslag schroef (toerental dus)
owja; hoe staat het met de bougies? kan zijn dat je die eerst moet vervangen :-) (let op het type en de elektrode afstand)
er zijn ook types (specifiek modeljaar 79 - 81/82) die een extra schroef naast de CO schroef hebben. dat is een luchtschroef met dezelfde functie als de gasklep aanslag schroef (toerental dus)
owja; hoe staat het met de bougies? kan zijn dat je die eerst moet vervangen :-) (let op het type en de elektrode afstand)
Moderators: Mark Smeets