Injectie anders

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2005 20:46 #635794 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Injectie anders
Dit is hetzelfde principe als wat je bij een carburateur doet als je hem warm start. Wat ik altijd deed, en wat in de oorspronkelijke handleiding beschreven staat is dat je op het moment dat de motor aanslaat een tikje gas moet geven om hem netjes aan te krijgen. Een injectie doet dit dus automatisch. Ik krijg het trouwens bij een koude start niet voor elkaar bij mij, bij warme start slingert ie hem wel aan. Mooi moment altijd als al dat geweld ontwaakt :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2005 21:43 #635795 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Injectie anders
Klopt met dat tikje gas. Uit ervaring zeg ik dat de wagen een lange rit nodig heeft. Het is het hem nog niet helemaal. Kan ook niet anders, 120.000 over 19 jaar. Ik ga binnenkort een ritje groningen doen. Reiniginsmiddel injectie zit er al in wat hem wat wakker maakt (niet dat hij langzaam is) en als ik naar Groningen ga tank ik mischien wel schell power of hoe heet die benzine of ik koop een spulletje hiervoor. Mijn vorige 2 liter moest ook even tot leven komen. 'T was net een tractor met zwarte rook. Even de boel schoon blazen zeg ik dan met zo'n lange rit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2005 19:28 #635796 door V300 register
Wat betreft de "luie motor":
Ik ga dit weekend naar
www.franspannekeet.nl/stilte.html
240 KM verderop.
En dan via Alkmaar deze kant weer op.
Ik ga jullie vertellen van het verschil.

Ik kan mij herinneren dat ik in 1983 een audi 80 van '77 kocht. 15 jaar oud en 120.000 KM.
Hij woog maar 740 kg en had een flink motor. Na deze rit werd je plotseling in je stoel geduwd bij optrekken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2005 23:55 #635797 door V300 register
Ja, effe lekker schoonbranden kan geen kwaad.
Doe ik elke week... dacht ik.
Maar toen ik zondag met mn 850 terug kwam uit de Ardennen, en iedereen weer netjes thuis had afgeleverd inclusief alle sneeuw-spullen, wist ik niet wat me overkwam, zo fel heb ik de auto nog nooit meegemaakt. Zal wel een combinatie zijn van de vrieskou, en vrij zwaar belast door de heuvels en bergen rijden.
Van mij mag er vaker een halve meter sneeuw vallen daar.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC