Injectie anders
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-03-2005 22:15 #624089
door V300 register
Injectie anders is gemaakt door V300 register
Vandaag stapte ik voor het eerst in een injectie.
Er is volgens mij duidelijk verschil tussen deze en carb. moter.
Mijn carburateur motor was wat abrubter met gas geven.
Het zal nog wel een lui blok zijn maar het gas moet dieper worden ingetrapt bij injectie.
De reactie/accelaratie is er maar alles lijkt wat soepeler te gaan. Minder dat tractor idee.
Er is volgens mij duidelijk verschil tussen deze en carb. moter.
Mijn carburateur motor was wat abrubter met gas geven.
Het zal nog wel een lui blok zijn maar het gas moet dieper worden ingetrapt bij injectie.
De reactie/accelaratie is er maar alles lijkt wat soepeler te gaan. Minder dat tractor idee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-03-2005 00:19 #635785
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Injectie anders
Dus toch... lui kan best, zeker na pas 124.000. das echt helemaal niks. Hoewel de auto waar mijn moeder mee rijdt met minder dan een ton bepaald niet traag is.
Verse olie en een schoon luchtfilter willen ook nog wel wonderen doen, net als verse bougies, kabels en eventueel verdelerkap. En dat kost allemaal niet veel, en is 's winters in een warme garage zo gepiept. Als je toch niet kunt poetsen...
Verse olie en een schoon luchtfilter willen ook nog wel wonderen doen, net als verse bougies, kabels en eventueel verdelerkap. En dat kost allemaal niet veel, en is 's winters in een warme garage zo gepiept. Als je toch niet kunt poetsen...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-03-2005 00:34 #635786
door V300 register
Ik denk lui in die zin dat er lange tijd niet lekker mee is gereden. Binnen leek het aan de voorkant een asbak. Alsof er iemand steeds had zitten roken zonder de asbak daarbij nodig te hebben. De hele voorkant binnen was vies van as leek wel. Hij was er wel met een stofzuiger doorgegaan maar een poetsdoek en later van dat spuitspul was zeker nodig.
(Bericht gewijzigd door fransiscus op 05 maart 2005)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-03-2005 09:31 #635787
door V300 register
Het gas moet verder worden ingetrapt lijkt wel bij injectie. Ik weet niet of je ervaring hebt met verschil. Vanmorgen na vorst start hij prima. En blijft lopen. Als ik dan wat ga gasgeven dan lijkt hij niet veel pit te hebben. Lijkt eigenlijk of je hem dat verzuipt, zo'n idee. Ik zal mij nog wat inlezen wat betrefd injectie.
Maar ik zit mij te bedenken dat het min 8 was hier. Dan kan ik natuurlijk niet alles verwachten.
Na bougies en puntjes ontsteking schoon lijkt het wat beter. Even laten lopen en dan loop het goed.
Maar ik zit mij te bedenken dat het min 8 was hier. Dan kan ik natuurlijk niet alles verwachten.
Na bougies en puntjes ontsteking schoon lijkt het wat beter. Even laten lopen en dan loop het goed.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-03-2005 11:16 #635788
door V300 register
Het is te verklaren dat een carburateurmotor wat directer reageert op het gasgeven; de inlaatbuizen zijn korter en dunner waardoor de wet van de traagheid minder invloed heeft. Uiteindelijk zal de injectiemotor toch beter presteren omdat de cilindervulling beter is om de zelfde reden (de inlaatbuizen dus).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-03-2005 12:17 #635789
door V300 register
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2005 13:56 #635790
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Injectie anders
Ik geloof zelfs ook dat de carburateur motor eerder zijn maximale koppel haalt, de injectie doet daar langer over. Omdat het ook nog een 8-klepper is kun je de motor lekker lang in iedere versnelling door laten trekken.
Maar Frans, je kunt aan injectie een hoop dingetjes doen waardoor je hem beter laat lopen. Ik weet niet of hij EGR of Puls-air heeft? Die zou je kunnen afsluiten. Die injectiereiniger werkt naar mijn idee ook echt goed. Je kunt je gashuisklep (ook wel smoorklep genoemd) schoonmaken. Hij gaat hierdoor helderder lopen heb ik het idee.
Maar Frans, je kunt aan injectie een hoop dingetjes doen waardoor je hem beter laat lopen. Ik weet niet of hij EGR of Puls-air heeft? Die zou je kunnen afsluiten. Die injectiereiniger werkt naar mijn idee ook echt goed. Je kunt je gashuisklep (ook wel smoorklep genoemd) schoonmaken. Hij gaat hierdoor helderder lopen heb ik het idee.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-03-2005 14:20 #635791
door V300 register
Ja, ik heb dat allemaal al wat gelezen. Hij rijdt in de eerste instantie en ik kom er nog toe.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-03-2005 03:33 #635792
door V300 register
Ik geloof dat een carburateur inderdaad eerder zijn max. koppel haalt, alleen is het max. koppel van een carb iets minder dan dat van een injectie, en over een kleiner toerengebied beschikbaar.
En geloof me, ik heb er wel enige ervaring mee.
Ik zit nu een dubbele carb. set op te lappen en die moet van de zomer op mn GLS komen, goed lopend en goed afgesteld. Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat lopen, en al helemaal benieuwd naar het effect van de nokkenas die bij de set zit.
Die is ontzettend steil! Veel steiler dan een 240 GT nokkenas, of een nokkenas uit een 2.3 liter. Maar als ik die zooi allemaal goed aan de praat krijg, komt dat uiteraard in geuren en kleuren op het forum.
En geloof me, ik heb er wel enige ervaring mee.
Ik zit nu een dubbele carb. set op te lappen en die moet van de zomer op mn GLS komen, goed lopend en goed afgesteld. Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat lopen, en al helemaal benieuwd naar het effect van de nokkenas die bij de set zit.
Die is ontzettend steil! Veel steiler dan een 240 GT nokkenas, of een nokkenas uit een 2.3 liter. Maar als ik die zooi allemaal goed aan de praat krijg, komt dat uiteraard in geuren en kleuren op het forum.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-03-2005 17:49 #635793
door V300 register
Valt mij op dat bij starten de motor een tikje lijkt te krijgen. Als of hij hem aanschiet.
Moderators: Mark Smeets