koelsysteem loopt over na afzetten.
- V300 register
- Verbannen
-
Die test doe ik om er zeker van te zijn, ik wil weten wat de motor 'doet'.
Het zal me verbazen als daar wat mee is want er zit onwijs veel power in sinds die katalisator er af is.
Ik zal het laten weten wat de uitslag is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik begin langzaam een verband te zien tussen dit probleem en dat mijn kachel element half warm blijkt te worden. Mogelijk zitten daar kanalen dicht en heeft er ooit een 'eigenaar' er iets reinigends in gedaan. En dat er nu mogelijk weer wat 'zeep' resten zijn vrij gekomen die de boel laten schuimen. De kachel heeft de laatse 2 maanden veel en ver open gestaan t.o. de rest van het jaar... iets anders kan ik niet bedenken...
Heeft iemand daar ervaringen mee?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
eerst bij lopende motor een goei duur goedje gekocht wat je in je radiateur mikt en wat vervolgens een chemische reatie opwekt wat het meeste aangekoekte vuil kan verwijderen> op laten lossen in het aanwezige koelwater).
dan alle koelslangen voorzichtig wringen/torderen om evt aangekoekt vuil binnenin de leiding in stukjes te breken e.d.
vervolgens koelwater + chemo zooi eruit en dan item voor item apart doorspoelen tot de verkleuring van het water niet meer waar te nemen is, en dan nog even vasthouden. (als in radiateur, kachelradiateur, waterpomp, kop/blok, carborateur etc..) en vervolgens met lucht doorblazen (drogen; water er weer uit), betekend dus een flinke lading water, een portie geduld, setje nieuwe slangklemmen offcourse en een jerrycan verse koelvloeistof..
misschien overdone, maar wel d? methode om goed te reinigen:)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Erik;88121 schreef : Met het noemen van de kachel denk ik toch ook aan de thermostaat. Werkt die wel goed?
thermostaat = koelwaterflow/doorstroming
hoe komt het dan dat hij gaat schuimen?:wtf:
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;88121 schreef : Met het noemen van de kachel denk ik toch ook aan de thermostaat. Werkt die wel goed?
Ja, temp meternaald staat recht omhoog ... en bij stil staan kruipt ie naar rechts, en vlak voor het eerste streepje gaat de blower aan en gaat ie terug ... en dan opnieuw.
sterker nog: eerst helemaal geen schuim, en dan uit het nix... daarom denk ik ook dat het met de kachel heeft temaken.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het in eerste instantie leeg laten lopen van je koelsysteem zou ik opvangen en afvoeren, de rest wordt al dusdanig verdund voordat het het riool ingaat dat er weinig aan het handje is. zo giftig/chemisch is koelvloeistof nou ook weer niet..
- V300 register
- Verbannen
-