rvs uitlaat of niet?
- V300 register
- Verbannen
Voorlopig wil ik nog lang blijven rijden, dan is rvs een optie....en een zorg minder. Soms mag comfort wel iets kosten vind ik.
...maar nu weet ik het nog niet...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
RVS kost 3x meer dan alu. Alu is direct voorhanden en rvs niet.
Steeds de 340 van de vrouw lenen kan niet, heeft ze zelf ook nodig.
Dus nu ga ik een nieuwe van alu laten zetten, en met nieuwe laatste demper, de oude neem ik mee voor ... nood, pech... Hoef ik er lange tijd niets meer aan te doen.Heb nog een goeie kat liggen, en die gaat er ook gelijk op.
Wel ga ik nog verder kijken of meer mensen rvs zouden willen, en wat de kosten zijn wanneer er bijv. 10 sets gemaakt worden. De prijs zal dan lager kunnen zijn.
Hier kom ik op terug....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
buiten dat is aluminium lassen een vakwerk dat je niet aan iedere willekeurige lasser of aan ieder willekeurig lasapparaat over kan laten, zeker niet als je een goed luchtdichte las wil hebben. dat komt door het hoge smeltpunt van aluminium, het lasapparaat moet een stroom opbrengen om op die temperatuur te kunnen lassen etc..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Het zet ontzettend uit onder in vloed van hitte en krimpt als het koud wordt.
Ook wordt het snel "moe" in een dergelijke toepassing...
Ik denk dat hij gealuminiseerd staal bedoelt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bodejodel;70597 schreef : Aluminium op zich is waardeloos materiaal
Ik denk dat hij gealuminiseerd staal bedoelt...
klopt, de Brezan en Kwikfit noemden dat aluminium...en ik praat hun na :S.
@anjo: wat je schrijft is ook waar, want ergens zal een koppeling komen van alu/blik/staal naar rvs en dan heb je de werking die jij benoemd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
maar het is dus maar een dun laagje, de bulk van het materiaal is gewoon "pisbakkenstaal"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Dat verkoopt mooi omdat ze niet roesten zolang ze niet gemonteerd zijn.
Zodra de pijp heet wordt springt het er na een poosje aan alle kanten vanaf...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Erik;70792 schreef : Daar snap ik idd ook niets van: het zit onder de auto en onderweg kijkt alleen de douane of de ANWB er na, verder niemand. Je kunt zo'n uitlaat maar het beste van heavy metal nemen met goede ophangbeugels etc. Steigerpijp lijkt me wel geschikt..........?
hahaha, nou, zo nu en dan staan we er toch wel onder :humor:
Het hele spul zit er net onder. Volgens deze monteur was het gemaakt van eenvoudig staal en verder niks. Lassen was volgens hem alleen mogelijk in de eerste 3 jaar maar dan is het meestal niet nodig.
Maar goed dat ik de laatste demper ook heb vervangen want er kwam al een wollig beest door een scheur n?t vooraan op die pot. Die was dus ook bijna los gebrand.
Heb meteen een rondje via Almere gereden om te horen of alles lekker zit: moet zeggen dat ze het zeer goed gedaan hebben. Nix heavy metal, eerder smooth jazzzz ... (nog een paar deurrubbers vervangen en het is bijna helemaal stil in die auto :no_comment:)
De resonantie die ik rond de 2100 toeren altijd hoorde is zo goed als verdwenen. En er zit twee jaar garantie op de ophanging en klemmende delen, da's netjes! Mooi werk uiteindelijk :worship:
Koste me 257 euro inc... en dat delen door minimaal 5 jaar gebruik en 2000 km per maand... vind ik wel netjes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.