rvs uitlaat of niet?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-09-2008 00:17 #627965
door V300 register
rvs uitlaat of niet? is gemaakt door V300 register
Mijn uitlaat is kaduk, dus er moet een nieuwe op. Deze is voor de eerste pot na de kat, gescheurd op een roestnaad, voorheen een lasnaad. Is dus los nu.
Wat ik wilde doen; het hele stuk vanaf de kat tot de laatste demper vervangen door een roest-vrij-staal pijp en ook rvs midden demper.
De laatste demper is nog goed, maar die zal dan ook ooit door een rvs vervagen worden.
Alleen vraag ik me af:
waar kan ik die het beste regelen qua prijs en juiste type?
moet de laatste demper direct mee vervangen worden of maakt dat niet uit?
wat zijn jullie ervaringen?... eventueel nog andere tips?
thanx, Jeroen
Wat ik wilde doen; het hele stuk vanaf de kat tot de laatste demper vervangen door een roest-vrij-staal pijp en ook rvs midden demper.
De laatste demper is nog goed, maar die zal dan ook ooit door een rvs vervagen worden.
Alleen vraag ik me af:
waar kan ik die het beste regelen qua prijs en juiste type?
moet de laatste demper direct mee vervangen worden of maakt dat niet uit?
wat zijn jullie ervaringen?... eventueel nog andere tips?
thanx, Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
30-09-2008 00:24 #729824
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rvs uitlaat of niet?
een rvs uitlaat is een investering, maar hangt er eenmaal een rvs uitlaat onder, dan verslijt je die nooit meer.
rvs uitlaat word custom gemaakt, van tevoren ong inschatten wat nodig is qua buiswerk etc en hiervoor evt de oude uitlaat gebruiken. onder de auto hechten en demontabel maken mbv flenzen oid. daarna demonteren en aflassen.
ben het voor mijn waggi ook van plan, na het uitwisselen van de motor.
qua pijpwerk ben je zo 400/500 euro verder, en dat is excl lassen, pasmaken etc.
daarbij is een overgang tussen staal en rvs niet ideaal te noemen, het rvs zal daar ook gaan corroderen, ondanks de aanwezigheid van een pakking.
wat het ook lastig maakt is dat er wel universele midden en einddempers in rvs zijn, maar dat die gelijk de verkeerde diameters hebben qua aansluiting, ?n een flinke duit kosten, ?n vaak meteen een "sportief" geluid meedragen.
als het stukje tussen katalysator en middendemper gescheurd is, is het in het ergste geval de middenpijp (heb geen uitlaatschema van een 1700 bij de hand) en die zijn nog wel bij een onderdelenboer te krijgen. kun je ook weer 10 jaar mee vooruit.. en dan ben je een stuk goedkoper.
rvs uitlaat word custom gemaakt, van tevoren ong inschatten wat nodig is qua buiswerk etc en hiervoor evt de oude uitlaat gebruiken. onder de auto hechten en demontabel maken mbv flenzen oid. daarna demonteren en aflassen.
ben het voor mijn waggi ook van plan, na het uitwisselen van de motor.
qua pijpwerk ben je zo 400/500 euro verder, en dat is excl lassen, pasmaken etc.
daarbij is een overgang tussen staal en rvs niet ideaal te noemen, het rvs zal daar ook gaan corroderen, ondanks de aanwezigheid van een pakking.
wat het ook lastig maakt is dat er wel universele midden en einddempers in rvs zijn, maar dat die gelijk de verkeerde diameters hebben qua aansluiting, ?n een flinke duit kosten, ?n vaak meteen een "sportief" geluid meedragen.
als het stukje tussen katalysator en middendemper gescheurd is, is het in het ergste geval de middenpijp (heb geen uitlaatschema van een 1700 bij de hand) en die zijn nog wel bij een onderdelenboer te krijgen. kun je ook weer 10 jaar mee vooruit.. en dan ben je een stuk goedkoper.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-09-2008 00:33 #729825
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rvs uitlaat of niet?
aha...er is dus niet een standaard rvs lijn?
ja, ik weet dat het geld zal moeten rollen, maar dat verhoogd de waarde van je auto...ook prettig toch? ...
en hoe hoog is het sjonnie gehalte qua geluid? weet je dat?
gaat de prijs niet omlaag als we samen een 2 sets bestellen?
ja, ik weet dat het geld zal moeten rollen, maar dat verhoogd de waarde van je auto...ook prettig toch? ...
en hoe hoog is het sjonnie gehalte qua geluid? weet je dat?
gaat de prijs niet omlaag als we samen een 2 sets bestellen?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
30-09-2008 01:17 #729827
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic rvs uitlaat of niet?
Paul zijn uitlaat zal op een aantal punten afwijken. 10 jaar met een gewone uitlaat is best veel.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-09-2008 12:26 #729847
door V300 register
Paul? Ik weet van niks :x
Ik heb een keer een prijs opgave laten maken voor mijn 343 voor als er een 16v in zou liggen. Die kwam op 650 euro incl. montage voor een RVS pijp met midden en einddemper.
Ik heb een keer een prijs opgave laten maken voor mijn 343 voor als er een 16v in zou liggen. Die kwam op 650 euro incl. montage voor een RVS pijp met midden en einddemper.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-09-2008 15:09 #729861
door V300 register
Als je rvs wilt kun je misschien beter naar de onderdelenhandel gaan en universele simons 2"/"2.5" rvs uitlaatdelen bestellen. Ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper klaar.
Heb zelf eens voor 3" gealuminiseerd gevraagd een kleine demper was ongeveer E35-40. Hoe duur rvs was, geen idee....
Heb zelf eens voor 3" gealuminiseerd gevraagd een kleine demper was ongeveer E35-40. Hoe duur rvs was, geen idee....
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
30-09-2008 20:50 #729894
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic rvs uitlaat of niet?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
30-09-2008 23:43 #729934
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rvs uitlaat of niet?
met mijn prijsgokje dacht ik idd al aan simons.. duur grapje rvs uitlaat. echt veel meer waard word een 340 met rvs uitlaat niet, en het zal ook een beste klus zijn om een setje goede dempers pas te maken langs de tunnel en achter over de as heen..
als ik al bedenk hoe ik aan het mieren was om 4 pijpjes pas te krijgen.. en ik was van alle gemakken voorzien en het uurtje voordat dat gehecht was had echt niet langer moeten duren. (slijpen, passen, slijpen, passen, hechten, slijpen, passen, slijpen, passen, hechten etc)
maar ik lees trouwens net;
gescheurd op een roestnaad voorheen een lasnaad
dat is toch gewoon een roestige las? zo ja, kaalslijpen en opnieuw dichtbakken. werkt prima kost nix (iig weinig)
als ik al bedenk hoe ik aan het mieren was om 4 pijpjes pas te krijgen.. en ik was van alle gemakken voorzien en het uurtje voordat dat gehecht was had echt niet langer moeten duren. (slijpen, passen, slijpen, passen, hechten, slijpen, passen, slijpen, passen, hechten etc)
maar ik lees trouwens net;
gescheurd op een roestnaad voorheen een lasnaad
dat is toch gewoon een roestige las? zo ja, kaalslijpen en opnieuw dichtbakken. werkt prima kost nix (iig weinig)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-09-2008 23:49 #729937
door V300 register
mooi! dat is goed om te weten. Bedankt heren!
Ik geef mezelf nog 2 dagen bedenk en speur tijd want er moet weer snel gereden worden...
Eigenlijk is het niet echt duur maar veel geld. Kijk maar eens wat je kwijt bent als je vandaag een jonge Audi of Dodge een nieuwe uitlaat wil geven, is bijna net zoveel geld.
Ik geef mezelf nog 2 dagen bedenk en speur tijd want er moet weer snel gereden worden...
Eigenlijk is het niet echt duur maar veel geld. Kijk maar eens wat je kwijt bent als je vandaag een jonge Audi of Dodge een nieuwe uitlaat wil geven, is bijna net zoveel geld.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-10-2008 10:01 #729947
door V300 register
Dat klopt, punt is alleen dat een 340 verre van een dodge/audi is, je moet je dan ook afvragen of het loont.
Moderators: Mark Smeets