Onregelmatig stationair lopen 1700
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-10-2007 22:29 #626644
door V300 register
Onregelmatig stationair lopen 1700 is gemaakt door V300 register
de 340 Gl 1700 vertoont opnieuw weer kuren.
op de snelweg loopt hij fantastisch. Binnen de bebouwde, in bochten en bij naderen stoplicht ( dus bij snelheid minderen) slaat de motor af.
Bij opnieuw weer starten, slaat de motor overigens wel weer vlot aan.
Bij stationair draaien ( als hij dat wil ) viel het mij op dat het toerental, dan weer 900 is en dan weer 1200 a 1300 ( zonder het gas in te trappen ).
Onder de 900 a 800 komt hij niet.
Het gaat dus vanzelf ( en het lijkt net alsof het gaspedaal ingetrapt wordt )
Wat kan dat zijn ?
op de snelweg loopt hij fantastisch. Binnen de bebouwde, in bochten en bij naderen stoplicht ( dus bij snelheid minderen) slaat de motor af.
Bij opnieuw weer starten, slaat de motor overigens wel weer vlot aan.
Bij stationair draaien ( als hij dat wil ) viel het mij op dat het toerental, dan weer 900 is en dan weer 1200 a 1300 ( zonder het gas in te trappen ).
Onder de 900 a 800 komt hij niet.
Het gaat dus vanzelf ( en het lijkt net alsof het gaspedaal ingetrapt wordt )
Wat kan dat zijn ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-10-2007 01:13 #687278
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig stationair lopen 1700
je hebt een 1700, dan heb je dit soort problemen.
lees mijn topics over mn 'avonturen' met de 1700 maar eens door.
ik durf er wat op te verwedden dat de vlotter van jouw carburateur te zwaar geworden is (volgezogen met benzine) daardoor drijft die niet genoeg om het brandstofniveau in de carburateur goed te regelen.
lees mijn topics over mn 'avonturen' met de 1700 maar eens door.
ik durf er wat op te verwedden dat de vlotter van jouw carburateur te zwaar geworden is (volgezogen met benzine) daardoor drijft die niet genoeg om het brandstofniveau in de carburateur goed te regelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
03-11-2007 15:33 #687813
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Onregelmatig stationair lopen 1700
Hmmm, vlotter kun je vervangen of gehele carb. door carb van 440, 1700 tot bj. 1989.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-12-2007 01:17 #689947
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig stationair lopen 1700
De carburateur is van een "nieuwer "type, geen vlotter van piepschuim.Hoe kun je zien of het benzinepompje niet goed funktioneert.?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-12-2007 16:05 #689967
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig stationair lopen 1700
waar is de vlotter dan van gemaakt???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-12-2007 16:12 #689969
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig stationair lopen 1700
Gebakken lucht
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
03-12-2007 16:43 #689976
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Onregelmatig stationair lopen 1700
boven in de gaten van de carb kijken bij draaiende motor. Als er niet regelmaatig en met dezelfde hoeveeelheid wordt gesproeit dan zal of de sproeier of de het vlottertje oid. niet goed functioneren.
Zet bij deze actie wel een veiligheidsbril op en houd de lippen op elkaar.:no_comment:
Zet bij deze actie wel een veiligheidsbril op en houd de lippen op elkaar.:no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-12-2007 16:56 #689980
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig stationair lopen 1700
heb er wel eens geflambeerde neusharen aan over gehouden idd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-07-2008 23:55 #720965
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onregelmatig stationair lopen 1700
De 340 1700 heeft het ruim 1 jaar weer goed gedaan. Carburateur was al die tijd OK. Nu staat de motor bij stationair lopen enorm te schudden.
Verder is het zo, als je na een rit op de snelweg en de snelweg verlaat en je bv bij een verplicht stopbord of stoplicht moet stopppen, de motor direkt afslaat. Nu dacht ik aan de vaccumslangen of zoiets.
Ter hoogte van het expansietankje en links van de luchtfiltertrommel zit zo,n busje met een pijpje erop ( dus dat ronde busje met een doorsnee van zo'n 8 of 10 cm ). Kan dit bv ook kapot gaan of evt vervuild raken waardoor de motor slecht loopt. Iemand ervaring hiermee ?
Verder is het zo, als je na een rit op de snelweg en de snelweg verlaat en je bv bij een verplicht stopbord of stoplicht moet stopppen, de motor direkt afslaat. Nu dacht ik aan de vaccumslangen of zoiets.
Ter hoogte van het expansietankje en links van de luchtfiltertrommel zit zo,n busje met een pijpje erop ( dus dat ronde busje met een doorsnee van zo'n 8 of 10 cm ). Kan dit bv ook kapot gaan of evt vervuild raken waardoor de motor slecht loopt. Iemand ervaring hiermee ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-07-2008 00:04 #720966
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Onregelmatig stationair lopen 1700
heb je daar een foto van? ik kan me op 't moment even niets tevoorschijn halen wat daarop moet lijken..
misschien een brutale vraag maar is het reguliere onderhoud ook gepleegd? anders kun je problemen geheid verwachten, ik doel dan op luchtfilter, brandstoffilter, bougies, verdelerkap, bougiekabels etc. elke 20.000 km word hiervoor aangeraden, persoonlijk doe ik dit elke 10000km.
direct afslaan bij afremmen, koppeling intrappen is een probleem met de stationairsproeier. je kunt deze elektrisch testen door het stekkertje eraf te trekken en met contact aan even op het connectortje contact laten maken waarop je een "klik" moet horen, als dat in orde is stationairsproeier uit de carb draaien en mechanische werking testen, en gelijk het kanaaltje uitblazen met perslucht, pas op als je dat doet ga niet met je gezicht boven de venturi's hangen, daar komt op dat moment een mooie wolk van benzine nevel uitzetten.
wil je het ?cht goed doen en voorlopig geheid zonder problemen rijden dan onderdelen van de ontsteking vervangen zoals hierboven genoemd, en een carburateurreviesiesetje + nieuwe vlotter aanschaffen en vanzelfsprekend onderdelen vervangen en carburateur reviseren.
misschien een brutale vraag maar is het reguliere onderhoud ook gepleegd? anders kun je problemen geheid verwachten, ik doel dan op luchtfilter, brandstoffilter, bougies, verdelerkap, bougiekabels etc. elke 20.000 km word hiervoor aangeraden, persoonlijk doe ik dit elke 10000km.
direct afslaan bij afremmen, koppeling intrappen is een probleem met de stationairsproeier. je kunt deze elektrisch testen door het stekkertje eraf te trekken en met contact aan even op het connectortje contact laten maken waarop je een "klik" moet horen, als dat in orde is stationairsproeier uit de carb draaien en mechanische werking testen, en gelijk het kanaaltje uitblazen met perslucht, pas op als je dat doet ga niet met je gezicht boven de venturi's hangen, daar komt op dat moment een mooie wolk van benzine nevel uitzetten.
wil je het ?cht goed doen en voorlopig geheid zonder problemen rijden dan onderdelen van de ontsteking vervangen zoals hierboven genoemd, en een carburateurreviesiesetje + nieuwe vlotter aanschaffen en vanzelfsprekend onderdelen vervangen en carburateur reviseren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets