Diede's 1700 - techniek
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
De carb. veel probleempjes, die heeft volvo proberen op te lossen met allerlei kunstgrepen. Bijvoorbeeld een opgeschroefd circuitje voor de koeling van de voet van de carb.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het grappige is namelijk: Die carb die er op zit lijkt wel aardig te zijn. Hij valt inmiddels weer gewoon netjes terug naar stationair (hoewel ik dat wel erg laag vind maar goed) en de vlotter is zekerweten prima want net 5 dagen oud. Het CO slingert echter als een bezetene. Bij de eerste meting stond hij bijna op 10%!
Monteur draait co terug naar 1,5%, wacht even, co zakt opeens naar 0,3%. Hij schroeft weer beetje op, lijkt netjes op 1,5% te blijven staan, geeft dot gas: 6%. Zakt langzaam terug naar 3,5%... en zo voorts...
Overigens was de vlotter die uit de carb kwam ook nog prima, in tegenstelling tot de vlotter die uit mijn oude carb kwam overigens. Dus die twee met elkaar vervangen, heb ik alvast een reserve.
Heeft er iemand trouwens een mooie foto van de carb opengeschroefd?
Er zit namelijk in de vlotterkamer een buisje die nogal los zit en op 2 manieren past, ik wil weten of ik hem nu goed om heb zitten.
Moet ik nou anders gewoon die andere (ouwe carb met nieuwe ouwe vlotter) terug schroeven en vragen of ze het co nog een keer willen doen, of kan ik dat beter eens bewaren voor een sleuteldag?
- V300 register
- Verbannen
-
en last but not least
of alle moertjes van de spruitstukken goed vast zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
Nieuwe pakkingen: 100% zeker van niet, want die heb ik niet namelijk.
Bouten van de carb zitten wel goed vast.
- V300 register
- Verbannen
-
de verende ringen onderaan mogen NIET helemaal platgedrukt worden!!!
- V300 register
- Verbannen
-
waar dan?
Bij mij zitten er onder die bouten slechts rubbertsjes.
En waar zou ik nieuwe voetpakkingen kunnen krijgen, voor een bij voorkeur schappelijk bedrag?
- V300 register
- Verbannen
-
die schuim dingen bovenaan is alleen tegen het rammelen

- V300 register
- Verbannen
-
Even wat anders: ik heb van mijn oude carburateur de voet eens gecheckt: daar zat dus bijna een millimeter verloop in:wtf:
Dus eerst met een vijl, later met schuurpapier, de voet een stuk vlakker gemaakt, er zit nu nauwelijks 0,05mm verschil meer in (schat ik).
MAAARRRR... voor het vlakken moest wel even de gasklep los.
Dat ding zat dus zo godvergeten vast, dat ik de schroefjes waarmee dat messing plaatje vast zat volledig aan gort heb geregeld...
Ik ben er inmiddels achter dat het M4 draad is, waarschijnlijk iets van 5 of 6mm lang.
Maakt het nog uit wat voor schroefje ik er in draai of kan ik gewoon een standaard verzinkt gamma-dingetje afvijlen tot de goede lengte en die er in frotten?
Zo nee, heeft iemand twee van de juiste schroefjes voor me?
En nieuwe pakkingen, Brezan? Of moet ik dan toch weer via-via iets bij de renault dealert regelen?
Nu ook nog maar even nadenken hoe ik die carburateur nu schoon krijg van al dat vijl/schuursel, dat zit nu overal aangekoekt :no_comment:
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;46787 schreef : Nu ook nog maar even nadenken hoe ik die carburateur nu schoon krijg van al dat vijl/schuursel, dat zit nu overal aangekoekt :no_comment:
Ultrasoon laten reinigen kan n??it kwaad!