1700 cc V340

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2003 14:45 #644131 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
Er is wel ooit een v6 motor ontwikkelt door volvo renault en peugeot.
Deze was te vinden in de renault 25, 30, alpine, volvo 260, en peugeot 504, 505 en 604.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2003 16:09 #644132 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
Maar ik geloof dat het cvt koppelings huis alleen op het oude type 1700 B172 past dan want ik heb alle (Nieuwere) 1700 B18 al gepast en alle renault 1700's F motoren.

tip!: bij volvo sloper Staal in Zuidhorn moet je dan even kijken die heeft net een verse B172 V340 binnen.met alles erop en eraan.

(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 08 november 2003)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2003 09:09 #644133 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
De dieslemotor in de 340 is een 1.6 van Renault. Deze zat ook in de 9, 11 en 5 Diesel en in de Renault Express. Het is echter lastig om er nu nog eentje te vinden, want volgens mij zijn ze niet zoveel verkocht en was de kwaliteit ook niet je van het.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2003 10:12 #644134 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
Ik heb er in Delft een paar zien staan...! Ze bestaan dus nog wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2003 18:02 #644135 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
Die heb ik ook zien staan bij jou voor de deur, maar volgens mij had ie een Frans kenteken..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2003 21:18 #644136 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
klopt, maar ergens anders (vrijenban ergens) staat er eentje op nederlands kenteken. En zelfs nog redelijk strak in de lak ook!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • van Strik
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2003 14:48 #644137 door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic 1700 cc V340
Voor de serieuze ge¯nteresseerde weet ik ook nog een redelijke 340 GL Diesel. Een witte 5-deurs, in het midden van het land.

Wat betreft Volvo motoren:
B4, B16, B18A/B/D, B20: katterug, amazon, 140
B30: 164 (= 1,5 keer een B20)
B19, B200, B204, B21, B23, B230, B234: 240, 360, 740, 940 serie

Bovenstaande motoren zijn allemaal door Volvo ontwikkeld uit de oorspronkelijke B4 van 1944 met 1400 cc.

B27, B28, B280: 260, 760. Ontwikkeld samen met Renault en Peugeot, dit had eerst een V8 moeten worden, maar toen kwam de oliecrisis.

D20, D24: Volvo 240/740/940, is een Volkswagen LT-motor van oorsprong, door Volvo aangepast. De D20 is ook in een record-340 gebruikt.

D16: 340 diesel, is een Renault-motor (uit de 11).

B5204, B5254, B6304: Volvo 850, 960, S- en V-series. Is een nieuw door Volvo ontwikkelde motor, met gebruik van patenten van het Porsche research centrum.

B172, B18F/ED/K, B20: 340, 440, S/V40. Renault motoren.

Aan dit overzicht ontbreken nog de diesels van de 850 en nieuwer, maar die weet ik niet compleet uit het hoofd. In ieder geval waren de eerste hiervan Audi-b;lokken, totdat Volvo met de D5 kwam, wat ook weer een volledig eigen motor is.

Met de komst van de nieuwe S en V40 monteert Volvo alleen nog motoren die in eigen beheer zijn ontwikkeld.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2003 16:13 #644138 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
De diesels van de 850 en de vorige S en V70 zijn afkomstig van AUdi. Ze heten D25??T. Wat er op de plaats van die vraagtekens staat schiet me zo snel niet te binnen.
De 1.6 en 1.8 benzinemotoren in de huidige S en V40 zijn overigens wel echte Volvomotoren. Ze zijn een verkleinde uitgave van de motoren in de 850-serie. Alleen de 1.8i motor (wordt niet meer geleverd) was een GDI afkomstig van Mitsubishi.
De D194T/D194T2/D194T3/D194T4 dieselmotoren van de huidige S en V40 zijn doorontwikkelde D16 Renaultdiesels.

De motoren in de nieuwe S en V 40 zijn grootendeels Volvo. Maar.... de diesels zijn deoor Ford Motor Company in samenwerking met Peugeot ontwikkeld. De 1.6 diesel zal naar alle waarschijnlijkheid ook in de Peugeot 206 en 307 komen te liggen en ook in de Fords Fiesta, Fusion en C-Max. De 2.0 dieselvariant is al beschikbaar in de C-Max en komt waarschijnlijk ook beschikbaar in de 407 en 307. UIt hetzelfde samenwerkingsverband stammen ook de 1.4 HDI/TDCi van PSA/Ford en er komt nog een 2.7 V6 HDI/TDCi/D6.

Zo, da's wel weer even genoeg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD