1700 cc V340
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-11-2003 13:36 #624683
door V300 register
1700 cc V340 is gemaakt door V300 register
Mij is een vraag gesteld Waarop ik geen antwoord weet.
Zijn er V340 met 1700cc motoren met c.v.t.?
zijn de motor ophangpunten gelijk aan de B14 motoren??
Is de vliegwiel aansluiting gelijk aan die van de B14??
En hoe zit het met de motoren uit de V360??
zijn die voor een c.v.t te bouwen??
gr paul
Zijn er V340 met 1700cc motoren met c.v.t.?
zijn de motor ophangpunten gelijk aan de B14 motoren??
Is de vliegwiel aansluiting gelijk aan die van de B14??
En hoe zit het met de motoren uit de V360??
zijn die voor een c.v.t te bouwen??
gr paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-11-2003 13:42 #644122
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
Paul,
De motor van een 1400 is van Renault, de 1700 en de 2-liter komen beiden van Volvo. Voor zover ik weet zijn er geen 1700 en 2000 met CVT, de varioriemen kunnen dit niet aan en zouden alleen maar doorslippen. Op dit forum komen regelmatig topics voorbijfladderen van volvo-sleutelaars die een renault 5-turboblok of een 2.3 volvo-blok in hun 340 CVT willen bouwen, maar ik geloof dat het nog nooit iemand gelukt is...
De motor van een 1400 is van Renault, de 1700 en de 2-liter komen beiden van Volvo. Voor zover ik weet zijn er geen 1700 en 2000 met CVT, de varioriemen kunnen dit niet aan en zouden alleen maar doorslippen. Op dit forum komen regelmatig topics voorbijfladderen van volvo-sleutelaars die een renault 5-turboblok of een 2.3 volvo-blok in hun 340 CVT willen bouwen, maar ik geloof dat het nog nooit iemand gelukt is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-11-2003 14:25 #644123
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
De 1.7 is toch ook van renault. Volgens mij zit hij in de R5, R9, R11, R19, en Laguna. En bij volvo in de 440, 480 en 340.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-11-2003 14:29 #644124
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
Klopt als een bus. Van deze motor is ook de 1,7 liter turbo uit de 4-serie afgeleid.
Nu vraag ik me alleen af in hoeverre een 1,7 liter turbo in een 340 1,7 zou moeten passen, want in de 4-serie ligt het blok dwars en drijft de voorwielen aan, volgens mij ligt het in de 340 in de lengterichting, en drijft uiteraard de achterwielen aan.
Nu vraag ik me alleen af in hoeverre een 1,7 liter turbo in een 340 1,7 zou moeten passen, want in de 4-serie ligt het blok dwars en drijft de voorwielen aan, volgens mij ligt het in de 340 in de lengterichting, en drijft uiteraard de achterwielen aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-11-2003 15:27 #644125
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
Hoi Dirk,
er zijn tegenwoordig betere riemen verkrijgbaar dan de standaard daf/volvo rubbers.
1700 cc moet te doen zijn ALS HET PAST!!!
niemand toevallig een B172 blok in de schuur liggen die eens wat wil meten/vergelijken???
Groetjes Wouter
er zijn tegenwoordig betere riemen verkrijgbaar dan de standaard daf/volvo rubbers.
1700 cc moet te doen zijn ALS HET PAST!!!
niemand toevallig een B172 blok in de schuur liggen die eens wat wil meten/vergelijken???
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-11-2003 15:37 #644126
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
Ach ja, zo leer je telkens weer bij!
Maar het doorslippen van de riemen dan? Volgens mij is het nog nooit iemand gelukt, maar ik blijf altijd nieuwsgierig naar dit soort projecten!
Maar het doorslippen van de riemen dan? Volgens mij is het nog nooit iemand gelukt, maar ik blijf altijd nieuwsgierig naar dit soort projecten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-11-2003 20:38 #644127
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
Hoi dirk
Er lopen "dafjes" in den landen waar van je niet wilt weten hoeveel pk.s er onder de kap ligt.
theoretisch moeten de "sjaratellen" 200 pk kunnen hebben is mij ooit eens verteld.
Dave v/d steen b.v rijdt in een gewone gele sedan v66 ,optische aleen sport stoelen met speciale gordels.
Onder de motorkap is het echter iets anders.
Aangepaste en speciale getunde R 5 gt tubo.
daar slippen geen riemen wel de achter wielen.
De levens duur van de "riempjes" is wel iets korter.
Er rijd en "dafje" met dayhatsu diesel
Er is er een bezig een masda mx2 6 cillinder in te bouwen.
Dus hoezo is nog nooit gelukt?????
trouwens Volvo motoren???
Volvo heeft onder de kap Renault liggen Peugot diesel en "vroeghur" een stuk gietijzer de b 19 en b20 had ik in mijn 144grandluxe
gr paul.
Er lopen "dafjes" in den landen waar van je niet wilt weten hoeveel pk.s er onder de kap ligt.
theoretisch moeten de "sjaratellen" 200 pk kunnen hebben is mij ooit eens verteld.
Dave v/d steen b.v rijdt in een gewone gele sedan v66 ,optische aleen sport stoelen met speciale gordels.
Onder de motorkap is het echter iets anders.
Aangepaste en speciale getunde R 5 gt tubo.
daar slippen geen riemen wel de achter wielen.
De levens duur van de "riempjes" is wel iets korter.
Er rijd en "dafje" met dayhatsu diesel
Er is er een bezig een masda mx2 6 cillinder in te bouwen.
Dus hoezo is nog nooit gelukt?????
trouwens Volvo motoren???
Volvo heeft onder de kap Renault liggen Peugot diesel en "vroeghur" een stuk gietijzer de b 19 en b20 had ik in mijn 144grandluxe
gr paul.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-11-2003 20:56 #644128
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
Met die daffies?! Te gek!! Lijkt me lachen als je een of andere nep VW-GTI het grind in de ogen rijdt met je dafje!!
Maar lukt het ook met een 300-serie?
Maar lukt het ook met een 300-serie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-11-2003 14:12 #644129
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
Mijn daf 55 turbo scoorde van O naar 1OO 7.5 seconden! Op LPG met 2 man er in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-11-2003 14:41 #644130
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 cc V340
Das nie helemaal waar Paul! De B19's en B20's uit de 100-serie zijn absoluut geen Renault-motoren!
De 1.4 en 1.7 daarentegen wel, de B18's en B20's uit de 400-serie zijn weer wel van Renault.
Ook de 1,9 diesel van de 400 is een Renault... van een Peugot motor onder een volvo-kap heb ik nog nooit gehoord.
De 1.4 en 1.7 daarentegen wel, de B18's en B20's uit de 400-serie zijn weer wel van Renault.
Ook de 1,9 diesel van de 400 is een Renault... van een Peugot motor onder een volvo-kap heb ik nog nooit gehoord.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets