Stationair slecht lopen nog steeds

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2004 20:40 #643975 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
de vlotterkraan zit in het deksel van de carburateur. Het 'lipje' wat aan de vlotter zit wordt door de vlotter omhoog bewogen, zodra het nivo stijgt, en duwt dan op het beweegbare stukje van de afsluiter.

Als de afsluiter stuk is kan de vlotter er nog zo vrolijk tegenaan duwen, het zal niet werken.

als de brandstof druk te hoog is, duwt de benzine de kraan gewoon open.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2004 21:50 #643976 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
Hoera, hij doet het weer!

Na twee dagen grondig kloten, heb ik maar besloten om een andere caburateur te kopen. Gelukkig had Kempenaar in Driebergen er nog een paar liggen voor een heeel zacht prijsje. Er blijkken dus wel degelijk verschillen te zitten tussen de B172 caburateurs: Met en zonder 'loos-slang voor overtollige benzine' en met en zonder door koelvloeistof gekoelde voet. Wist ik nog niet. Vandaar dat Wouter de slang zonder identiteit niet kende.
Enfin, caburateur erop starten en lopen. Hoezee!
Olie ververst, testrit, stationair toerental ietsje bijstellen en tadaaa, klus geklaard!

Alleen schud het blok nog iets bij stationair draaien. Dit is niet te verhelpen door het omhoog schroeven van het stationair toerental.
Iemand tips?

Groeten, JAN

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2004 22:09 #643977 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
Ok.. goeie zet lijkt me.

gooi die andere nog maar niet weg, ivm de nieuwe vlotter he :-)

je hebt de CO nog niet afgesteld? dat kan wel eens een heleboel schelen.

Eenvoudige manier om erachter te komen of je stationair mengels al of niet goed staat is om ietsjes valse lucht toe te laten. Bij een CVT uitvoering is dat heel eenvoudig, zet m in neutraal en neem 1 van de elektrische aansluitingen van de ontkoppelklep los, even wachten, en weer terug aansluiten.

Bij een schakelbak moet je even wat ingewikkelder doen, bijvoorbeeld door iemand ijverig op de rem te laten duwen (snel intrappen en loslaten)

als alles goed staat mag de motor iets anders gaan lopen (klank), mag iets schokken, maar mag niet afslaan of juist in toeren oplopen.

Als ie afslaat of erg begint te schokken staat je CO te laag, als het toerental oploopt staat ie te hoog. Ik gok bij jou op dit laatste, het iets schudden herken ik van een te rijke instelling. de motor loopt dan ook erg heet.

de CO instelschroef vindt je in de voet van de carburateur, als het goed is zit daar op een hoek een gaatje waar je met een kleine schroevendraaier (model spanningzoeker) een eindje in kunt en een schroefje tegenkomt. Voorzichtig verdraaien en niet te hard op duwen als je verdraait, want het is een priegel instelling. (weer een voorbeeld van de algehele constructieve malaise van die carburateurs :-) )

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2004 16:48 #643978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
Wouter, als rem trappen bij een schakelbak helpt, kan je dan niet ook gewoon de slang bij de rembekrachtiger ff lospeuteren en weer terugdoen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2004 17:52 #643979 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
dat zou kunnen, ware het niet dat als je dat doet de motor acuut afslaat.

probeer maar eens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2004 09:05 #643980 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
eh nou ik geloof je ook zo wel ;-) anders moet ik eerst weer een accu op gaan snorren, aansluiten, benzine in de tank, etc. etc., nu ff weinig zin in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD