Stationair slecht lopen nog steeds

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2004 20:16 #624674 door V300 register
Stationair slecht lopen nog steeds is gemaakt door V300 register
Hallo iedereen,

Heb vorige maand de vlotter van m'n caburateur vervangen van m'n B172. Loopt stukken beter maar loopt stationair nog niet helemaal o.k. Verdeelkap en rotor zijn nieuw. Bougies ook. Wie weet waar dit euvel zit?

Sinds die nieuwe vlotter is het stationair toerental erg omhaag gegaan. Ik weet alleen niet waar de stelschroef zit op de caburateur. Heeft iemand tips?

Groeten, JAN

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2004 21:12 #643966 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
hoi Jan,

heb een hele goeie tip voor je;

members.home.nl/fam.nieuwlaat/b172service.z ip

via ebay gekocht, en ingescand. het is een origineel volvo servicebulletin uit 1985 wat uitgegeven werd 'ter ere' van de introductie van de 1700 cc uitvoering.

bij mijn 1700 lag uiteindelijk de oorzaak van het slecht stationair lopen in het ontbreken van 2 moeren waarmee de spruitstukken op de cilinderkop gemonteerd zitten. hierdoor kon 1 cilinder een beetje valse lucht trekken en dus te weinig benzine bij stationair-> motor op 3 pitten.

Kan overigens goed zijn dat het stationair toerental nu zo laag is dat de motor daarom al gewoon niet goed meer loopt. je kunt dit met een brede schroevendraaier dwars door het luchtfilter (gaatje naast t midden) heel simpel verstellen.

CO percentage afstellen kan ook nuttig zijn, maar is nogal lastig. die schroef zit in de voet, en heeft een rubber stopje ervoor zitten.

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2004 14:44 #643967 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
Hoi Wouter,

Heb vandaag m'n caburateur schoon gemaakt. Ik krijg 'm niet goed afgesteld. Bij een warme motor start ie met ongeveer 1500 toeren en loopt dan terug naar 800 en blijft daarna stuiteren tussen de 2000 en 500 toeren..... Shit!!

Hoe krijg ik dit goed? Alle afstellingen zijn volgens de Haynes en Service handleiding.

Groetjes, JAN

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2004 15:00 #643968 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
tijd voor een nieuwe vlotter.

35 euro bij de renault dealer.

haal je luchtfilter maar eens open, en laat hem lopen; kijk nu van bovenaf in de carburateur, de 2e trap staat waarschijnlijk benzine te druppen.
afstellen heeft geen enkele zin, je moet hem gewoon helemaal uit elkaar halen en de vlotter wegen. Meer dan 6,1 gram -> vervangen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2004 15:04 #643969 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
mocht nou tegen alle verwachting in de vlotter toch niet meer dan die 6,1 gram blijken te wegen, moet je de afsluiter controleren, en de vlotter hoogte controleren cq afstellen.

Mijn eigen auto heeft een nieuwe vlotter + alle membramen en pakkingen vervangen. Start perfect (ook bij warmte/kou, en zelfs als ie een week stil gestaan heeft), loopt perfect, trekt perfect. welliswaar met nieuwe bougies, maar gewoon ouwe kabels+verdeelkap geen centje pijn.

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2004 16:45 #643970 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
Hoi Wouter,

Drie maanden geleden de vlotter nog vervangen... Gloednieuw, inderdaad bij de Renaultdealer. Heb 'm net gewogen 7 gram.... Vlotterhoogte was wel 1 cm te hoog. Terug gesteld naar 33,8 mm. In elkaar gezet en nu start ie zelfs niet meer. Ik moetr toch naar huis vanavond.... (Noodkreet!!!)

Heb je nog tips om thuis te komen?

Groeten, JAN

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2004 17:27 #643971 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
ow dat wist ik niet (meer?).
je nivo zou nu iig goed moeten zijn,

aangezien het eerst veel te hoog was; zul je het stationair cq de CO schoef wel totaal verregeld moeten hebben om hem toen weer aan het lopen te hebben gekregen.

dus; co regelschroef een eind uit draaien!!

en om te beginnen al het stationair toerental hoog zetten, om m goed af te kunnen stellen.

de 4 grote bouten mogen overigens niet te vast aangedraaid worden, dan gaat het aluminium vervormen (het is echt een waardeloos systeem eigenlijk..) en komt het ook niet goed met je nivo/ afstelling.

hopelijk komt het nog goed vandaag!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2004 18:00 #643972 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
Dit is niet te geloven: de onbekende slang (Zie topic 'Slang zonder identiteit') Blijkt een slang te zijn om benzine te lozen. Als de tweede venturi een dusdanig niveau bereikt, loost ie alles richting de onderkant van de auto.

Hoe kan ik voorkomen dat de tweede venturi overstroomt? (Ik ben al ongeveer 1,5 liter benzine kwijt volgens mij. En met dezxe benzineprijzen....)

Mengselschroef uitdraaien toch?


Groeten, JAN

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2004 18:06 #643973 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
owjee toch... dat gaat helemaal niet goed.......

nou zou ik het zelf moeten zien om er nog iets zinnigs over te kunnen zeggen...

je mengselschroef heeft volgens mij bar weinig nut als de benzine aan alle kanten uit je carburateur komt zeiken...

ofwel je vlotterkraan is dusdanig kapot dat de zaak helemaal niet meer afsluit, ofwel er is een probleem met de brandstof druk, of er is nog iets geks aan de hand wat ik niet 123 kan verzinnen.

Groetjes Wouter en veeel suc6 ermee



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2004 18:14 #643974 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stationair slecht lopen nog steeds
Is er nog een manier om te testen of de vlotterkraan het nog doet en zoja, waar zit ie dan? In ieder geval loopt bij het starten de benzine al uit de beruchte slang. Hij krijgt veel te veel benzine.....

Tips...please?

Groetjes en alvast bedankt, JAN

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD