B14 carburateur perikelen en oplossingen

Lees meer
16-10-2021 22:15 #1041665 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic B14 carburateur perikelen en oplossingen
Hoi Reinier

Ik heb je een privé berichtje gestuurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-04-2022 10:12 #1042012 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic B14 carburateur perikelen en oplossingen
Inmiddels nog een verbetering aangebracht, de carburateur zijde dicht al 100% goed af, dat is overduidelijk als je de rubberen pakking bekijkt.




De onderzijde heb ik nu het spruitstuk ook voorzien van dezelfde groef als in het blok.
Hierdoor zit de o-ring in het midden en wordt als het waren naar binnen gezogen met maximale afdichting als resultaat. Het spruitstuk is ook gevlakt zodat het mooi strak aansluit op het blok.
Tijdens het vlakken kon ik ook goed zien dat het oorspronkelijk niet helemaal vlak meer was.

Ik ga nu een aantal sets samen stellen inclusief spruitstuk, dan maak ik ze nog mooi schoon natuurlijk en voorzien van nieuwe draad eindes.
Een complete set kost €385,- met inlevering van je oude spruitstuk. Is al met al een hoop werk en het materiaal is nogal duur. Maar dit hoef je dan ook maar één keer te doen, en je hebt nooit meer last van B14 stotter gezeur :)
Mooie van rubber is dat het allemaal niet meer uitmaakt als dingen uitzetten of krom trekken. De pakking beweegt mee, en het werkt fantastisch :groovy: Zo netjes hebben die motoren nog nooit gelopen af fabriek ;)



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-04-2022 22:30 #1042031 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B14 carburateur perikelen en oplossingen
Mijn motor met het nieuwe tussenblok loopt nu al perfect, denk dat deze aanpassing zeker een extra aanwinst zal zijn voor degene die last heeft van slechtlopende blokken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2023 20:50 #1042649 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic B14 carburateur perikelen en oplossingen
Inmiddels nog aan het experimenteren met voorverwarming door de flens heen. Dit past nog niet lekker, dus daar nog even verder mee klooien.


[ATTACH=JSON]{"alt":"Click image for larger version Name:\tIMG_4966.jpg Views:\t0 Size:\t374,5 Kb ID:\t418667","data-align":"none","data-attachmentid":"418667","data-size":"full","title":"IMG_4966.jpg"}[/ATTACH]

[ATTACH=JSON]{"alt":"Click image for larger version Name:\tIMG_4967.jpg Views:\t0 Size:\t225,5 Kb ID:\t418668","data-align":"none","data-attachmentid":"418668","data-size":"full","title":"IMG_4967.jpg"}[/ATTACH]





En verder is nu ook dit type flens voor de B172 in de maak. :groovy:
Jaja, dat beloofd wat geen gesodemieter meer met kromme carburateurs, gewoon iets wat ook voor die kromme bananen werkt. :V300:
Voor deze komt er geen groef in het spruitstuk. Dit wordt bij dit type ook lastig ivm de centreer nokjes die de onderste flens standaard heeft.
Dus hiervoor komt een soortgelijke viton rubberen pakking zoals de bovenkant.
En bij de B172 is het ook zo dat er 2..... jawel TWEE kunstof flensen op elkaar zitten. *zucht* wat een hopeloos systeem wie bedenkt dat toch. Ahum... Renault troep *kuch*

Maar daar later meer over.

[ATTACH=JSON]{"alt":"Click image for larger version Name:\tIMG_4975.jpg Views:\t0 Size:\t219,9 Kb ID:\t418669","data-align":"none","data-attachmentid":"418669","data-size":"full","title":"IMG_4975.jpg"}[/ATTACH]
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets