Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-12-2018 14:03 #980166
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Gisterenavond een ritje gemaakt en de problemen zijn helaas nog niet verdwenen. Wederom niet met de auto te rijden, deze keer ook niet na het bijstellen van de CO. Duidelijk iets mis en gezien de CO-schroef zo ver open moet om het geheel enigszins goed te laten draaien denk ik toch aan valse lucht.
Vanavond wederom de remreiniger uit de kast om wat plekken te checken.
Wat met te binnen schoot: Een van de 3 bouten die het inlaatspruitstuk aan het uitlaatspruitstuk bevestigd is afgebroken. Ik vond dat niet zo'n probleem en heb de afgebroken bout laten zitten. Zou het kunnen dat door het ontbreken van de bout de inlaatfles gevoeliger is voor kromtrekken door het vastdraaien van de carburateur? Bij het vlakken viel me op dat de flens hol was getrokken.
Deze bout is afgebroken:
Vanavond wederom de remreiniger uit de kast om wat plekken te checken.
Wat met te binnen schoot: Een van de 3 bouten die het inlaatspruitstuk aan het uitlaatspruitstuk bevestigd is afgebroken. Ik vond dat niet zo'n probleem en heb de afgebroken bout laten zitten. Zou het kunnen dat door het ontbreken van de bout de inlaatfles gevoeliger is voor kromtrekken door het vastdraaien van de carburateur? Bij het vlakken viel me op dat de flens hol was getrokken.
Deze bout is afgebroken:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
13-12-2018 16:52 #980167
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Uitmoeren of een linkse tap er in en dan er uit draaien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2018 13:12 #980177
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Hoi allen,
Van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Als laatste redmiddel vloerbare pakking gebruikt tussen de flensen van de carb maar ook dit lost het probleem niet op. Topje van de CO2 schroef blijkt overigens scheef te staan. Dat heb ik waarschijnlijk zelf gedaan bij het in en uit elkaar halen van de carb. Draad van de behuizing van de CO-schroef is beschadigd.
Motor reageert nog steeds op remreiniger bij carbvoet. Misschien door de beschadigde draad van de CO2 schroef.
Ik kom er zelf niet uit: Is er iemand die me een handje kan en wil helpen? Ik ben woonachtig in regio Tilburg. Ik ben bereid een autoambulance te huren en hem te brengen. Onkostenvergoeding bespreekbaar.
Van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Als laatste redmiddel vloerbare pakking gebruikt tussen de flensen van de carb maar ook dit lost het probleem niet op. Topje van de CO2 schroef blijkt overigens scheef te staan. Dat heb ik waarschijnlijk zelf gedaan bij het in en uit elkaar halen van de carb. Draad van de behuizing van de CO-schroef is beschadigd.
Motor reageert nog steeds op remreiniger bij carbvoet. Misschien door de beschadigde draad van de CO2 schroef.
Ik kom er zelf niet uit: Is er iemand die me een handje kan en wil helpen? Ik ben woonachtig in regio Tilburg. Ik ben bereid een autoambulance te huren en hem te brengen. Onkostenvergoeding bespreekbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2018 19:43 #980179
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Ik woon in Bladel, wil best een keer met je mee kijken als je wilt.
Welke carburateur zit er precies op? Anders kunnen we hem misschien een keer wisselen voor een andere om te kijken wat dat geeft.
Welke carburateur zit er precies op? Anders kunnen we hem misschien een keer wisselen voor een andere om te kijken wat dat geeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2018 07:38 #980183
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Hoi General Custom,
Graag, dat stel ik zeer op prijs.
Weber 32 dir 109
Ik stuur je een pm.
Graag, dat stel ik zeer op prijs.
Weber 32 dir 109
Ik stuur je een pm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 18
16-12-2018 21:40 #980190
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Toevallig dit weekend ook echt zeer veel moeite moeten doen om de B14 van mijn '91 er goed te laten lopen.
Zelfde verhaal, spruitstuk en carburateur gevlakt op een freesmachine.
Evengoed valse lucht aan zuigen, bij mij in dit geval bij het spruitstuk.
Ook bij een nieuwe pakking.
Alles weer uit elkaar gehaald, dun laagje vloeibare pakking rond de inlaat op de pakking zelf gesmeerd, beide kanten, dit laten drogen en vervolgens op z'n plek gezet.
Alles weer aangedraaid en probleem eindelijk opgelost.
Blijft echt waardeloos die B14's met weber carburateurs.
Typisch die renault zooi. Nog even en ik ga alleen nog maar 360 rijden.
Was er dit weekend zo klaar mee.....
Carburateur zomaar uitwisselen met een andere gebruikte zou ik niet zomaar doen.
Als de huidige al gevlakt en gereviseerd is zou ik altijd die blijven gebruiken.
Dat werkt dan altijd het beste, mocht het valse lucht problemen blijven geven,
Op de pakkingen aan beide kanten vloeibare pakking smeren, volgens alles op elkaar zetten, carburateur er boven op maar nog niet aandraaien.
Een nachtje laten drogen, daarna pas aandraaien, anders druk je alles er namelijk zo weer tussenuit, geld eventueel ook voor het spruitstuk.
En zeker controleren of het niet de spruitstukpakking is zoals bij mij het geval was.
Zie trouwens ook dat je nylon lockmoeren hebt gebruikt, kan je nu al zeggen dat dat geen nut zal hebben.
Door de hitte smelt het nylon, maar buiten dat zul je zien dat je er aan de kleppendeksel zijde er met een ring of steeksleutel niet goed bij kunt.
Dit is namelijk sleutel 13, origineel waren deze moeren 12, en dat scheelt een hoop, kun je met een ringsleutel makkelijker bij.
Een tip, draai bij de voorste de oliedop eraf, kunt met een ringsleutel goed op de moer langs de vulopening met de sleutel om alles goed aan te kunnen draaien.
Zelfde verhaal, spruitstuk en carburateur gevlakt op een freesmachine.
Evengoed valse lucht aan zuigen, bij mij in dit geval bij het spruitstuk.
Ook bij een nieuwe pakking.
Alles weer uit elkaar gehaald, dun laagje vloeibare pakking rond de inlaat op de pakking zelf gesmeerd, beide kanten, dit laten drogen en vervolgens op z'n plek gezet.
Alles weer aangedraaid en probleem eindelijk opgelost.
Blijft echt waardeloos die B14's met weber carburateurs.
Typisch die renault zooi. Nog even en ik ga alleen nog maar 360 rijden.
Was er dit weekend zo klaar mee.....
Carburateur zomaar uitwisselen met een andere gebruikte zou ik niet zomaar doen.
Als de huidige al gevlakt en gereviseerd is zou ik altijd die blijven gebruiken.
Dat werkt dan altijd het beste, mocht het valse lucht problemen blijven geven,
Op de pakkingen aan beide kanten vloeibare pakking smeren, volgens alles op elkaar zetten, carburateur er boven op maar nog niet aandraaien.
Een nachtje laten drogen, daarna pas aandraaien, anders druk je alles er namelijk zo weer tussenuit, geld eventueel ook voor het spruitstuk.
En zeker controleren of het niet de spruitstukpakking is zoals bij mij het geval was.
Zie trouwens ook dat je nylon lockmoeren hebt gebruikt, kan je nu al zeggen dat dat geen nut zal hebben.
Door de hitte smelt het nylon, maar buiten dat zul je zien dat je er aan de kleppendeksel zijde er met een ring of steeksleutel niet goed bij kunt.
Dit is namelijk sleutel 13, origineel waren deze moeren 12, en dat scheelt een hoop, kun je met een ringsleutel makkelijker bij.
Een tip, draai bij de voorste de oliedop eraf, kunt met een ringsleutel goed op de moer langs de vulopening met de sleutel om alles goed aan te kunnen draaien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2018 18:52 #980197
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
hoe zetten jullie de spruitstukken vast aan de cilinderkop?
indien je de 3 inbusbouten uit het inlaatspruitstuk draait en dus het in en uitlaatspruitstuk van elkaar scheid, dien je bij montage eerst beiden aan de cilinderkop te bevestigen voor je de 3 inbusbouten weer vastzet.
indien je de 3 inbusbouten uit het inlaatspruitstuk draait en dus het in en uitlaatspruitstuk van elkaar scheid, dien je bij montage eerst beiden aan de cilinderkop te bevestigen voor je de 3 inbusbouten weer vastzet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-12-2018 19:43 #980200
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Ik heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met pakkingen en aansluitingen, ook niet bij spruitstukken. Daarbij gaat wel zeker op wat voor spullen je gebruikt. Voor een paar euro heb je zo'n spruitstukpakking, vaak ook terug te vinden in koppakkingsets. Als je je pasvlakken brandschoon hebt, de spruitstukken op exact het juiste moment aandraait én veel geluk hebt dicht deze ook wel af. Je heb ook spruitstukpakkingen voor het zelfde blok van 15 euro per stuk. Je maakt de pasvlakken gewoon netjes schoon en draait de moeren aan en tenzij je dat wel heel slordig doet is het gewoon goed dicht.
Het verschil: dat goedkopere hobbyspul is een stuk dunner dan origineel, anders van structuur, etc. Dat heeft weinig met Renault-zooi Volvo 340 of 360 of wat dan ook te maken, dat ligt heel veel aan de kwaliteit onderdelen die je gebruikt, hoe secuur je werkt, en dat je een apparaat repareert dat inmiddels bezig is aan de 3e keer zijn beoogde levensduur.
Dat gezegd hebbende. Ik heb afgesproken een keer te komen kijken. Gewapend met de greenbooks en reserve carburateur zouden we toch een heel eind moeten komen.
Weet iemand by the way zo hoe het ookalweer zit met de uitwisselbaarheid van carburateurs? Volgens mij ligt mijn 32 DIR 109 momenteel bij Steven ter ultrasoonreiniging, maar ik heb nog wel een aantal andere Weber carburateurs liggen.
Het verschil: dat goedkopere hobbyspul is een stuk dunner dan origineel, anders van structuur, etc. Dat heeft weinig met Renault-zooi Volvo 340 of 360 of wat dan ook te maken, dat ligt heel veel aan de kwaliteit onderdelen die je gebruikt, hoe secuur je werkt, en dat je een apparaat repareert dat inmiddels bezig is aan de 3e keer zijn beoogde levensduur.
Dat gezegd hebbende. Ik heb afgesproken een keer te komen kijken. Gewapend met de greenbooks en reserve carburateur zouden we toch een heel eind moeten komen.
Weet iemand by the way zo hoe het ookalweer zit met de uitwisselbaarheid van carburateurs? Volgens mij ligt mijn 32 DIR 109 momenteel bij Steven ter ultrasoonreiniging, maar ik heb nog wel een aantal andere Weber carburateurs liggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-12-2018 19:51 #980201
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Hoi Steven & Anjo,
Ik had zeker niet verwacht dat het zo'n moeizaam proces zou worden. Sleutelen is leuk maar op dit moment is de verhouding tussen sleutelen en rijden een beetje uit balans. Achteraf had ik het onderhoud beter stap voor stap kunnen aanpakken i.p.v. alles tegelijk.
Ik heb goede hoop dat ik met wat hulp van General Custom het probleem kan vinden. Lukt dat niet (binnen een paar weken) ben ik genoodzaakt de auto te schorsen en er een lange termijn project van te maken. Tweede kind komt eraan en dan heb ik een auto nodig die het doet.
Ik zal extra aandacht besteden aan het spruitstuk. Bij het monteren heb ik in ieder geval de verkeerde volgorde gehanteerd (eerst inbus bouten vast).
Een gedachtespinsel:
Als mogelijk laatste redmiddel denk ik eraan om de 32 dir te vervangen voor een DCOE. Dat zijn ‘maar’ 3 pakkingen die kunnen lekken ????. Kan de CVT ook worden aangestuurd door een vacuümpomp i.p.v. motorvacuüm? Ik denk aan een pomp die (bij diesels) wordt ingezet als rembekrachtiger. Mogelijk voordeel is een compleet nieuwe carb. en geen vacuümleidingen meer die het inlaattraject kunnen verstoren.
Afspraak met GC wordt gepland.
Ik had zeker niet verwacht dat het zo'n moeizaam proces zou worden. Sleutelen is leuk maar op dit moment is de verhouding tussen sleutelen en rijden een beetje uit balans. Achteraf had ik het onderhoud beter stap voor stap kunnen aanpakken i.p.v. alles tegelijk.
Ik heb goede hoop dat ik met wat hulp van General Custom het probleem kan vinden. Lukt dat niet (binnen een paar weken) ben ik genoodzaakt de auto te schorsen en er een lange termijn project van te maken. Tweede kind komt eraan en dan heb ik een auto nodig die het doet.
Ik zal extra aandacht besteden aan het spruitstuk. Bij het monteren heb ik in ieder geval de verkeerde volgorde gehanteerd (eerst inbus bouten vast).
Een gedachtespinsel:
Als mogelijk laatste redmiddel denk ik eraan om de 32 dir te vervangen voor een DCOE. Dat zijn ‘maar’ 3 pakkingen die kunnen lekken ????. Kan de CVT ook worden aangestuurd door een vacuümpomp i.p.v. motorvacuüm? Ik denk aan een pomp die (bij diesels) wordt ingezet als rembekrachtiger. Mogelijk voordeel is een compleet nieuwe carb. en geen vacuümleidingen meer die het inlaattraject kunnen verstoren.
Afspraak met GC wordt gepland.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 18
17-12-2018 21:28 #980204
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Klopt Bart, heb één van jouw carbs. hier liggen.
Die ga ik zeker nog reinigen voor je.
Dat had je nog tegoed.
De Weber 32 DIR 104 is eventueel ook uitwisselbaar, deze heeft alleen geen fuel-cut off aansluiting. Verder volledig identiek aan de 109.
Oudere types zitten kwa sproeiers andere maten in, nooit geprobeerd of dit werkt. Je zit namelijk ook met je Renix ontsteking, die is speciaal voor geprogrammeert op dit type carburateur.
Bij uitwisselen van een ander type zul je dit op een of andere manier moeten aanpassen.
De 105 en 110 zijn eigenlijk bedoeld voor auto's met EGR en pulsair, gezien de extra aansluitingen en deacceleratie mechanisme.
Hoewel ik wel een 104 heb liggen met een deacceleratiemembraam eraan vast, hoe ze dat nou destijds weer bedacht hebben??? nooit eerder gezien.
@Cas heb een vacuüm pomp liggen van een 340 diesel.
Zou dit zelf niet op een B14 monteren, deze pompen gaan vrij zwaar, en dat ga je wel merken in je brandstof verbruik denk ik zo.
Heb eventueel wel een ander alternatief die nagenoeg hetzelfde onderdruk ceeëren als de benzine motor origineel doet:
Tenminste als ik dat goed omgerekend had.
iprototype.nl/products/robotics/servo-motors/Vacuumpomp
Die ga ik zeker nog reinigen voor je.
Dat had je nog tegoed.
De Weber 32 DIR 104 is eventueel ook uitwisselbaar, deze heeft alleen geen fuel-cut off aansluiting. Verder volledig identiek aan de 109.
Oudere types zitten kwa sproeiers andere maten in, nooit geprobeerd of dit werkt. Je zit namelijk ook met je Renix ontsteking, die is speciaal voor geprogrammeert op dit type carburateur.
Bij uitwisselen van een ander type zul je dit op een of andere manier moeten aanpassen.
De 105 en 110 zijn eigenlijk bedoeld voor auto's met EGR en pulsair, gezien de extra aansluitingen en deacceleratie mechanisme.
Hoewel ik wel een 104 heb liggen met een deacceleratiemembraam eraan vast, hoe ze dat nou destijds weer bedacht hebben??? nooit eerder gezien.
@Cas heb een vacuüm pomp liggen van een 340 diesel.
Zou dit zelf niet op een B14 monteren, deze pompen gaan vrij zwaar, en dat ga je wel merken in je brandstof verbruik denk ik zo.
Heb eventueel wel een ander alternatief die nagenoeg hetzelfde onderdruk ceeëren als de benzine motor origineel doet:
Tenminste als ik dat goed omgerekend had.
iprototype.nl/products/robotics/servo-motors/Vacuumpomp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets