Testen thermostaat

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2014 23:26 #951277 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Testen thermostaat
Ik heb bij de 1.4 precies het zelfde gehad, ook met een nieuwe thermostaat. deze lekte ''koud'' een h??l klein beetje, en dat was precies genoeg om de temperatuur maar tot 1/3e te laten komen, en de kachel niet meer warm te stoken.
Vervolgens een thermostaat van 92 graden er in gestopt, en die werkt nog steeds prima.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2014 18:16 #951649 door V300 register
Ook de derde thermostaat is niet goed. In de file komt het metertje iets onder de helft en je hoort soms de koelfan aanslaan. Alleen eenmaal op de snelweg, daalt het metertje tot iets boven het eerste streepje en de kachel wordt ook niet goed heet. Mijn conclusie is: thermostaat stuk. Maar aangezien het een nieuwe is + de derde op rij, dan de vraag aan jullie: kan het nog ergens anders aan liggen? Ik dacht misschien dat de thermostaat niet goed in de slang geklemd is. Heb het op de sleuteldag gecheckt en gedubbelcheckt.... Koelvloeistof is wel mooi schoon gebleven.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2014 18:36 #951651 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Testen thermostaat
misschien te hard geklemd en dat je hem krom & open drukt?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2014 23:47 #951716 door V300 register
Nu de 4e thermostaat ingebouwd, dit keer van de dealer. Metertje blijft op 1/3e staan (Smith) en blijft daar ook. Op snelweg ook. Kachel wordt goed heet. Ik denk dat het is opgelost, maar zal sensor ook nog ff schoonmaken.

Ik heb nog 2 andere tellerbakken liggen. Ik ga eea samenvoegen, o.a. vanwege toerenteller en reparatie dagteller. Misschien dat het metertje dan wat verder komt. Dat is althans mijn ervaring met een andere tellerbak in de GLS: metertje komt 2 keer zo ver. Kennelijk zit daar zoveel verschil in.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC