motor bokt onder 1500 toeren
- Eswin Rademaker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2014 20:17 #955040
door Eswin Rademaker
Beantwoord door Eswin Rademaker in topic motor bokt onder 1500 toeren
Ok, bedankt Wouter!
De carburateur is zeker het probleem, maar als ik rustig gas geef en de toeren rustig laat oplopen, hoor je een klap onder de auto en springt hij ineens vooruit.
Alsof de gewichtjes in de koppeling ineens uitklappen zeg maar.
Ik zal er morgen eens onder duiken. En in het ergste geval, een ander koppelingshuis monteren.
De carburateur is zeker het probleem, maar als ik rustig gas geef en de toeren rustig laat oplopen, hoor je een klap onder de auto en springt hij ineens vooruit.
Alsof de gewichtjes in de koppeling ineens uitklappen zeg maar.
Ik zal er morgen eens onder duiken. En in het ergste geval, een ander koppelingshuis monteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-12-2014 21:24 #955054
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor bokt onder 1500 toeren
oh in dat geval is er mechanisch iets niet in orde inderdaad. Klinkt als koppeling vervangen... en dan kun je meteen die balg fixen

- Eswin Rademaker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2015 21:26 #955195
door Eswin Rademaker
Even een update,
Idd koppeling defect. Ben op zoek naar een andere. Dat valt nog niet mee.
Gelukkig wel een andere stationairsproeier gevonden. Starten en lopen als een naaimachine. Wat wel vreemd is: bij het plaatsen van de keuzeschakelaar in R of N, zit ik soms tussen de standen in zeg maar. Een verschrikkelijk tandenpoetsen geluid! Heel naar geluid. De schakelaar iets heen en weer halen en hij schiet goed. Iemand een idee? Heb al wel een andere keuzeschakelaar liggen, zou dat een optie zijn? Bij 800 toeren. Dus niet te hoog. Ik hoor graag de opties om na te kijken.
Idd koppeling defect. Ben op zoek naar een andere. Dat valt nog niet mee.
Gelukkig wel een andere stationairsproeier gevonden. Starten en lopen als een naaimachine. Wat wel vreemd is: bij het plaatsen van de keuzeschakelaar in R of N, zit ik soms tussen de standen in zeg maar. Een verschrikkelijk tandenpoetsen geluid! Heel naar geluid. De schakelaar iets heen en weer halen en hij schiet goed. Iemand een idee? Heb al wel een andere keuzeschakelaar liggen, zou dat een optie zijn? Bij 800 toeren. Dus niet te hoog. Ik hoor graag de opties om na te kijken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2015 21:32 #955197
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic motor bokt onder 1500 toeren
speling op de geleidebusjes van de schakelstang, daar heeft forumlid/clublid AvdAkker al e.e.a. over geschreven

- Eswin Rademaker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2015 23:41 #955225
door Eswin Rademaker
Ok Joost, bedankt. Heb het gevonden op het forum. Ik ga het bekijken. Ik hoop dat dat het is. Dan valt het mee. Vandaag op de sloop een koppeling gevonden. Met drukgroep en huis en balg en lager en arm. Nu moet het goed komen.
- Eswin Rademaker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2015 21:33 #955284
door Eswin Rademaker
Oude koppeling bleek iid stuk. Van de drie armen, ontbraken er twee. Geen druk
lager, geen arm, geen balg. Daardoor geen tegendruk om de koppelingsplaat terug te trekken. Vandaag met het nieuwe setje gereden. Werkt prima.
Het enige nu is een permanente spanning op de tweewegklep. Daardoor blijft de balg ontkoppelen. Hij probeert het. De centrifugaal wint echter. Dan maar even stekkertje los halen. Iemand een idee? De klep werkt wel. Bij het lostrekken van de stekker, stopt hij met aanzuigen..
lager, geen arm, geen balg. Daardoor geen tegendruk om de koppelingsplaat terug te trekken. Vandaag met het nieuwe setje gereden. Werkt prima.
Het enige nu is een permanente spanning op de tweewegklep. Daardoor blijft de balg ontkoppelen. Hij probeert het. De centrifugaal wint echter. Dan maar even stekkertje los halen. Iemand een idee? De klep werkt wel. Bij het lostrekken van de stekker, stopt hij met aanzuigen..
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2015 22:47 #955285
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic motor bokt onder 1500 toeren
dat zit in de versnellingspook, de witte (schakelaar bovenop de pook) en wit-bruine (microswitch bij de P-stand) draden, beide schakelen naar massa.
kan bijvoorbeeld zijn dat de grote rubber hoes om de knop bovenop de pook te ver naar beneden gedrukt is, daardoor wordt de schakelaar al bediend
kan bijvoorbeeld zijn dat de grote rubber hoes om de knop bovenop de pook te ver naar beneden gedrukt is, daardoor wordt de schakelaar al bediend
- Eswin Rademaker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2015 23:09 #955286
door Eswin Rademaker
Dan ga ik daar eens kijken. Zag wel een bruine draad losliggen, links naast de schakelpook. Maar zag niet waar ik deze op moest schuiven. Bedankt! Kennelijk dus ergens aansturing naar de klep.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2015 23:30 #955287
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic motor bokt onder 1500 toeren
Bruin is in de 300's massa dus dat zou het euvel wel eens kunnen zijn ja
Moderators: Mark Smeets