Resonantie en rammel van luchtfilterbehuizing?

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2014 13:16 #949357 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Resonantie en rammel van luchtfilterbehuizing?

volvofiel;230634 schreef : die laatste twee woorden doen 't hem :D :D

Zal wel door 'nen hollander' :f geplaatst zijn want kookgas :lol: wordt hier bijna niet gebruikt (al helemaal niet in die tijd) en de verplichte jaarlijkse keuring hier zou de auto direct laten afkeuren.:loser:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-07-2014 21:50 #949370 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Resonantie en rammel van luchtfilterbehuizing?
Gas is idd om op te koken :yesyes:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2014 10:27 #949388 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Resonantie en rammel van luchtfilterbehuizing?
die steun van luchtfilterhuis naar kleppendeksel is voornamelijk om de resonantie van het huis eruit te halen, dan trilt het vlotterdeksel niet meer zo makkelijk los

ik heb een keer zo'n thermoklep gerepareerd, was wel een kolerewerk om uit te vogelen welk onderdeel er nu precies de rammel veroorzaakte. uiteindelijk was het met een nieuw busje draaien opgelost maar ik zou persoonlijk de klep gewoon vervangen voor een ander exemplaar, t is geen bijzonder onderdeel en rammelen doen ze in principe bijna nooit

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2014 10:49 #949392 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Resonantie en rammel van luchtfilterbehuizing?
Ja, wellicht heb je gelijk Anjo. Alhoewel mijn vorige 340 dit zelfde euvel ook had.

Ik zal eens een oproep plaatsen naar een rammel vrije thermoklepbehuizing voor de 14.4E.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2014 10:50 #949628 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Resonantie en rammel van luchtfilterbehuizing?
Kan die klep uberhoubt rammelen dan? Heb hem net eens voor de gein open gemaakt maar zie dat twee sterke veren die klep maar op een positie houden (warm), zit allemaal zo strak door die veer dat die klep niet eens de mogelijkheid heeft om te bewegen (in mijn geval dan).

Overgens is het niet zo dat een 340 een zomer en winterstand heeft op een of andere manier, gezien die klep? M'n ouders hadden vroeger een Panda waarbij je het luchtfilterhuis kon draaien naar koud of warme lucht, zo hadden ze nog wel eens een bevroren carb. in de winter toen hij op "zomer" stand stond.

Of is die klep puur bedoeld voor als je op L.P.G. gaat rijden dat je hem dan op koud zet?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2014 12:01 #949629 door V300 register
Die klep wordt automatisch door een thermostaat bediend, kan je dus niet echt op winter of zomer zetten.

De aanvoer van koude lucht (als de klep dus opengaat, 'koude' positie), kan je misschien wel wat regelen door de aanvoerbuis te draaien: richting gat in de voorkant of juist achter de radiator. Zo hapt hij koude rijwindlucht dan wel lichtjes door de radiator opgewarmde lucht.

Of dit veel verschil maakt, weet ik niet. In de winter zet ik hem in elk geval achter de radiator. Omdat het kan en het mij een warm gevoel geeft, diep vanbinnen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2014 13:52 #949632 door V300 register
Ik heb ook jaren last gehad van zo'n rammel bij plusminus 70 km p/u en altijd gedacht dat het van het luchtfilterhuis kwam, totdat een kenner mij er op wees dat die bewuste rammel veroorzaakt werd door de balg van het koppelingsysteem. Toen ik die vervangen heb was de rammel inderdaad verdwenen.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2014 14:56 #949633 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Resonantie en rammel van luchtfilterbehuizing?
Nou bij mij zit er helemaal niets achter wat die klep kan bedienen. Staat standaard in de positie "warm" en alleen als ik hem open maak kan ik hem open duwen door die pen in te duwen maar door die veren blijft hij altijd op warm.

Of er missen wat onderdelen?

Heb hem hier open gemaakt. De pen wijst naar het luchtfilter als hij erin zit en zit dus niets achter dat hem in kan duwen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2014 15:57 #949636 door V300 register
zet de f?hn maar es op dat laatste stuk dat er uit steekt dan zie je wel hoe het werkt!

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2014 17:29 #949637 door Steven340

cryowim;230932 schreef : zet de f?hn maar es op dat laatste stuk dat er uit steekt dan zie je wel hoe het werkt!

Aha, ik vat hem :f

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC