Resonantie en rammel van luchtfilterbehuizing?
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
volvofiel;230634 schreef : die laatste twee woorden doen 't hem
![]()
Zal wel door 'nen hollander' :f geplaatst zijn want kookgas :lol: wordt hier bijna niet gebruikt (al helemaal niet in die tijd) en de verplichte jaarlijkse keuring hier zou de auto direct laten afkeuren.:loser:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik heb een keer zo'n thermoklep gerepareerd, was wel een kolerewerk om uit te vogelen welk onderdeel er nu precies de rammel veroorzaakte. uiteindelijk was het met een nieuw busje draaien opgelost maar ik zou persoonlijk de klep gewoon vervangen voor een ander exemplaar, t is geen bijzonder onderdeel en rammelen doen ze in principe bijna nooit
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zal eens een oproep plaatsen naar een rammel vrije thermoklepbehuizing voor de 14.4E.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Overgens is het niet zo dat een 340 een zomer en winterstand heeft op een of andere manier, gezien die klep? M'n ouders hadden vroeger een Panda waarbij je het luchtfilterhuis kon draaien naar koud of warme lucht, zo hadden ze nog wel eens een bevroren carb. in de winter toen hij op "zomer" stand stond.
Of is die klep puur bedoeld voor als je op L.P.G. gaat rijden dat je hem dan op koud zet?
- V300 register
- Verbannen
-
De aanvoer van koude lucht (als de klep dus opengaat, 'koude' positie), kan je misschien wel wat regelen door de aanvoerbuis te draaien: richting gat in de voorkant of juist achter de radiator. Zo hapt hij koude rijwindlucht dan wel lichtjes door de radiator opgewarmde lucht.
Of dit veel verschil maakt, weet ik niet. In de winter zet ik hem in elk geval achter de radiator. Omdat het kan en het mij een warm gevoel geeft, diep vanbinnen

- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Of er missen wat onderdelen?
Heb hem hier open gemaakt. De pen wijst naar het luchtfilter als hij erin zit en zit dus niets achter dat hem in kan duwen.
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
cryowim;230932 schreef : zet de f?hn maar es op dat laatste stuk dat er uit steekt dan zie je wel hoe het werkt!
Aha, ik vat hem :f