- Berichten: 4
B14.3E '83 met contactpunten staat te schudden stationair
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Steven340;223100 schreef : Edit: Op de website van Dafhobby staat niet wat voor contacten de verdeler kap heeft. Weet niet of iemand die eerder daar besteld heeft? Zal anders eens navragen.
meestal zijn de exemplaren met de messing contacten rood/oranje van kleur en die met de alu contacten zwart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar, als mijn auto slechter gaat lopen, ligt het wel bijna altijd aan de verdeelkap/rotor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
van nature is koper hier uiteraard ook gevoelig voor, maar wel in mindere mate vandaar dat we die ook liever verkiezen. het grootste probleem is het vocht wat bij de B14's relatief makkelijk onder de kap kan komen, soms ook zelfs langs de hulzen van de bougiekabels zodat de buitenkant van de contacten ook oxideert.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 18
De motor was op temperatuur dus de choke helemaal in. Toen begon de auto weer als een gek te bokken en bij elk stoplicht viel de motor uit.
Een keer kreeg ik hem bijna niet meer aan. En stond ik een minuut lang voor het stoplicht de auto proberen te starten.
Met de choke half uit verder gereden, dat ging opzicht prima. En bijna bij m'n school aangekomen bokte de auto totaal niet meer. Dus de choke weer helemaal in en liep keurig stationair. Niets meer op aan te merken.
Kortom het probleem heeft zichzelf opgelost. Uiteraard ga ik de verdelerkap en alles wel vervangen.
Ik blijf dan toch denken dat het de onsteking is. Maar als iemand anders nog suggesties heeft wat het anders kan zijn hoor ik dat graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 18
volvofiel;223139 schreef : stationairsproeier
Dat heb ik even uitgezocht en dat was inderdaad de oorzaak.
Tijdens draaiende motor de stekker losgekoppeld gas gegeven heel klein stukje gereden en was precies zoals het probleem was.
Hij maaktje erg slecht kontakt, en was erg vuil. Kontaktje + de stekker schoongemaakt probleem opgelost!
Aangezien de kontakten in de verdeelkap ook aardig ingesleten waren vond ik dat nog niet zo erg om ook te vervangen.
Nog een vraagje, welke B14 motoren hebben een weber carb. en welke een solex?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Weber: de rest
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
fixed that for you :humor:Niels;223154 schreef : Solex: B14.3E
Weber: de rest (inclusief B14.3S)
edit; overigens is de solex er wel in 2 versies, die flink verschillen. 1 is voor puntjes ontsteking de andere voor renix.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.