Motorschade wat nu?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
General Custom;218554 schreef : Ik zou eerst afwegen of je de zogenaamde ''matching numbers'' waar ze het bij ?cht oude auto's altijd over hebben belangrijk vindt.
Bart, matching numbers doen er totaal niet toe bij 300's. Heb je wel opgelet voor wat voor kleingeld een 340 weg gaat?
Ygis67;218556 schreef : Voorstel:
Neem 100 euro mee, tijd en iemand die weet hoe en wat, en kom mijn sloper leeghalen. Heeft 90.000 gedraaid.
Ik hoor het wel.
dit aanbod zou ik aannemen. wat betreft de ombouw: ik heb ook nog nooit gedacht: wat is mijn 340 sloom. er zijn veel moderne wagentjes die minder vermogen hebben. daarnaast is de 1.4 een stuk simpeler, al helemaal qua carburateur en de onderdelenvoorziening daarvoor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;218560 schreef : Bart, matching numbers doen er totaal niet toe bij 300's. Heb je wel opgelet voor wat voor kleingeld een 340 weg gaat?
Dat weet ik, maar dan kan het voor je gevoel nog wel belangrijk zijn. Persoonlijk hecht ik daar wel een waarde aan, net als origineel Nederlands kenteken, enkel originele (of origineel ogende) accessoires, en bijvoorbeeld iets lulligs als 4 dezelfde banden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
ik volg op Youtube een verzamelaar van antieke motorfietsen; die toont regelmatig filmpjes van het starten van een of andere oude pruttelfiets uit 1920. Na wat gerommel met kraantjes en klepjes, 1 keer trappen, lopen!!!
En vervolgens loopt zo'n blokje perfect rond. Helemaal origineel in de vettigheid. dus ondertussen dik 90 jaar oud en niks mis mee. wat nou '30 jaar oud dus het zal wel niks meer zijn' ?? :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het originele lagerwerk en zuigerveren was inmiddels versleten vanwege overmatig gebruik, gewoon op, toe aan revisie.
Was een motorblok uit 1912. Krap meer dan 100 jaar gelopen zonder revisie, het originele lagerwerk (te zien aan de slagcijfers) en originele zuigers/zuigerveren kwamen er nog uit. Draaiend deel was nog nooit open geweest te zien aan originele/onbeschadigde bouten/pakkingen etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Joris;218573 schreef : Hoe ben je er eigenlijk zo zeker van dat de motor kapot is?
vincentengel1990;218544 schreef : Naar wat jullie in mijn eigen topic kunnen lezen is de motor van mijn 340 overleden.
Dit dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
En als voordeel loopt er regelmatig ook een Clement jr. rond in de werkplaats die al even gek is op de Daf en de Volvo. Het is dus al geen bedrijf dat met uitsterven is bedreigd :y:.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.