Motorschade wat nu?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2013 21:58 #632762 door V300 register
Motorschade wat nu? is gemaakt door V300 register
Naar wat jullie in mijn eigen topic kunnen lezen is de motor van mijn 340 overleden. Nu hebben we voor ons gevoel 3 mogelijkheden. zouden jullie hard op mee willen denken met het volgende.

Eigen motor (B14-3E) houden en proberen hem te maken. (waarschijnlijk ergens geschuurd)

Een andere (Sloop) B14 kopen en deze inbouwen. dan natuurlijk wel alle nieuwere delen overbouwen. (Koppeling, waterpomp, thermostaat, Ontsteking en het rode delen)

Een totaal andere motor inbouwen op het grote probleem van de auto (64PK) te omzeilen en eindelijk normaal op de snelweg kunnen rijden. De motor kan dan natuurlijk van alles worden.

iemand suggesties bij bovengenoemde punten????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2013 22:34 #932904 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorschade wat nu?
Ik zou een laat type 1400 zoeken met niet al te veel km's. Moet niet zo idioot moelijk zijn. Wil je het mooie taxatierapport in ere houden dan lijkt md dat de enige oplossing.

Je kunt de kop eens af laten persen. Als die inwendig gescheurd is,wat nog al eens voor komt, dan valt de reparatie van je motor nog wel mee. Dus eerst maar eens een goeie diagnose (laten)stellen en dan verder kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2013 22:41 #932906 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorschade wat nu?
Ben het deels met je eens. In de ideale wereld zou het zo moeten. Echter, hoe groot is de kans dan mijn 30 jaar oude motor nog in ok? staat is? Het staat niet vast dat hij helemaal niet te redden is maar helemaal ok? zal hij ook weer niet zijn. moeilijk moeilijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2013 22:44 #932907 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorschade wat nu?
Ik heb zelf ook een bodemloze put met b14.3, en nooit echt problemen gehad met het vermogen. Nouja ik ging niet boven de 110 want dan ging hij hard trillen. Een motorswap moet je pas aan beginnen als je tijd, geld en de ruimte ervoor hebt. Bijvoorbeeld een b18ft, een f7p/r, of een 5gtt, passen en zijn al eerder gedaan.

Ik zou kijken wat er kapot is/gemaakt moet worden en of dat meer werk zou zijn dan vervangen. Mijn eigen 14.3 ga ik wel vervangen voor een van bovengenoemde blokken, omdat het kan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2013 22:47 #932909 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorschade wat nu?
zo ver wilde ik niet gaan. Bovendien ga ik de klus niet zelf doen. Op de manier hoe ik dat thuis uit moet gaan voeren ben ik lager kwijt dan een specialist. Ook de garantie die ik dan krijg vind ik de kosten wel waard. Zat kwa ombouw meer te denken is de richting van een b172.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2013 23:14 #932910 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorschade wat nu?
Ik zou eerst afwegen of je de zogenaamde ''matching numbers'' waar ze het bij ?cht oude auto's altijd over hebben belangrijk vindt.
Ja: origineel motorblok repareren (=duur)
Nee: ruilmotor (=goedkoop)

Als je voor een ruilmotor gaat kun je gaan afwegen of je weer voor een B14 motor gaat.
Ja: B14.4 (=makkelijk, snel, goedkoop)
Nee: B172 (=moeilijk, tijdrovend, duur)

Het is dus maar waar je de voorkeur aan geeft...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2013 23:19 #932911 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorschade wat nu?
Matching numbers is voor mijn gevoel meer een vw ding. Voor een 340 zal het niet uitmaken denk ik. Ombouw naar iets sterker kost snel iets meer. maar wat is duur? Gezien het geld wat al in de auto zit maar dit bedrag waarschijnlijk niets uit. ik heb mijn moeder/dagelijkse berijder van de auto al voorbereid op 700 euro. voor een sloop blok ben je dan zeker niet kwijt. lijkt me dan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2013 23:20 #932912 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorschade wat nu?
Voorstel:
Neem 100 euro mee, tijd en iemand die weet hoe en wat, en kom mijn sloper leeghalen. Heeft 90.000 gedraaid.
Ik hoor het wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2013 00:32 #932914 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorschade wat nu?
Mijn niet-technische mening: de auto is vooral mooi door de carrosserie. Een motor is maar een motor, die doet het gewoon als je hem de juiste aandacht geeft (althans...dat zou zo moeten zijn). En wat is er dan mis met een betrouwbare en goedkope B14-motor? Ik heb op de snelweg nooit het idee gehad dat ik niet mee kon met mijn B14.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2013 00:49 #932915 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motorschade wat nu?
B14 naar B172-swap: Ik zou het niet doen. Er is meer verschillend dan alleen de motor geloof ik, dus voordat je het weet ben je veel m??r kwijt dan bij reparatie van je huidige blok.

Als je dus gaat swappen, zou ik voor een soortgelijk blok gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD