Carburateur? probleempje
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2013 22:30 #931927
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur? probleempje
Overigens ben ik de benzinelucht in de cabine nu wel kwijt, dus dat is vast verholpen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2013 15:20 #931970
door V300 register
even controleren of de restrictie nog aanwezig is tussen de aansluiting op het kleppendeksel (dunne slangetje) en de dunne aansluiting op de carburateur!
vaak is dat weg doordat de slang vervangen is zonder de restrictie over te zetten. Je krijgt de motor dan niet meer goed afgesteld
vaak is dat weg doordat de slang vervangen is zonder de restrictie over te zetten. Je krijgt de motor dan niet meer goed afgesteld
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2013 21:39 #931996
door V300 register
Zojuist weer een stuk gereden om de motor warm te laten lopen voor het afstellen. Nu geen afslaande motor gehad. Daarna dus afgesteld. De CO schroef moet meerder slagen naar binnen en daarna kon de stationair schroef weer een stuk losser. Reageert nu niet meer of het rempedaal of bergrem. Ben benieuwd wat ie morgen koud doet.
Restrictie zit er nog wel ja.
Restrictie zit er nog wel ja.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2013 12:41 #932130
door V300 register
Vandaag een langer stuk gereden. Koud ging het prima maar warm onregelmatig zodra ik het gaspedaal loslaat. De motor blijft stationair niet goed lopen en pas met flink choken en een hoog toerental blijft de motor draaien. Ik dacht dat het wellicht een van de bougies kon zijn dus ik wilde ze om-en-om los trekken om te zien of dat effect had. Het gekke is dat welke bougie ik ook los draai de motor net zo stotterend blijft lopen. Wat kan dan zijn? Temperatuur te hoog (m'n temperatuursensor is al een tijdje stuk, maar de fan slaat wel regelmatig af en aan dus de koeling lijkt gewoon te werken).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2013 18:12 #932146
door V300 register
Valse lucht misschien? Bij mijn 1.7 eens gehad.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2013 18:33 #932148
door V300 register
Dat denk ik niet, maar helemaal uitsluiten kan ik het niet. Maat het vreemdste vind ik dat wanneer ik een willekeurige bougiekabel los trek er niets lijkt te veranderen. Dat kan toch niet kloppen? Ook niet met valse lucht?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2013 22:20 #932158
door V300 register
Dat is vreemd inderdaad, hoe dat komt weet ik ook niet...
Misschien dat hij zo k*t loopt dat een bougiekabel uittrekken niet uitmaakt?
Of, omdat je schrijft dat hij te warm wordt, misschien zelfontbranding zonder vonk?
Ik weet alleen dat ik eigenlijk het zelfde heb gehad met de 1.7, en dat dat valse lucht was. Misschien heb je er wat aan
Misschien dat hij zo k*t loopt dat een bougiekabel uittrekken niet uitmaakt?
Of, omdat je schrijft dat hij te warm wordt, misschien zelfontbranding zonder vonk?
Ik weet alleen dat ik eigenlijk het zelfde heb gehad met de 1.7, en dat dat valse lucht was. Misschien heb je er wat aan

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2013 09:04 #932167
door V300 register
Met draaiende motor even met remmenreiniger rond de carburateur en de vacuumslangen spuiten.Als ie dan sneller/anders gaat lopen trekt ie ergens valse lucht.Misschien een vacuum slangetje dat poreus aan het worden is of niet goed aangesloten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2013 12:06 #932283
door V300 register
Ik zal het proberen als hij weer moeilijk doet.
Gisteren kleine stukjes stadsverkeer gereden, en dat ging met moeite, ook koud. Vandaag een wat langer stuk met een stukje snelweg en geen enkel probleem, niet koud, niet warm. Er lijkt dus ook nog een toevalsfactor in te zitten ergens.
Gisteren kleine stukjes stadsverkeer gereden, en dat ging met moeite, ook koud. Vandaag een wat langer stuk met een stukje snelweg en geen enkel probleem, niet koud, niet warm. Er lijkt dus ook nog een toevalsfactor in te zitten ergens.
Moderators: Mark Smeets