B1.4 4E in een volvo 66
- V300 register
- Verbannen
-
LMogyorossy;213692 schreef : Vorig jaar lekke benzine pomp van Daf 55 vervangen door ander exemplaar, ook nooit meer lopen
Bleek na veel zoeken, dat de hevels, die de motor ingaan verschillende lengte hebben.
De korte zit rechtstreeks op het blok, de langere heeft een dikke fiber pakking.
Ik had de korte met fiber pakking gemonteerd, waardoor de hevel nooit meer
bij de nokkenas kwam.
Dus vergelijk goed de lengtes van de V66 en de V340 pomp
Klopt dus na het monteren van de pomp die bij de 4E hoorde, kwam er wel benzine naar de carb. Hoe makkelijk of moeilijk kon het zijn.... top, thanks iedereen.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Alex;213735 schreef : Retour leiding wel afgedopt?
Zeer zekers, anders was het een janboel geworden. Hij heeft al even warm gelopen.... :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;213744 schreef : Met die pakkingdikte moet je dus ook de brandstofdruk afstellen
Euh.... brandstofdruk? Hoe dan? Via de pomp? Maar die heeft toch al met deze carb en motor etc gelopen? Dan moet dat toch al in n orde zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Te lage druk en bij vol gas loopt je vlotterkamer leeg, te hoge druk en de vlotter kan het niveau in de carb niet goed regelen (loopt ie nagenoeg altijd wat te rijk)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;213747 schreef : In principe wel ja. Hoever en hoelang de hevel ingedrukt wordt bepaald je brandstofdruk. Bij een nieuwe pomp is het dus belangrijk om dat na te meten. Had bij de 343 een druk die ruim een bar te hoog was, moest een 2mm dikkere pakking tussen.
Te lage druk en bij vol gas loopt je vlotterkamer leeg, te hoge druk en de vlotter kan het niveau in de carb niet goed regelen (loopt ie nagenoeg altijd wat te rijk)
Aha, dat klinkt dus zeker wel logisch. Dit ga ik nog wel even in de gaten houden !
Thanks
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.