B1.4 4E in een volvo 66
- V300 register
- Verbannen
-
Het doel van de volvo 66 was en is dat er een andere motor in moest komen. De 1100 heeft plaats gemaakt voor de B1.4 4E, deze heb ik compleet met renix en tachorelais ingebouwd. Maaaarrrrr.
Hij wil nu niet aan slaan. Zou ik de complete kabelboom ook overmoeten zetten soms? Dat zou ik leiver niet willen, dat is namelijk nogal wat werk...
Er zat natuurlijk een horizontale carb. op, deze is nu natuurlijk weg en er is een weber voor in de plaats gekomen. (de switch heb ik nog niet kunnen aansluiten, weet niet goed of hier een + op moet of een geschakelde)
Maar incl. bdp sensor en alles zit erin, maar lopen wil hij niet.
Wat zou het probleem kunnen zijn, zie ik iets over het hoofd?
Bougies, kabels, verdelerkap en rotor zijn allen nieuw.
Overigens heb ik wel veel van de diverse sites af kunnen halen met betrekking op schema's, info etc etc...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Renix is volgens de bekende schema's aangesloten. BDP zit er netjes in ! Koppelingshuis is van de 340, en aangepast voor in de 66. Stationair sproeier is ook via geschakelde contact aangesloten... Moet de hele tachorelais er wel inzitten?
denk vast voor alle reacties
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
krijgt hij wel genoeg benzine? vlotterhoogte goed afgesteld? alle sproeiers open?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;213653 schreef : Ik herinner een topic van meer dan een jaar geleden met een bijna soortgelelijk probleem. Ik kan hem echter niet vinden...
Ok, ik was ook flink aan de zoek, maar niets wat hier specifiek op terug komt.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;213674 schreef : tachorelais hoeft er niet in te zitten, heeft ook geen invloed op de ontsteking e.d., enkel het rijden.
krijgt hij wel genoeg benzine? vlotterhoogte goed afgesteld? alle sproeiers open?
In het begin gaf hij gewoon benzine, maar ik heb wel de pomp van de 66 terug geplaatst. Ik denk dat ik maar even die van de 340 erin zet, en de retour afdop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
-
Bleek na veel zoeken, dat de hevels, die de motor ingaan verschillende lengte hebben.
De korte zit rechtstreeks op het blok, de langere heeft een dikke fiber pakking.
Ik had de korte met fiber pakking gemonteerd, waardoor de hevel nooit meer
bij de nokkenas kwam.
Dus vergelijk goed de lengtes van de V66 en de V340 pomp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.