Prise-as versleten/vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-08-2012 21:49 #911494
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Prise-as versleten/vervangen
Dat kwam zo makkelijk uit mijn vingers... Zijn oldtimers hea? Pfft..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-08-2012 19:22 #914257
door V300 register
Staartstuk is inderdaad zo te verwijderen. Kwestie van een paar boutjes los en klaar. Daarna kun je, aan de kant van de cardanas een seegerring los maken (wees er zuinig op, die heb je weer nodig wanneer je de boel in elkaar zet) en vervolgens kun je de as er uit tikken. (in de richting van het koppelingshuis.
Daarna het lager er van de andere kant eruit slaan. Vervolgens het nieuwe lager erin. Typenr. van het lager is: 62/22-2NSE. Dit is dus het goede lager met inderdaad aan beide zijden een afdichtring en dus compleet onderhoudsvrij. Extra vet hoeft er dus niet in.
Het lager kun je zo bestellen bij een lagerboer en zal niet veel meer kosten dan 15 euro. Bij een volvo-garage willen ze er nog weleens 60-80 euro voor rekenen. (3x raden voor hoeveel zij hem inkopen
).
Bernard Sanders Aandrijftechniek te Zoetermeer ( www.bernard-sanders.nl/ ) is dealer van SKF. Die moet hem dus wel hebben of kunnen bestellen.
Verder kan ik je er niet mee helpen, alleen maar succes wensen
Daarna het lager er van de andere kant eruit slaan. Vervolgens het nieuwe lager erin. Typenr. van het lager is: 62/22-2NSE. Dit is dus het goede lager met inderdaad aan beide zijden een afdichtring en dus compleet onderhoudsvrij. Extra vet hoeft er dus niet in.
Het lager kun je zo bestellen bij een lagerboer en zal niet veel meer kosten dan 15 euro. Bij een volvo-garage willen ze er nog weleens 60-80 euro voor rekenen. (3x raden voor hoeveel zij hem inkopen

Bernard Sanders Aandrijftechniek te Zoetermeer ( www.bernard-sanders.nl/ ) is dealer van SKF. Die moet hem dus wel hebben of kunnen bestellen.
Verder kan ik je er niet mee helpen, alleen maar succes wensen

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-08-2012 19:25 #914258
door V300 register
Lager is idd het probleem niet. Die kan ik via de zaak voor fabrieksprijzen kopen.
Maar die nieuwe as wordt nog een leuke.. Maar ff een goede gebruikte zoeken. Heeft nu geen haast. Heb de cardan een cm verschoven (ging nog makkelijk aan beide kanten) en nu dus weer een stuk vers vlees. Van de week een aanhangertje van 800 kilo (met lading) getrokken naar Friesland en zonder problemen of nieuwe rammeltjes thuis gekomen.

Moderators: Mark Smeets