Overmatige olielekkage

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2012 19:45 #910842 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overmatige olielekkage
Zaken als verkeerswetgeving en voertuigeisen zijn vastgelegd in Europese verdragen. Die moet je dan wel ondertekenen maar dat is door Nederland op zeker gedaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2012 20:11 #910846 door V300 register
Voertuigeisen zeggen niet perse iets over de manier van oplappen, toch? Als de roest maar 'niet aanwezig is' of de vloeistoffen maar 'niet lekken', kan me moeilijk voorstellen dat ze op EU-niveau pietluttig gaan doen over 'hoe die roest weg is gehaald' of 'hoe iets lekvrij is gemaakt'. 'k Vind het zo pietluttig. EU stelt doelen (en grijpt in als dat nodig is), maar bepaalt lang niet altijd op welke manier die doelen gehaald moeten worden, dat mag een land vaak zelf invullen. Toch? Ik zeg maar wat hoor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2012 20:22 #910848 door V300 register
Nee, er is altijd enige vrijheid in dat soort verdragen ingebouwd. Wij hebben bijvoorbeeld een relatief 'vrije' verkeerswetgeving tegenover een relatief strikte interpretatie van de Europese rijbewijsrichtlijn.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2012 20:25 #910850 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Overmatige olielekkage
Och, zolang onze auto's nog niet door de door europarlementari?rs aangewezen monteurs in Brussel gekeurd hoeven te worden, zullen hier en daar de parkeerplaatsen en opritten plaatselijk nog wel geasfalteerd worden door lekkende dieseltjes, oldtimers e.d.
wat maakt het toch uit, die ene keer dat er een keer een drupje valt zo hier en daar. Waar maken we ons druk om.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2012 20:39 #910852 door V300 register
Nou, laat ik het zo formuleren (ik ben natuurlijk zo hypocriet als wat): als parttime motorrijder zijn de wegen mij hoe schoner hoe liever :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2012 01:36 #910865 door V300 register
Tja, wat men niet ziet, is er niet! Lekt je motor wat olie, dan kun je dat thuis voor je aanrijdt nog even met remmenreiniger schoonmaken. Roestplekken kunnen dan weer eenvoudig weggewerkt worden met Hamerrite.

Geen haan die er naar kraait, dus de apk voor de gek houden kan nog steeds... Ten minste als je dat zou willen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC