Herrie bij gasgeven

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2012 20:06 #899867 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Herrie bij gasgeven

Laurens;194179 schreef : Als ik dan toch de uitlaat ga vervangen, doe ik meteen de gehele uitlaat. ook ben ik op zoek naar een voorpijp en uitlaatspruitstuk van een weber, om er net ff iets vermogen bij te krijgen, compenseert weer voor het vermogensverlies ivm gas. En ben ik meteen van mijn gescheurde spruitstuk af :P

Heeft er iemand een idee welk merk/type uitlaat het beste is? en wat die voorpijp en spruitstuk zou kunnen kosten?

groeten, laurens

Je komt al bij de brezan, daar kun je wel redelijk goed een uitlaat vinden, wellicht heeft er iemand een kortingspas in je kennissen kring.. Bosal is een redelijke uitlaat, wel spuit ik de lassen altijd in met wat chroom spray..
Walker is iets minder, maar ook niet slecht..
Spruitstuk zul je bij de auto materialen zaak niet gaan vinden ben ik bang..
Heb mijn uitlaat ook bij de brezan vandaan, kom ik eigenlijk altijd met alle onderdelen:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2012 15:14 #899901 door V300 register
walker uitlaten voor de 300 serie passen doorgaans van geen kanten.

als je die zonder spanning wilt monteren moet je er aan gaan buigen, en vaak blijven ze ook dan nog aanlopen tegen de achteras bij hobbelig wegdek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2012 17:34 #899910 door V300 register

antiekeradio;194290 schreef : walker uitlaten voor de 300 serie passen doorgaans van geen kanten.

als je die zonder spanning wilt monteren moet je er aan gaan buigen, en vaak blijven ze ook dan nog aanlopen tegen de achteras bij hobbelig wegdek.

Daarom zei ik ook dat ze minder zijn als Bosal, en die pasvorm is ook al niet echt geweldig hoor:no:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2012 00:02 #899931 door V300 register
ik haakte even in op wat je schreef 'ook niet slecht..'

wat betreft de dempers voor de 300 serie die ze maken, toch eigenlijk wel echt slecht?
of wanneer wordt het dan 'slecht'? als ze al rot zijn uit de winkel? :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2012 09:25 #899937 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Herrie bij gasgeven

antiekeradio;194320 schreef : ik haakte even in op wat je schreef 'ook niet slecht..'

wat betreft de dempers voor de 300 serie die ze maken, toch eigenlijk wel echt slecht?
of wanneer wordt het dan 'slecht'? als ze al rot zijn uit de winkel? :)

Het wordt tijd dat er eens Simons uitlaten o.i.d. gemaakt worden. Betere kwaliteit en nog beter geluid ook!
(hoewel de uitlaat onder mijn 343 er ook wat van kan...)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2012 09:49 #899940 door V300 register

volvofiel;194326 schreef : Het wordt tijd dat er eens Simons uitlaten o.i.d. gemaakt worden. Betere kwaliteit en nog beter geluid ook!
(hoewel de uitlaat onder mijn 343 er ook wat van kan...)

De dubbele standaard simons op mijn 850 is ook niet alles hoor(pasvorm wel perfect) maar een enorme bak herrie(dreunen bij bepaalde toerentallen).. Uiteindelijk heb ik alleen de dubbele pijp van achter nog gebruikt, de rest is allemaal aangepast:)

Als je een bosal plaatst, en je doet niets aan de punten waar hij is gelast, kan hij met een anderhalf jaaar zo weer verrot zijn, en dat is ronduit slecht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2012 09:39 #900041 door V300 register
Helemaal top, bedankt voor de adviezen! Ik heb even rondgebeld, een spruitstuk kost 3 tientjes en een andere voorpijp 25 e, de uitlaat komt rond de 125 euro te liggen! Dit valt mij allerzins mee! en een busje chroomspray dus.

Dat wordt dan een bosal waarschijnlijk, op basis van jullie adviezen! Past het spruitstuk van een 14.4 onder mijn 14.3? kan niet bedenken waarom niet, maar gewoon voor de zekerheid.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC