Monteur gezocht?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 21:12 #882753 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Monteur gezocht?
Valse lucht bij vario kan ook vrij snel opgelost zijn. Wat is er eigenlijk moeilijk aan deze auto? met de kennis en kunde van de club.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 09:39 #883137 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Monteur gezocht?
Ik ben me nu aan het verdiepen in het fuel cutoff systeem omdat ik dat in mijn daf 66 wil bouwen en het lijkt mij dat die ook een veroorzaker van dit probleem kan zijn? (verbeter mij als dit niet zo is ik heb er ook nog geen ervaring mee) Evt. te controleren door spanning op de afsluiter te meten?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2011 20:10 #883179 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Monteur gezocht?
jes, of dat het probleem is kun je op die manier uitsluiten. hou er rekening mee dat dit niet op iedere 340 aanwezig is (meer info: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3...ighlight=fuel-cutoff )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2011 16:40 #889665 door V300 register
Allen! Al weer enige tijd geleden. Ik heb alle tips uit dit topic opgestapelt en er een weekend aan besteed samen met een kameraad die nogal van knutselen houdt en er het nodige van weet. Nogmaals dank voor jullie reacties! Kort samengevat hebben we de hele carb. losgehaald, alle pakkingen van de nodige olie ontdaan, nieuwe luchtfilterpakking er tussen gezet, en het geheel weer schoon en wel in elkaar gezet. Stationair draait hij nu weer zonder problemen!! Wat een wonder. Helaas hebben we tijdens het afstellen van de carb. (CO en stationair) de automaat in de P stand laten staan. Hierdoor kwam de 2e trap van de carb niet in. De motor kwam niet op hoog toeren. Na dit een aantal maal geprobeerd te hebben kwam er rook van onder het blok/ auto vandaan met de geur van verbrand rubber. Elkaar verbaasd aangekeken, geen idee wat dit zou kunnen zijn. Nu merk ik bij het wegrijden dat het lijkt alsof de koppeling slipt, maar het is een automaat. Verder slaat hij nu bijna af bij het stoplicht als ik rem. Toeren duiken erg laag maar slaat net niet af. Op de snelweg rijdt hij als een zonnetje, maar waar het om stilstaan en wegrijden gaat ruik ik weer die lucht van verbrand rubber. Wie o wie heeft er een idee wat dit kan zijn?

Gr. Vince

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2011 16:50 #889668 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Monteur gezocht?
in de P staat de versnellingsbak vergrendeld maar de koppeling grijpt altijd aan dus ook in P. als je lekker gas staat te geven in de P sta je dus de koppeling op te stoken...
bijna afslaan als je remt wil overigens zeggen dat hij nog niet goed afgesteld is, maar dat is zo te verhelpen.

als je nu al merkt dat het wegrijden is alsof de koppeling slipt en je tijdens het wegrijden af en toe verbrand rubber ruikt dan zou ik asap naar de koppelingsafstelling kijken forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5593 . mocht blijken dat de koppeling vervangen moet worden (of voor dit afstellen) dan wil ik daar evt wel naar kijken, Amersfoort is voor mij niet al te ver weg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2011 12:42 #889738 door V300 register
Dag Anjo,

Ik wil graag van je aanbod gebruik maken om er een professionele blik op te werpen/ proefritje te maken. De brandlucht is nu al wat minder geworden, maar hij stottert nog bij het afremmen naar stilstand, en trekt nog een beetje slippend weg. Mocht je het prettig vinden dan wil ik jou ook graag bezoeken zodat het je een ritje Amersfoort bespaart? Ik heb de link bekeken maar dat wordt voor mij abracadabra ;-)

Ik ben benieuwd naar je reactie.

Gr. Vince

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC